عصر ایران نوشت:

شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین روز گذشته در جریان نشست اتحادیه عرب در دوحه قطر نوک تیز اظهارات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران و سیاست هایش در منطقه نشانه گرفت.
به گزارش روزنامه " گلف دیلی نیوز" شیخ حمد در بیست و چهارمین نشست سران اتحادیه عرب در دوحه قطر با محکوم کردن سیاست های ایران، مدعی شد که ایران در امور داخلی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مداخله می کند.
پادشاه بحرین در ادامه با ادعای اینکه ایران همچنان به تهدید بستن تنگه هرمز ادامه می دهد و جریان عادی عبور نفت از این آبراه بین المللی را تهدید می کند، آنچه را که اشغال جزایر سه گانه امارات از سوی ایران خواند، محکوم کرد. 
شیخ حمد در ادامه به تهدیدات ایران به بستن تنگه هرمز اشاره کرد و با ادعای کشف هسته های جاسوسی وابسته به ایران در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، گفت: این کارها نقض غیر قابل قبول مساله حسن همجواری و سبب بی ثباتی منطقه است.
گفتنی است دولت بحرین که در دو سال گذشته با موجی از اعتراضات مردمی علیه خاندان حاکم آل خلیفه مواجه بوده و این اعتراضات را با کمک های عربستان و سکوت جامعه جهانی سرکوب کرده است، برای اینکه نشان دهد اعتراضات داخلی نبوده و از خارج از این کشور هدایت می شود همواره ایران را به دست داشتن و یا حمایت از معترضان متهم کرده است.
در جریان اعتراضات دو سال گذشته در بحرین بیش از 80 تن کشته و صدها نفر به اتهام اغتشاش و ناامن ساختن کشور دستگیر و روانه زندان شده اند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    53 35
    چند وقت پيش احمدى نژاد سالگرد استقلال بحرين را به حكومت بحرين تبريك گفت
    • بدون نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
      5 6
      خوب كه چي؟
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    57 30
    بحرین جزیره ای بیش نیست و شیعیان در مظلومیت کامل به در آن کشور به سر میبرند
  • اریا IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    71 7
    نفت و گاز ما در میادین مشترک را دارند میدزدند یه چیز هم طلبکارند اگه ایران به جای اینکه با امریکا و اسراییل دشمن باشه با این عربا روبرو و سرشاخ بشه که خودشنو خیس میکنند (تو طول تاریخ از دو چیز شانس اوردند 1 قبل از اسلام از اینکه سرزمینشون هیچی نداشت که امپراطوری های ایرانی حتی بخواند نگاش کنند 2 بعد از اسلام هم بخاطر اصطلاحا مسلمان بودنشان)
  • hessam IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    109 3
    این جزایر سه گانه تا ابد مال ایرانه ... خودته اذیت نکن عمو جون باشهههههه ؟
  • محمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    63 5
    حاکم جزیره بحرین و سران عرب همچنان در خواب هستن....آخه حسن همجواری آمریکا با پایگاهای نظامیش رو بهتر میدونن تا فرهنگ و تمدن ایران زمین...همیشه شما عقب بودید چرا یه سنگی تو سرتون نمیخوره به حالت عادی برگردین.
  • امید IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    20 4
    تو نقشه بحرین رو نمی بینم یکی این بحرین رو بهم نشون بده ادم باید در حد وسع اش حرف بزنه
  • پرهام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    21 4
    یک مشت جوجه صحرایی تا 50 سال پیش استان خودمون بودن حالا برای ما شاخ شدند خدایا اف براین روزگار ...
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    14 4
    معلومه حسابی وحشت کرده باید تاوان جنایت هاشو پس بده اگه ایران دخالت میکرد اوضاع جور دیگری می بود
  • بابي IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    9 12
    مگه شما وكيل وسيع كل شيعيان دنيايين ما اگه ميتونيم به فكر مردم خودمون باشيم در ضمن شيعه و سني نداره اسلام رو به مسلموناش ميشناسن برادر مسلمان
  • پوراف IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    18 3
    يه زموني پهلون بودم كه چي اخه بابا بياين بيرون از خواب غفلت ايران با فرهنگ بوده ايران پر قدرت بوده ايران داراي مشهاير و تمدن بوده خوب كه چي الان كجايييم بابا بياين بيرون از اون حالت صد سال پيش تورو قران كمك كنيم بسازيم كشورمون رو نه اين كه بگيم بوديم بوديم داشتيم داشتيم