اسدالله عسگراولادی اعتقاد دارد که ما با 76 میلیون جمعیت حداقل به 60 میلیارد دلار نیاز داریم که این 60 میلیارد دلار مورد نیاز از سه راه قابل وصول است.

وضعیت ارزی کشور تمامی فعالان اقتصادی را به فکر انداخته است. برآوردها نشان می دهد با وجود تلاش های صورت گرفته همچنان نیازهای ارزی سرجای خودشان باقی مانده است. در همین حال اسدالله عسگراولادی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران راه های این تامین ارز را به گونه ای دیگر بیان کرده است.

اسدالله عسگراولادی در مورد تامین نیاز ارزی کشور گفت: ما با 76 میلیون جمعیت حداقل به 60 میلیارد دلار نیاز داریم که این 60 میلیارد دلار مورد نیاز از سه راه قابل وصول است. 30 میلیارد دلار از محل صادرات فروش نفت که روزانه 1میلیون بشکه بفروش می رسد. از محل منابع گازی و پتروشیمی حداقل 15 میلیارد دلار و از فروش صادرات غیر نفتی هم 15 میلیارد دلار تأمین می شود. بنابراین 60 میلیارد دلار ارز مورد نیاز تأمین می شود اما بحث بر سر مدیریت این درآمد است که ما واقعا درحوزه مدیریت ضعف داریم.

عسگراولادی در ادامه گفت: با مدیریت درست می توان به التهابات ارزی پایان داد و یک نرخ مرجع را تعیین و تک نرخی اعلام کرد و با این درآمد حتی اقتصاد مقاومتی را جلو برد. اما به شرط اینکه از واحدهای تولیدی حمایت شود و صدمات وارده بر بخش تولید را جبران کنیم.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =