رامین مهمانپرست ایالات متحده آمریکا را فاقد صلاحیت لازم برای نامزدی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از اعضای سازمان ملل متحد بویژه کشورهای در حال توسعه که نقش محوری در شکل گیری شورای حقوق بشر داشته اند می خواهد با عضویت آمریکا در شورای حقوق بشر در انتخابات 22 آبان ( 12 نوامبر) درمجمع عمومی سازمان ملل مخالفت کنند.
اهم سخنان مهمان‌پرست در ادامه به نقل از ایرنا می‌آید:
  • بدیهی است که دولت آمریکا با سوابق منفی حقوق بشری و عملکردهای مغایر با معیارها و استانداردهای مندرج در کنوانسیون ها و معاهدات حقوق بشری سازمان ملل صلاحیت عضویت در شورای حقوق بشر را که مهمترین سازوکار بین المللی حقوق بشری است، ندارد.
  • ایالات متحده آمریکا به اعتراف بسیاری از سازمان های بین المللی خود از ناقضین حقوق بشر در محدوده سرزمینی و خارج از مرزهای خود است در حالی که قطعنامه تأسیسی شورای حقوق بشر تنها به کشورهایی اجازه عضویت در این شورا را می دهد که دارای پرونده روشن و مثبت حقوق بشری باشند.
  • بسیاری از کشورها، نقض گسترده استانداردهای بین المللی حقوق بشر توسط آمریکا را در گزارش دوره ای جهانی موسوم به UPR در شورای حقوق بشر مورد اشاره قرار داده اند.
  • از جمله موارد نقض حقوق بشری آمریکا در این گزارش کشتار غیر نظامیان به ویژه کودکان و زنان، بکارگیری انواع شکنجه ها در زندان های مخفی و آشکار آمریکا درنقاط مختلف جهان، افزایش اسلام ستیزی و مبارزه با مقدسات مسلمانان در آمریکا، حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنایات و موارد نقض حقوق مردم فلسطین توسط این رژیم است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =