پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: ایرادات و مشکلات مصوبه قبلی دولت در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برطرف شده و تمام دستگاههای اجرایی مکلف شدند تا نسبت به تبدیل وضع مابقی نیروهای خود اقدام کنند.
عبدالعلی تاجی کرد: دولت مصوب کرده بود که از ابتدای بهمن ماه 1390 نیروهای شرکتی را به قراردادی تبدیل وضع کند اما در حین اجرا مورد ایراد مجلس قرار گرفت و چون مراحل بررسی آن با عدم تصویب 2 فوریتی طرح به طول می انجامید دولت ناچار شد مصوبه خود را اصلاح و مجددا به دستگاههای اجرایی ابلاغ کند.
وی افزود: قبل از ایراد مجلس حدود 60 هزار نفر در استانهای کشور تبدیل وضع شده بودند و از طرفی هم دولت در مصوبه خود دستگاههای اجرایی را موظف کرده بود تا با شرکتهای واسطه قطع ارتباط کنند که این بلاتکلیفی هم برای نیروها و هم برای دولت مشکل ساز بود لذا دولت ناچار شد برای برون رفت از مشکلات، ایرادات مصوبه قبلی را اصلاح و وضعیت نیروهای شرکتی را مشخص کند.
تاجی خاطر نشان کرد: دولت در مصوبه اصلاحی خود که اخیرا ابلاغ شده است به دستگاههای اجرایی تکلیف کرده تا نسبت به تبدیل وضع مابقی نیروهای شرکتی خود اقدام کنند.
معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری به برخی رفع ایرادات اشاره کرد و گفت: در مصوبه قبل شرط سابقه حداقل یک ساله برای تبدیل وضع نیروهای شرکتی وجود داشت که این شرط در مصوبه جدید حذف شده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای نیروهای شرکتی که با مصوبه دولت تبدیل وضع شده بودند فرمتی برای حقوق و مزایایشان در معاونت توسعه مدیریت طراحی شد تا حقوق نیروهای قراردادی یکسان شود اما پس از ابلاغ، گزارشی از دستگاهها دریافت کردیم که حاکی از کاهش حقوق نیروهای قراردادی قدیمی بود لذا این موضوع بررسی شد و قرار بر این شد تا بخشنامه و فرمت مربوط به حقوق نیروهای قراردادی انجام کار معین اصلاح شود تا مشکلات ایجاد شده نیروهای قراردادی قدیمی حل شود.
وی در پایان افزود: تبدیل وضع نیروهای شرکتی یکی از زیباترین و مهمترین اقدامات دولت عدالت محور بود که با برده داری جدید از نیروی انسانی مقابله و انشاالله تا تحقق کامل آن تلاش خواهد کرد.
تاجی گفت: تبدیل وضع حدود 60 هزار نیروی شرکتی تاکنون موجب انبساط خاطر و بالابردن امنیت شغلی آنان و همچنین باعث کاهش هزینه های دستگاهها اجرایی شده است.
/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كارگر IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    8 2
    اي كاش يك فكري هم براي نيروهاي شركتي توزيع نيروي برق مي شد . براي همه بخشنامه هاي دولت مي گند دستگاه اجرايي هستيد ولي وقتي اسم تبديل وضعيت مي آيد مي گويند شما شركت خصوصي هستيد .................
  • بدون نام IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    7 0
    ای کاش این گفته ها عمل میشد وشرکت گاز هم وضعیت نیروهای شرکتی خودرامشخص میکرد وامنیت خاطر آنها وخانوادهایشان رافراهم مینمود
  • بدون نام IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    3 0
    با سلام دولت باید در مورد اجرای بخشنامه تبدیل وضعیت شرکتی ها قاطعیت نشان دهد تا تمامی کارگران در زیر سایه دولت عدالت محور به حقشان برسند من نیز از کارگران بیمارستان امام رضا(ع) تبریز می باشم که تا کنون هیچ اقدامی در مورد بخشنامه از طرف رییس دانشگاه آقای دکتر یعقوبی صورت نگرفته است
  • بدون نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    2 0
    با سلام من نمی دانم چرا راه آهن همواره مصوبه را اجراء نمی کند ومصوبه را دور میزند مثلاً برای امور اصلی دستگاه وکارشناسی از نیروهای کارشناسی متخصص استفاده میکند وبا آنها قرارداد خدماتی می بندد در حالیکه در خود دستگاه وبا استفاده از امکانات دستگاه و برای دستگاه با نیروها قرارداد خدماتی امضاء میکند و همان حقوقی راکه باید به کارمند بدهند شخص واسطه میگیرد و می گویند طبق قرارداد اینها شرکتی هستند در حالیکه کار اصلی دستگاه را انجام می دهند ونمی توان با آنها قرارداد خدماتی بست زیرا آنها نیروی متخصص کارشناسی هستندوکار اصلی دستگاه را انجام می دهند. از مسئولین دلسوز وعزیز کشور خواهشمندیم رسیدگی فرمایید.
  • کارگر شرکتی IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    1 0
    با سلام این مصوبه هنوز در مورد باقیمانده نیروهای شرکتی شاغل در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اجرا نشده است.شرکت های پیمانکاری موجود در این مجموعه فقط یک واسطه برای پرداخت حقوق کارگران خود میباشند البته بعد از کسر حق الزحمه خود که واقعا زحمتکشن!!!!!!
  • فرشاد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    2 0
    من نیروی شرکتی پیام نورهستم بیش از3سال است بصورت نیروی شرکتی مشغول به کار درقسمت اداری هستم حدود5ماه پیش ازما مصاحبه وگزینش به عمل آمد ولی بعدازآن دیگه خبری نشد
  • سعید IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    1 0
    من هم 2 سال است نیروی شرکتی هستم و 4 ماه است که به چابهار منتقل شده ام با حقوق کم و هزینه های بالای شهرستان جابهار باید نداشتن امنیت شغلی را هم تحمل کرد اگر امکان دارد هر کس دستی در دولت دارد کاری کند و دعای ما کارمندان را با خود داشته باشد
  • كارمند IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    1 0
    نيروهاي شركتي در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران زير نظر شهرداري تهران خود را جزء سازمان خصوصي دانسته و از تبديل نيروهاي شركتي به دولتي خودداري مي نمايد.
  • برق گلستان IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    0 0
    سلام انشاالله فکری به حال نیروهای شرکت برق گلستان بکنند
  • مجيد IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    0 0
    سلام ما نيروي شركتي شهدداري ساري هتيم چندين بار مدرك گرفتن ولي هيچ عملي انجام نشد