معاون وزیر خارجه روسیه خواستار مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا برای حل موضوع هسته‌ای ایران شد و گفت که روسیه از این طرح استقبال می‌کند.

فارس نوشت: روزنامه فایننشال تایمز،  اعلام کرد که دولت روسیه برای اولین بار به صورت آشکار ایران و آمریکا را تشویق به آغاز مذاکرات مستقیم و رودرو درباره موضوع هسته ای این کشور کرد و معتقد است که باز شدن یک کانال مستقیم میان ایران و آمریکا می‌تواند به حل کشمکش کمک کند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو مایل است که واشنگتن و تهران وارد مذاکرات مستقیم دیپلماتیک شوند تا طرح حمله اسرائیل به ایران را خنثی کنند.

ریابکوف که نماینده روسیه در مذاکرات گروه 1+5 و ایران است درمصاحبه با فایننشال تایمز افزود: ما هیچ بحثی راجع به این موضوع نداریم اما مسکو امیدوار است که از محتوای مذاکرات آگاه باشد.

ریابکوف گفت: درحال حاضر تماس‌های غیررسمی میان ایران و آمریکا برقرار است اما مذاکرات مستقیم هم ممکن است و ایجاد چنین ترتیباتی به هیچ وجه برای ما مشکل درست نمی‌کند و با آن مخالف نیستیم.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره مذاکرات گروه 1+5 و ایران تصریح کرد که هر آنچه که در مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا اتفاق بیافتد مذاکرات گروه 3+3 با ایران باید ادامه یابد. وی افزود که ما در مذاکرات استانبول به نتایج خاص و بی سابقه‌ای دست یافتیم و این دستاوردها نباید از دست برود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران US ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    50 2
    تا آذر 21 قیمت دلار 2300 سکه 830 خودی ها دارن می فروشن توافق با امریکا انجام شده
    • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      39 1
      خدا کنه
  • علی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    46 6
    با سلام کشورهای ابر قدرت کمونیستی که کشور ما زیر سیطره اوناست ببینید چه روزگاری به سر این کشور اوردند چین که اقتصاد ایران با صادرات محصولات بی کیفیت فلج کردوروسیه هم کلی امتیاز از ایران گرفت که حامی این کشور در سازمان ملل بشه که فقط با تاخیر تمامی قطعنامه ها رو تصویب کرد کشورهایی مثل کره جنوبی وترکیه قبل از انقلاب در یک سطح بودیم حالا اونا کجا وما کجا ؟ما طرف ابر قدرتهای کمونیست رفتیم اونا طرف غرب وامریکا زیر حمایت هر ابر قدرتی رفتن جالب نیست وقتی نیازمندیم حداقل بهترین ابر قدرت که کمی هم به فکر مستعمرش باشه بهتره تا مطلقا به فکر منافع خودش بره
    • یک شهروند IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      22 0
      قرار گرفتن در یکی از قطب بندیهای جهان، به معنای زیر سیطره قدرتهای بزرگ رفتن نیست. بلکه به معنای ایجاد اتحاد و ائتلاف با قدرتهای بزرگتر به منظور بهره برداری از شرایط امنی است که در نتیجه این اتحاد و ائتلافها بوجود می آید، در مسیر رشد وتوسعه کشور. شعار نه شرقی نه غربی اوایل انقلاب نیز به همین معنا بود. یعنی ما تحت سیطره غرب و شرق نمی رویم اما حاضر به تعامل با هر دو قطب هستیم. اما متاسفانه از همان آغاز، این شعار به مقابله و تعارض با شرق و غرب معنا شد. عجیب تر این است که در حال حاضر که شرق قدرتمند وجود ندارد ما همچنان به دنبال تعارض و تقابل با غربیم. در حالیکه کشورهایی مانند کره جنوبی، مالزی و ترکیه به جای تقابل یا وابستگی مسیر اتحاد و ائتلاف و همکاری و در نتیجه توسعه را در پیش گرفتند.
    • محمد EU ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      17 1
      از اون ور بوم افتادیم!
  • حسام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    42 1
    روسیه و چین هیچ وقت نمیخان و نمیزارن ایران با امریکا سازش کنه چون نون خودشونو آجر میکنن فقط میخان نشون بدن که دارن به ایران کمک میکنن ولی مثل زالو دارن منابع این مملکتو چپاول میکنن
  • ناشناس IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    39 2
    به نظرم مذاكره با آمريكا پس از 33سال مي تواند گامي بسيار موثري براي برداشتن تحريم ها باشد ايران در حال حاضر تو بدترين شرايط هر روز توسط آمريكا و حاميانش تحريم ميشه
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    29 1
    لعنت خدا بر روسیه که هرچی می کشیم به خاطر اونه,رییس جمهور امریکا الکی نگفته بود که حکومت روسیه حکومت شیطانه.خودش مارو به این وضع انداخته حالا میاد راه حلم نشون می ده
  • اهوازی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    21 4
    کی گفته که باید زیر سلطه ابرقدرتی باشی تا بتوانی زندگی خوبی داشته باشی حرف ما اینه اول مشکلات داخلی از همه نظر حل شوند بعد به فکر اصلاح امور جهان بیفتیم ما از فقر و بیکاری در جهان صحبت میکنیم و آن را نکوهش میکنیم ولی به بیکاری و فقر جامعه خودمان نظر نمیکنیم ما از حقوق بشر صحبت میکنیم ولی در جامعه افراد درجه بندی شده اند ما از حمایت تولید و کشاورزی دم می زنیم ولی محصولات کشاورزی را به پایین ترین قیمت از کشاورز خریداری میکنیم و اجازه میدهیم که تولیدکننده ای با هرکیفتی محصولش را به بازار عرضه کند و تولید کننده دیگری را سر می بریم(ورشکسته اش میکنیم)
  • سعید IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    23 2
    مذاکره و گفتگو بهترین راه حل برای از بین بردن اختلافات و کشمکشها بین هر کشوری با کشور دیگر است . امیدوارم که هرچه زودتر این اتفاق بیفتد. فقط من معنی اون 3 3 رو متوجه نشدم...لطفا" توضیح دهید .
  • بدون نام US ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    20 1
    ضربه ای که روسیه و چین به اقتصاد ما و کشور ما زدند هیچ وقت آمریکا و حامیانش نزدند روسیه اون ادمی بود که مناطق ما از کشور ما جدا کرد روسیه به مثابه خیلی بدتر و خشن تر از آمریکا با ما رفتار کرد من از مسئولین محترم خواهش می کنم یکی از پروژه هایی که روسیه برای ما ایجاد کرده یا یک فناوری جدیدی که روسیه برای ما محیا کرده بگند
  • بدون نام IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    1 3
    نه کشورهای بلوک غرب به ما کمک میکنند؛ نه کشورهای بلوک شرق. هر دو بلوک در طول تاریخ صدمات جبران ناپذیری به مملکت ما زدند. این یادمان باشد که آنها همیشه دسترسی به آبهای گرم را مدنظر دارند(روسیه). بلوک غربم که فقط به دنبال استعمار کشورهاست.