ایسنا گزارش داد: فهرست اسامی برندگان بخش‌های مختلف جوایز کتاب ملی آمریکا اعلام شد.

هیات داوران جوایز کتاب ملی آمریکا نام چهار نویسنده را به عنوان برندگان بخش‌های ادبیات داستانی‌،‌ غیرداستانی‌، ادبیات نوجوان و شعر امسال اعلام کردند.
 

در بخش بهترین اثر ادبی، «لوئیس اردریچ» برای نگارش کتاب «خانه گرد» موفق به دریافت جایزه کتاب ملی آمریکا شد.

در بخش ادبیات غیرداستانی، «برای همیشه پشت زیبایی: زندگی، مرگ و امید در زیر شهر بمبئی » نوشته‌ «کاترین بو» موفق شد جایزه کتاب ملی آمریکا را از آن خود کند. اعضای هیات داوران این جایزه، کتاب «بو» را روایتی مصاحبه‌ای دانستند که در آن مصاحبه‌کننده هیچ‌گاه ظاهر نمی‌شود.
 

به گزارش یو.اس.ای تودی، «ویلیام الکساندر» با کتاب «رازهای گابلین» موفق شد جایزه ادبیات نوجوان کتاب ملی آمریکا را از آن خود کند. این داستان فانتزی درباره‌ پسری است که به دنبال برادر گمشده‌اش می‌گردد.

در بخش شعر نیز مجموعه اشعار «دیوید فری» که با نام «سردرگمی» منتشر شده بود، از سوی هیات داوران جایزه کتاب ملی آمریکا برگزیده شد.

در مراسم اعطای جوایز ادبی کتاب ملی آمریکا که شب گذشته در نیویورک برگزار شد، «المور لئونارد» 87 ساله نیز مدال افتخاری خود را دریافت کرد. وی که تاکنون 45 رمان را به نگارش درآورده است، به پاس فعالیت‌های تاثیرگذارش در زمینه‌ی ادبیات آمریکایی مورد تقدیر قرار گرفت.

در این مراسم همچنین «آرتور او. سولزبرگر» ناشر «نیویورک‌تایمز» به خاطر خدمات برجسته‌اش در زمینه‌ انجمن ادبی آمریکایی‌ها مورد تمجید قرار گرفت و جایزه افتخاری‌اش را دریافت کرد. برندگان بخش‌های ادبیات داستانی، غیرداستانی‌، شعر و ادبیات نوجوان هر یک چکی 10 هزار دلاری را به عنوان جایزه کتاب ملی آمریکا دریافت کردند. به راه‌یافتگان به مرحله‌ نهایی نیز جایزه‌ای هزار دلاری اهدا ‌شد.


اعتبار این جایزه هر سال موجب فروش فوق‌العاده‌ آثاری می‌شود که به این فهرست‌ها راه می‌یابند. برای تجلیل از گروه داوری نیز به هر یک از داوران دو هزار و 500 دلار و به رییس هر بخش سه هزار دلار تعلق می‌گیرد.

جوایز کتاب ملی آمریکا که امسال شصت‌ودومین دوره‌ی برگزاری خود را تجربه می‌کرد، شامل کتاب‌هایی می‌شود که توسط شهروندی آمریکایی به نگارش درآمده و بین یکم دسامبر 2011 و سی‌ام نوامبر 2012 در آمریکا به چاپ رسیده باشند.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =