فارس نوشت:

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در اجتماع دانشجویان دانشگاه هرمزگان گفت: اگر هزاران سال تهدید جغرافیای ایران از زمین بوده است و بر همین اساس تفکر برّی شکل گرفت، در حال حاضر این وضعیت تغییر کرده و بر پایه عواملی که بخشی از آن ذکر شد تکیه بر تفکر و استراتژی دریایی یک نیاز و الزام قطعی و یک فرصت استثنایی است.
فدوی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با تکیه بر توان نظامی دریاپایه به دنبال ایجاد سلطه برای کسب منافع خود هستند یعنی در واقع آمریکایی ها یک توان نظامی دریاپایه‌ای هستند که تمام توان آنها بر پشت ناوهایشان است.
وی در ادامه در بحث اهمیت و جایگاه دریا از ابعاد مختلف و حضور نیروهای آمریکایی در دریا، افزود: آمریکایی ها در جاهای مختلف برای به دست آوردن آن چیزی که خودشان از آن به عنوان منافع حیاتی امنیت ملی یاد می کنند، به موضوع دریا تکیه کرده است و این را از زمان کارتر به صورت رسمی اعلام کردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما به دنبال امنیت در خلیج فارس هستیم و بر پایه این اعتقاد که از نظر اسلام هر اقدامی که مردم دنیا را در شرایط بهتری قرار دهد، مشمول ثواب و پاداش است، در پی ایجاد امنیت پایدار در منطقه هستیم، گفت: آمریکایی‌ها طی سالهای اخیر و در پی سلسله اقدامات خود در حوزه خلیج فارس، ایجاد ناامنی و ضربه زدن به منافع جمهوری اسلامی ایران را دنبال کرده اند.
فدوی به کارنامه فتنه‌گری‌ها و اقدامات خرابکارانه آمریکا در همراهی با رژیم صدام و نقش این کشور در تغییر موازنه جنگ به نفع صدام و پیگیری سیاست براندازی و دشمنی علیه انقلاب اسلامی در طی سال های اخیر اشاره کرد و افزود: آمریکایی ها برنامه ریزی کرده بودند که جنگ تحمیلی با شکست ما به پایان برسد اما نقش نیروی دریایی سپاه باعث شد این برنامه ریزی که در سال های 66 و 67 به اوج خود رسید، ناکام بماند.
فدوی خاطرنشان کرد: سلسله اقدامات مقابله به مثل ما در تقابل با روندی که آمریکایی ها آن را طراحی و آغاز کرده بودند،‌ باعث شد تا روند جنگ به نفع ما تغییر پیدا کند و انجام بیش از 139 عملیات مقابله به مثل، 17 عملیات موشکی و بهره گیری هدفمند و هوشمند از مین های دریایی در کنار عملیات های والفجر 8 و کربلای 5 بود که سرنوشت جنگ را تغییر داد و آمریکا را در تحقق هدفش نسبت به جمهوری اسلامی ایران ناکام گذاشت. مین‌های ما چنان اثری بر آمریکایی‌ها گذاشت که همچنان در وحشت ناشی از این مین ها به سر می برند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: مهم‌ترین ابزار آمریکا برای کنترل دنیا، سلطه بر خلیج فارس و ناامن کردن آن است و تهدید کشورهای وابسته به نفت این حوزه و استمرار حضور در این منطقه، بخشی از پازلی است که آمریکا در بطن ناامن سازی های خود گنجانده است و اسناد نشان می دهد که آمریکایی ها از سال ها پیش با درک اهمیت منطقه انرژی خیز خلیج فارس، در پی استقرار دائم در منطقه بوده‌اند. امروز با حضور قدرتمندانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در منطقه نه تنها در موضع تهاجم نیست بلکه در موضع انفعال به استیصال و درماندگی رسیده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =