ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه، با نادرست و مغرضانه خواندن بیانیه اخیر نشست مشترک وزیران خارجه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در قاهره گفت: تعلق جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به سرزمین جمهوری اسلامی ایران امری بدیهی و غیرقابل مناقشه است.
رامین مهمانپرست با تاکید بر اینکه اظهار نظرهای مغرضانه و ناآگاهانه تاثیری در واقعیت‌های موجود ندارد، افزود: طرح اینگونه ادعاهای واهی در کنار دامن‌زدن به شایعات مربوط به تهدید تنگه هرمز که در شرایط کنونی منطقه با اهدافی خاص صورت می‌گیرد، در تضاد با منافع ملت‌های منطقه و اقتصاد جهانی است.
وی خاطرنشان کرد: همگان به خوبی می‌دانند که تفرقه‌افکنی و دخالت‌های نابجای قدرت‌های خارجی، نظامی‌گرایی و به راه انداختن مسابقه تسلیحاتی، مهمترین دلایل ناامنی و تهدید اصلی برای امنیت و ثبات منطقه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز نگرانی نسبت به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بی‌مورد و نابجا دانست و افزود: فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف و مسالمت‌آمیز و درچارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.
مهانپرست تاکید کرد، این‌گونه فضاسازی‌های منفی و ایجاد ابهام در افکار عمومی جهانی با هدف اعمال فشار سیاسی و تاثیرگذاری بر روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 انجام می‌شود.
وی تصریح کرد که چنین رویه‌هایی نمی تواند ملت ایران را به دست کشیدن از حقوق مسلم خود مجبور سازد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    69 7
    وزیران خارجه اروپا خیلی فضول شده اند
    • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
      29 0
      من قبلم از تنب كوچك و بزرگ و ابوموسي زنده است. زنده باد ايران و خوار باد دشمنان ايران زمين.
  • بدون نام US ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    13 2
    ببنید منافع ملی چگونه به خطر افتاده
  • بدون نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    14 0
    نمي دانم بعضي از اين سران اعراب كي به بلوغ فكري و رشد مي رسند، از صدر اسلام تا كنون فقط ايجاد تفرقه و برادر كشي به راه انداخته اند. با وجود برخورداري از منابع عظيم اقتصادي ، جز حمايت از تروريسم و ايجاد تفرقه و جنگ در ميان مسلمين چكار ديگري انجام داده اند؟ چقدر براي پيشرفت علمي و اقتصادي و فرهنگي حتي در كشور خود كمك كرده اند؟ اكثرا به غلام حلقه به گوش غرب تبديل شده اند. چون هنوز در قرن 21 شاهانه زندگي مي كنند و جايگاه مردمي ندارند. اگر نوكري قدرتهاي بزرگ را نكنند، يك شب راه نمي توانند به صبح برسانند. بيچاره ها جهت رضايت اربابان خود مجبورند هرچند وقت يك با ايران را تهديد كنند. اين تهديدها نشان مي دهد كه هنوز ايران قدرت اول منطقه است و بايد اين كودكان بي فكر را كم كم تربيت كند.
  • بدون نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    17 2
    كم كم ماهيت مرسي داره مشخص ميشه .
  • ح.س IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    7 0
    سلام ، دوستان عزیز وقتی در ارکان چهارگانه نظام و سیستم جامعه(نظام اجتماعی،فرهنگی،سیاسی و اقتصادی)فرهنگ دیگری را ترویج و تشویق می کنیم و درامور سیاسی بدون انکه اعراب ایران را در مجامع بین المللی حمایت کنند،حامی می شویم و از خود گذشتگی نشان می دهیم ،وقتی در اقتصاد اجازه برداشتهای میلیاردی از منابع نفتی به آنها می دهیم وبا سیاستگزاریهای نادرست اقتصادی و ایجاد فضای مناسب برای فرارسرمایه بازارهای نداشته شان را گرم می کنیم....درنهایت گروههای انسانی و اجتماعی خود را برای تقویت آنها همیشه تشویق کرده وبه راه می اندازیم ...........این می شود که فکر می کنند که بد نیست !!!!!!برای شروع این جزایر که شاه راه حیاتی جهان است را بگیریم و سر انجام ، خاک و سرزمین آنها را نیز داشته باشیم بد آرزویی نیست.. ..
  • رحیم IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    7 1
    میترسم این جزایرم از دست بدیم.همونطور که سالها قبل کشورهای حاشیه خلیج فارس را از دست دادیم و چندی پیش سهمیمون از دریای خزر را.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    18 2
    در این قضیه دیپلماسی فعال امارات را می توان دید و در مقابل دیپلماسی منفعل کشورمان را.
  • مرتضی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    19 1
    جزایر ایرانیند و ایرانی خواهند ماند اماسوال آنجاست که دلیل این همه نرمش از سوی مسئولین کشور چیست آیا اگر ما بر مالکیت عرضی آنها چنین ادعایی داشتیم عکس العمل آنها نیز اینگونه بود پیشینیان ما و آیندگان کسانی را کوتاهی کنند نخواهند بخشید
  • علی رضا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    18 0
    غلط زیادی فرمودند وزیران خارجه اروپا و همچنین ضعف دستگاه دیپلماسی مارو نشون میده
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    17 0
    الان من می خوام بدونم اروپاییا دقیقا" کجای پیازن؟
  • بدون نام EU ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    32 0
    اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه 20 سال پیش خطاب به شورای همکاری حاشیه خلیج پارس و همپیمانان غربی آنان گفت: برای جداسازی جزایر سه گانه از ایران باید از دریای خون گذشت.
  • fly313 US ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    27 1
    اگہ این عربستان وھابی رو گوشمالی ندیم چند وقت دیگہ اسم تخت جمشید رو میذارہ تخت جاسم بعدشم ادعای مالکیت میکنہ
  • شاهرخ IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    8 0
    با سلام:تا آنجا که میدانم جوابگویی به این قبیل یاوه ها وظیفه وزارت امور خارجه از طرف دولت و مجلس ازطرف مردم است و باید یکبار برای همیشه جواب دندانشکنی به تمام یاوه گویان از عرب گرفته تا اروپایی وامریکایی بدهند
  • مقیمی IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    5 1
    ایرانیها از صدها سال پیش در دوبی زندگی میکردند پس ما هم از زمینهای آنجا حق داریم .