۰ نفر
۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳

ایسنا نوشت:

ساخت مجموعه تلویزیونی «پایی که جا ماند» در شبکه دو سیما آغاز شد.


سیروس مقدم، الهام غفوری و سعید نعمت‌الله، به ترتیب کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی سریال «پایی که جا ماند» را بر عهده دارند.


 این مجموعه تلویزیونی بر اساس کتاب «پایی که جا ماند» نوشته سیدناصر حسینی‌پور، جانباز و آزاده جنگ تحمیلی نگارش می‌شود که خاطراتش در اسارتگاه‌های مخفی عراق را در این کتاب به چاپ بیست و هفتم رسانده است. 


 در یادداشت مقام معظم رهبری بر این کتاب آمده است: «در تاکنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیده‌ام که صحنه‌های اسارت مردان ما را در چنگال نامردمان بعثی عراق، آنچنان که در این کتاب است به تصویر کشیده باشد. این یک روایت استثنایی از حوادث تکان دهنده‌ای است که از سویی صبر و پایداری و عظمت روحی جوانمردان ما را، و از سویی دیگر پستی و خباثت و قساوت نظامیان و گماشتگان صدام را، جزء به جزء و کلمه به کلمه در برابر چشم و دل خواننده می‌گذارد و او را مبهوت می‌کند. احساس خواننده از یک سو شگفتی و تحسین و احساس عزت است، و از سویی دیگر غم و خشم و نفرت، درود و سلام به خانواده‌های مجاهد و مقاوم حسینی «سید ناصر حسینی‌پور» کتاب «پایی که جا ماند» را به ولید فرحان، شکنجه‌گری که از هیچ فرصتی برای آزار و اذیت او غافل نمی‌ماند تقدیم کرده. شکنجه‌گری که او را مجبور به دویدن بر روی یک پا می‌کند، او را مجبور به ساعت‌ها خیره شدن به آفتاب می‌کند و برای بیرون کشیدن اطلاعات از ناصر با کابل به جان او می‌افتد.» 


کتاب «پایی که جا ماند» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در سال 90 از سوی شرکت انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شد و تاکنون به چاپ بیست و هفتم رسیده است.
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =