جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان«این حنا دیگر رنگی ندارد» نوشت:

 *دیروز، رئیس‌جمهور در مراسم تجلیل از بازنشستگان کشوری در بررسی شرایط کشور، دو مشکل را مطرح و درباره هر یک از آنها به نکاتی اشاره کرد. آقای احمدی نژاد گفت: "ما اکنون دو مشکل کوچک داریم؛ نخست مشکلی موقتی است که دشمن درحال دست و پا زدن است تا محدودیت‌هایی را برای ملت ایران درست کند که ان شاءالله ما از آن عبور خواهیم کرد. در فشارهایی که دشمن می‌آورد و می‌خواهد فضا را زمستانی کند، روسیاهی برای خودش باقی می‌ماند وهمان‌طور که بارها گفتم آنها ملت ایران را نمی‌شناسند و ملت ایران به سرعت از این مسائل عبور می‌کند." رئیس جمهور درباره مشکل دوم گفت: "مشکل دیگر که از موقتی خارج شده به بعضی افراد و نگاه‌ها بر می‌گردد. به محض این که دولت تصمیم می‌گیرد مقداری پول در جیب مردم بگذارد، شروع به سرو صدا می‌کنند و از چندین جا بسیج می‌شوند تا نگذارند این اتفاق بیفتد. هنگامی که دولت می‌خواهد کاری را انجام دهد از چندین جا می‌آیند و قیچی می‌کنند. ثروت، پول و خاک همه برای ملت است... چهار سال است که ما داریم افرادی را که وام‌های کلان گرفته‌اند دنبال می‌کنیم. رقم 80 درصد وام‌ها دردست کمتر از 10 الی 12 درصد فعالان اقتصادی است. ما گفتیم وام گرفته‌اند نوش جان شان، اما حالا آن را بر گردانند که در این هنگام از زمین و آسمان بر سر ما ریختند که شما دارید اقتصاد را به هم می‌ریزید. اگر 20 درصد از 80 درصدی را که برده‌اند به بانک برگردانند همه چیز درست می‌شود."

*در همین زمینه لازم است به سخنی از خود آقای احمدی نژاد اشاره کنیم که در شروع صدور قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران در مسأله انرژی هسته ای، قطعنامه را "ورق پاره" دانستند و حتی گفتند آنقدر علیه ما قطعنامه بدهند تا قطعنامه‌دان آنها پاره شود...!

*واقعیت دیگر به ماجرای کهنه ولی بشدت مورد علاقه آقای احمدی نژاد برمی گردد که تکرار "نمی گذارند"‌ها و به عبارت روشن‌تر "فرافکنی" و مشکلات را به گردن دیگران انداختن مربوط می‌شود. ایشان در سخنان دیروز، بار دیگر افراد مجهول الهویه‌ای را مورد اشاره قرار داده‌اند که وام‌های کلانی گرفته‌اند و حاضر به بازپرداخت آن نیستند و همین که دولت به سراغ آنها می‌رود، عده‌ای به حمایت از آنها برمی خیزند و اجازه نمی‌دهند این وام‌ها از آن افراد پس گرفته شود.

*در منطق آقای احمدی نژاد، این یک شیوه شناخته شده است. ایشان از هفت سال و چهار ماه قبل که بر مسند ریاست جمهوری تکیه زدند با همین ادبیات درباره افراد مجهول الهویه‌ای که نمی‌گذارند دولت کار کند سخن گفتند و به فهرست بلندبالائی اشاره کردند که در جیب دارند و اگر افشایش کنند چنین و چنان می‌شود و البته تا امروز هنوز این فهرست از جیب مبارک ایشان خارج نشده است. اطمینان داریم که در هشت ماه باقیمانده نیز جناب ایشان همین سخنان را تکرار خواهند کرد و چه بسا که بعد از کنار رفتن از حکومت نیز به همین فرافکنی‌ها ادامه دهند. وقتی نمایندگان مجلس، طرح سؤال از رئیس‌جمهور را مطرح می‌کنند آقای رئیس‌جمهور می‌گوید ناگفته‌ها را خواهم گفت، وقتی سخن از ماجرای پرونده‌های مسئولان ارشد دولتی به میان می‌آید، شایعه می‌سازند که پرونده‌هائی وجود دارد که اگر رئیس‌جمهور آنها را افشا کند چنین و چنان می‌شود. اینها همه در شرایطی مطرح می‌شود که مفاسد مالی سه هزار میلیاردی و شانزده هزار میلیاردی در زمان حاکمیت دولت‌های نهم و دهم رخ داده و درعین حال رئیس دولت اعلام می‌کند این دولت پاک‌ترین دولت تاریخ است!

*آقای رئیس‌جمهور خوب است به این واقعیت توجه نمایند که حنای فرافکنی و روش "نمی گذارند" و "فهرستی که در جیب دارم" دیگر رنگی ندارد. ایشان مطمئن باشند که حتی همان کسانی که دیروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان، مستمع سخنان ایشان بودند نیز این اظهارات ایشان را باور نکردند. حتی اگر گوشه‌ای از نظر آقای رئیس‌جمهور به مجلس است که اجازه نداد فعلاً مرحله دوم قانون هدفمندی اجرا شود، باید به ایشان اطمینان دهیم که در شرایط سخت اقتصادی کنونی این اقدام مجلس یک خدمت به دولت بود، زیرا قطعاً مردم تحمل سنگین‌تر شدن این بار را ندارند. آقای رئیس‌جمهور نمی‌تواند ناکارآمدی دولت خود را با این ترفندها انکار کند، دولتی که از بیشترین حمایت برخوردار بود و بیشترین درآمد نفتی را نیز داشت.

* این قبیل سخن گفتن آقای رئیس جمهور، نوعی از سرگیری همان دعواها و اختلافاتی است که رهبر انقلاب نسبت به آن هشدار دادند و آن را خیانت دانستند. ممکن است در این مرحله، مسئولین دیگر به ملاحظه توصیه رهبری پاسخی به این اظهارات رئیس‌جمهور ندهند ولی مردم در این قبیل ماجراها درست قضاوت خواهند کرد.

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است.
    • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      17 55
      احمدی بت شکن. زودتر بتها رو بشکن
    • بدون نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      7 9
      بابا به خدا احمدی نژاد رو خود اینها اوردند و حالا دارن بهش خیانت میکنن و همه چی رو میندازن گردن احمدی نژاد که اون بنده خدا هم قبول نمیکنه!
  • محمد IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    حنای هاشمی که رنگ داشت از امریکا بود
    • فرزاد IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      خوش بحالت انقد روشنفکری!!!!
    • reza US ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
      7 3
      زمان هاشمی وضع مردم بهتر از الان بود
  • بدون نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    390 7
    سه هزار میلیاردی خبر دارشدیم شانزده هزار میلیاردی کدام است؟
    • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      83 0
      دیروز در خبرها خواندم که سه هزار میلیارد مبلغ بدهی گروه اریا به بانک بود و این گروه 52 هزار میلیارد از بانکها پول گرفته بود .
    • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      101 4
      دردا که راز پنهان آخر شد آشکارا؟؟!!!!!!
  • رضا IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    با توجه به گراني هاي اخير و افزايش نه چندان زياد حقوق هاي كارمندان و كارگران در سال جاري و همچنين نرخ تورم بالا در سال 91 ،طرح حذف يارانه اقشار مرفه و با در آمد بالا و همچنين اختصاص مابه التفات افزايش نرخ ارز به مردم بسيار ارزنده و مهم بود كه انشاا... عملي گردد.
    • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      74 1
      دوست عزیز رضا می گویند در کشورهای دیگر وقتی کالایی گران می شود مردم خرید ان کالا را تحریم می کنند در کشور ما برعکس است ،کافی است به مغازه ها سری بزنیم و گرانی بی امان کالاها را ببنیم ،یک قالب پنیر چند است ؟ یک صبحانه حداقل 1500 تا 2500 تومان میشود یارانه ای که می گیریم روزانه 1500 تومان است .اگر یارانه ها افزایش یابد قدرت خرید مردم افزایش می یابد وکارخانه ها از تقاضای بالارفته استفاده کرده وقیمت همین پنیر را به بهانه ای بیشتر میکنند.
    • قطع نامه دان IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      151 0
      دوست عزیزم.اگر این اتفاق(پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز به مردم) عملی بشه فکر نکون اوضاع خوب میشه.3 برابر پول پرداختی مابه التفاوت با افزایش تورم از جیب همه می پره.یاد نیست شب اجرای مرحله اول هدفمندی جناب دکتر احمدی نژاد فرمدند پول یارانه رو پس انداز کنید فزش ویخچال و..................بخرید!!!!!!!!انصافا الان با پول 2 سال یارانت 1 یخچال می تونی بخری(2*12*45) 2سال یارانت میشه 1080000 تومان(پول گاز 2ماهت تو زمستونه).اگه باور نداری 1 سری به خیابان جمهوری بزن قیمت ها رو ببین
  • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    70 3
    عجب تيتر با حالي زديد......
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    92 2
    . . . . از این وعده های سرکاری زیاد تجربه کرده ایم سه سال پیش بود که احمدی نژاد وعده افزایش حقوق پرستاران را به خاطر سنگین بودن زحماتشان و کم بودن حقوق شان داد و وعده داد 23 هزار پرستار را سرکار بگذارد . . . جالب اینجاست که مردم جو زده در اینگونه همایشها بازهم تشویق میکنند....!!!!!!! . . .
  • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    111 1
    می گم. یک کم زود نفهمیدید!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    97 1
    حنای کی رنگ داره اونو به مردم معرفی کنید!!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    52 2
    موافقم
  • نيلوفر EU ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    76 5
    راحت ترين كار همينه كه تقصير رو كردن ديكران بندازند! بس دولت اينجا جي كار ميكنه؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    178 4
    نمیدانم چرا آقای احمدی نژاد همیشه دم از حمایت از مردم و این پول برای ملت است میزند ولی عملا مردم زیر بار گرانی و تورم دیگر له شده اند
  • طیبه IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    74 3
    تو رو خدا یکی به من بگه ماجرای شانزده هزار میلیارد چیه؟دارم سکته میکنم!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    41 6
    و چه کسی میداند چه کسانی از گفتن این نوع خبرها و بازی با ذهن مخاطب نفع میبرد؟
  • محممرضا IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    82 4
    دراین هفت سال و خورده ای فقط حرف زیادشنیدیم واز عمل هیچ.خواهشا مارا گوسفند فرض نکنید.
    • من IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      5 0
      عزیزم ما گوسفند نیستیم با عرض معذرت ما رو بز تصور کردند
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    73 1
    سواره از پياده خبر نداره سير از گرسنه! آقاي احمد نژاد اگر يك ماه با حقوق كارگري تونست زندگي كنه هرچه خواست بگه اشكالي نداره.
  • بدون نام EU ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    77 3
    و البته حنای طرفداران و طرفداران افراطی ایشان هم!
  • سلام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    63 3
    با سلام بسيار عالي و جامع نوشتن نويسنده محترم خيلي متشكر بابت بيان واقعيت واقعا كه اقاي احمدي نژاد همچنان مرم را مثل خودشان ... فرض ميكنند "هر روز گرانتر از ديروز"
  • lمهدی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    اگر احمدی نژاد رو کمک نمیکنیم حداقل نمک بر روی زخم نپاشیم آقای نویسنده !!!
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    27 84
    اهااااااان,حالا دیگه همه چی تقصیر احمدی نژادهههههههه,ملت چقدر سادن
    • بدون نام US ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      27 13
      کسایی که منفی دادین اولا یه کم دقت کنین به حرف نویسنده دوما شما واقعا فکر میکنین همه چی تقصیر احمدی نژاده ؟ به نظر شما غیر از احمدی نژاد مسول دیگه ای وجود نداره؟ یه کم فکر کنین.
  • بدون نام US ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    چرا دولتی را مورد تایید رهبری می باشد زیر سوال می برید؟
  • بدون نام US ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    60 8
    یه سرمقاله درست درمون منتشر شد. خدا رو شکر
  • بدون نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    در جواب اون آقايي كه گفت كه حناي آمريكايي هاشمي رنگ داشت بايد گفت كه اين جمله هم از همون حناهايي كه رنگ نداره . هاشمي چه با حناي آمريكايي چه با حناي ولايي تنها اميد مردم فلك زده اين روزهاي ايرانه . اميدوارم عقاي نظام همه به ديدار هاشمي و خاتمي برند و از اين دو عزيز بزرگوار براي نجات مملكت طب ياري و كمك كنند . حجت شرعي نظام در حال حاضر خواهش از هاشمي و خاتمي براي حضور در صحنه و نجات مملكت هست .
  • اهوازی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    43 9
    به گفته امام مردم ولی نعمت دولت است شما چرا از این ادبیات استفاده می کنید می خواهید پول تو جیب مردم بگذارید ؟ واقعا که
  • هادی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    58 3
    پول تو جیب مردم گذاشتن = گداپروری و بخور نمیری. مردم پول نمیخان ، اقتصاد مملکت را درست کنید ، همه چیز درست میشه. در این دولت بیشترین فشار رو همون کسایی تحمل میکنن که به این دولت رای دادند ، یعنی قشر ضعیف که امید بهتر شدن اوضاع رو داشتن!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    39 7
    رانتخواری ، رشوه ، اختلاس 123 هزار میلیاردی ، فساد اداری ارمغان کدام دولت بود ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    43 1
    اخه اون بعضيها ميدونند كه وقتي شما زحمت ميكشيد پولي به جيب مردم بگذاريد از اون جيبشون چند برابر بر ميداريد
  • آرش IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    14 35
    طبق معمول درسال پایانی دولت همه کاسه کوزه ها سردولت میشکنه و اینکه این دولت هم بدردنخوربود.
    • بدون نام US ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
      2 0
      ارش جان موافقم باهات البته نه در دفاع از دولت ،الان وقتشه که همه چیزو بندازن گردن یکی و اعلام کنن با تمام کارهای انجام شده در این دولت مخالف بودند تا بتونن محبوبیتی واسه انتخابات بعدی بدست بیارن فقط نمی دونن که مردم هنوز حافظه هاشون کار می کنه
    • نرگس IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
      0 1
      با اینکه از مخالفین دولتم این حرفتو قبول دارم خیلی از آدما که الان داد سخن می دن همونایی هستن که همسوی باد حرکت می کنن.زمانی که خاتمی رئیس حمهور بود ریختن بیرون شعار خاتمی دروغ گو خاتمی دروغ گو رو سر دادن،لعد دوره اون که دوره ی گرونی و سخت گیری های دیگه بود تازه اومدن گفتن ببینین خاتمی چه خوب اداره کرد گرونی اون موقع کجا بود؟!!!چرا حالا اینارو می گن یا اینکه مردممون کلا نفسشون ا جای گرم بلند میشد هی دوست داشتن واسه خالی نبودن عریضه درگیری بی جا راه بندازن.
  • حق التدریس دانشکده فنی و حرفه ای IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    35 3
    بلایی که آقای رییس جمهور سر 4500 حق التدریس آموزشکده های فنی آوردند بایستی در تاریخ ثبت کرد. 4500 نفر با سابقه 7-10 سال تدریس و بلاتکلیف
  • محمد US ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    18 9
    تشکر بابت اینکه حرف دل کل ملت ایران را زدید
  • بدون نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    5 0
    اختلاس شرکت سحر والیکا در سال1371 مبلغ 123 میلیارد بوده نه 123هزار میلیارد تومان چراکه این عدد از نصف بودجه در ان سال هم بیشتر است وباعث وبانی انرا هم همه میدانند اما در جواب محمد که گفت حنای هاشمی رنگ امریکایی دارد عرض کنم هاشمی در زمانی کشور را را تحویل گرفت که تقریبا نیمی ازظرفیت صنعتی کشور در اثر جنگ از کار افتاده بود چرا که در سال اخر جنگ صدام لعنت الله علیه به هر خلبان عراقی گفته بود هفته ای میبایست انهدام یکی از تاسیسات صنعتی ایران در کارنامه انها ثبت شود حال با نفت بشکه ای متوسط 13 دلار وکشور نیمه ویران ایا مردم شاهد سقوط ارزش پول ملی به یک سوم در ان 8سال ویا اختلاس سه هزارمیلیاردی ویا به قول این برادر شانزده هزار میلیارد ان هم با نفت بشکه ای 100 دلار
  • hosein IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 3
    با سلام البته قابل توجه که روزنامه مذکور وابسته به ........ مسلما چنین مقالاتی چیزی غیر عادی نیست
  • بدون نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 0
    اقای رییس جمهور کاش مقداری ازین یارانه هارو که به مردم میدهید به بخش صنعت اختصاص میدادید تاچرغ صنعت بااین همه مشکل مواجه نمیشد وکارخانه هاهم حالااجناس خودروگران نمیکردند واین همه به مردم فشار نیایید
  • مسعود IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    4 1
    اینا همه به کنار ولی انصافا خوب بیکاری رو ریشه کن کرد!!!!!
  • بدون نام LU ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    7 0
    اگه تو اين ٧ سال جاي حرف زدن و وعده دادن عمل ميكردي اكثر مشكلها حل بود.بابا ما پول نخواستيم قيمتهارو درست كن.آقاي احمدي نژاد همه ما ايراني هستيم فراموش نكن
  • فرزاد DE ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    3 1
    حنا ..مگه الان حنا رنگ داره ...همشون چینیه.................!!!
  • بابازاده IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    0 7
    واقعا عجب عنادی دارین بااین خادم ملت کسی که مثل کوه دربرابر دشمنان خارجی وبدخواهان داخلی همچنان استوار ایستاده
  • ali IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    3 0
    با سلام امام سجاد فرمودن دشمنان ما از احمق ترين هستند اي بشر تا به كي مي بايد در برابر دستورات غير خدا سر فرود اوريد مگر ما از بهترين مخلوقات نيستيم پس به غير از كتاب آسماني چرا خود را وابسته به غير خدا كرده ايم
  • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    پيامبرفرمودند من ازفقربرامتم نمي ترسم ازسوء تدبير مي ترسم .