"رضا هلالی" مداح، در گفت وگو با خبرآنلاین پرسشی را برای معتقدان افراطی نماز اول وقت در ظهر عاشورا مطرح کرده است.

"رضا هلالی" مداح جوان کشورمان با انتقاد و پرسش از برخی اظهارات افراطی درباره برگزاری نماز ظهر عاشورا این پرسش را برای حجت الاسلام قرائتی مطرح کرد که چرا ایشان در ماه رمضان اعلام می کند اول افطار کنید و بعد نماز بخوانید اما در برگزاری عزاداری ظهر عاشورا، هر ساله تاکید می کند که نماز باید اول وقت برگزار شود؟

فایل صدای این مداح را بشنوید.

/6262

کد خبر 259352

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    47 8
    اولا درباره ماه رمضان روایت داریم و هم به خاطر اینکه برای بعضی ها ممکنه گرسنگی باعث عدم حضور قلب بشه گفتن میشه اول افطار کرد بعد نماز رو اقامه کرد. ثانیا روشی که شما استفاده کردی برای رسیدن به نتیجه دلخواهتون توی فقه شیعه بهش میگن"قیاس" و این نوع قیاس هم باطله.
  • احمد CH ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    9 6
    میشه متن صوت رو پیاده کنید. آخرش مشخص نیست. میگن خیانت کردی به دستگاه امام حسین؟
  • مجتبی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    21 25
    حاج رضا و اقای قرائتی خدا عمر با برکت بهتان بدهد
  • بدون نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    41 9
    هر چی از درافشانی های! چنین به اصطلاح مداحان میشنوم بیشتر ازشون بدم میاد. خوب خبرآنلاین جوابشو از آقای قرائتی بپرسه و منتشر کنه...
  • حسن00 IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    48 1
    ایشالا آقای قرائتی خودشون پاسخ قانع کننده ای بدن.ولی من فکر میکنم عزاداری که از جهاد بالاتر نیست!خود سید الشهدا (علیه السلام)ظهر عاشورا نماز رو بر جهاد مقدم کردند.خودشون فرمودند:( برای بقای دین جدم قیام کردم) و جد بزرگوار آن حضرت فرمودند:( نماز ستون دین است)خب پس واضحه که نماز به عزاداری اولی تره.چه اشکال داره نماز اول وقت اقامه بشه بعد ادامه عزاداری. در مورد ماه رمضون هم فکر میکنم این طور باشه که اگر کمی افطار کنیم (نه با شکم پر)و رمق پیدا کنیم و بی دغدغه نماز بخونیم بهتر باشه تا اینکه توی نماز همش هواسمون به افطار بعد از نماز باشه.البته افراد فرق میکنن .خیلی ها هم اول نماز میخونن.
  • حسن00 IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    43 9
    در ضمن من از یه مداح اهل بیت توقع بیشتری داشتم که بیاد و نماز اول وقت رو زیر سوال ببره! نکنه من دانشجو باید بیام به یه مداح بگم چند تا روایت داریم در مورد اهمیت نماز اول وقت!!!!!!!!!! اصلا تا به حال ایشون فکر کردن که چرا ائمه معصومین این همه مصیبت رو متحمل شدن؟؟؟!!!! آیا چیزی غیر از حفظ نماز و اسلام ناب بوده؟!خواهش میکنم نه فقط از ایشون بلکه از برخی دیگر از مداحهای شبیه ایشون که مطالعاتشون رو بیشتر کنن.به متون دینی بیشتر مراجعه کنن. مسئولیت روی دوشتونه.روز قیامت باید به همین امام حسین (علیه السلام)جواب پس بدید.امام حسین (علیه السلام)برای نماز همه چیزشو داد، چی میخواید جواب بدید ؟!!!!!
  • عادل IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    10 38
    من با آقا رضا موافقم!!! نماز جماعت اول وقت در ماه رمضان پاداش کسانی است که خدا را به شکم نفروخته اند و زهد و تقوا پیشه کرده اند !!!
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    20 3
    خوب جوابش مشخص است . روزه عبادت خاص است و تکمیلش با افطار کردن کامل می شود اون هم اول وقت . همین.
  • میعاد DE ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    14 8
    سوال خوبیه ولی چرا جوابشو نگذاشتین که بیشتر استفاده کنیم!
  • هادی IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    37 1
    جواب: اولا حرف آقای قرائتی، حرفی فقهی است. عزیز من؛ در فقه شیعه نگفته اند که اول عزاداری کن، بعد نماز بخوان. آقای هلالی که باید به فقه شیعه، معتقد باشد! دوماً در فقه، این نیامده است که اول، افطار را مفصل بخور، بعد نماز بخوان. آنچه در فقه آمده، این است که موقع نماز، با یک خرمایی، چیزی، افطار را باز کنید و سپس نماز را اول وقت بخوانید. این، کاری است که در برخی شهرستن ها مراعات می کنند. یعنی دم در مسجد، ظرف خرمایی می گذارند. مردم که به مسجد وارد می شوند تا نماز اول وقت را بخوانند، افطار خود را قبل از نماز، باز می کنند
    • بدون نام IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
      13 1
      انصافا جواب خوبی بود برای آنها که سوال را برای دانستن می پرسند.ولی موندم چرا ایشان این سوال را به قول نویسندگان سرگشاده پرسیدند اگه هدفشون اگاهی یافتن بوده!
    • عادل IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
      3 3
      دوست عزیز من هم با نظر شما کاملا موافقم اما این را در نظر داشته باشید که آقای قرائتی گفته اند: "نماز را با یک ساعت تاخیر آغاز کنید!!!" یعنی این که مردم در خانه هاشان سیر بخورند بعد بیایند مسجد و نمازی هم بخوانند!!!
  • فرهاد IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
    21 4
    من متعجم از اینکه یک مداح اهل بیت توصیه های مکرر به نماز اول وقت ظهر عاشورا را افراطی گری می داند. دوما در ماه مبارک رمضان معمولا قبل نماز افطار میکنیم تا با حضور قلب بیشتری بتوانیم نماز بخوانیم و به قول دوستمون روزه عبادت خاص است که با افطار کامل میشود... سوما مگر نه اینکه امام شهیدمان برای نماز قیام کرد و حتی در هنگام جهاد نماز اول وقت را ترجیح داد؟؟ چهارما هیچ عبادتی مقدم بر نماز نیست حتی در ماه رمضان به افطار قبل نماز توصیه شده آنهم به خاطر خود نماز تا گرسنگی مانع از نماز خواندن صحیح نشود
  • جواد EU ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    15 5
    آقای رضا هلالی به صد دلیل نماز اول اول وقت ظهر عاشورا واجبه 1 - تاسی از حضرت سید الشهدا 2 - نماز اول وقت در هر حال و هر زمانی مستحب موکده در ضمن در مورد ماه مبارک رمضان روایت داریم مستحبه اول افطار کنی بعد نماز بخونی چرا عزاداری رو با شکم مقایسه میکنید؟ به نظر من بهتره آقای قرائتی به این سوال جواب ندن چون واقعا سوال بی خودیه
  • عادل IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    8 5
    سلام جواب این سئوال مشخصه! امام حسین بیشتر رهرو میخواهد تا عزادار بنابراین عزاداران حسین برای اثبات رهرو بودنشان به ایشان تمسک میجویند و در ظهر عاشورا مثل ایشان نماز اول وقت میخوانند ولی کسی که روزه میگیرد رهرو بودنش از بعد از سحر اثبات شده است و حالا به قدر ادامه حیات افطار بکند و نماز را اقامه کند مشکلی ایجاد نمیشود البته که به نظر من نماز قبل از افطار ثواب بیشتری دارد و فضیلت بیشتری!
  • فاطمه IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    8 2
    دلم برای امام حسین می‌سوزه که این آدم های بی اطلاع از فقه و دین خودشونو بهش منتسب می‌کنند و طلبکار هم هستند. امام خودش نمازشو زیر باران تیر و نیزه اول وقت خوند. اون وقت توی به اصطلاح مداح حاضر نیستی مجلست رو به خاطر رکن دین و چیزی که اگر قبول بشه بقیه اعمالت هم قبول می‌شه تعطیل کنی؟؟؟
  • سجاد IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    5 0
    من متعجبم از خبر آنلاین چرا مصاحبه رو کامل پخش نمیکنید
  • sajjad IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    6 4
    قربان مظلومیت اباعبدالله، که هم در زمان حیات مظلوم بود و هم پس از آن. آخه آقایی که خودت را مداح اهل بیت میدونی نکنه یادت رفته همین امام حسین ظهر عاشورا حتی به قیمت شهید شدن یارانش نگذاشت نماز اول وقت تاخیر بیفته مگه یادت رفته همین امام حسین که اینقدر ادعای دوستیشا داری یک شب مهلت گرفت تا نماز بخونه البته من این آقا را از دو سال قبل میشناختم ایشون باید در حد چیزای که میفهمه حرف بزنه و این نظرات را به بزرگان اهل علم بسپاره. من جوون هم باید حواسم را جمع کنم که یادم نره هدف عزاداری برای اباعبدالله احیای ارزش هایی مثل نماز اول وقته و خط اصلی را گم نکنم انشاالله
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    6 3
    salam azizan to ro khoda matne mano bekhunan ahadi nemidoone in chizi ke man midoonama azizan EMAM HOSSEIN ASLAN ROOZE ASHURA NAMAZESHUNA AVVALE VAGHT NAKHUNDAN sabet mikonam vaghty hazrat umadan namazeshuna bekhunan ye na najibi goft agha namazet ghabool nist jnabe habib be hemayat az agha be meidun raft,agha jange habibo betore kamel moshahede kardand habib ham 62 nafaro bedarak ferestad badam ke shahid shod hazrat umadan bala saresh kolli gerye kardann v bad az shahadate habib bood ke agha raftan namaz khundand pas aslan hazrat namazeshuna avvale vaght nakhundand zemnan aghaye hadi jan mikhai sabet konam ke ye sery jaha hast ke BAYAD bazi chiza ra bar namaze avalvaght moghadam koni???
  • moein IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    1 9
    aslan emam hossein rooze ashura namaze avvale vaght nakhundan man ba madrak v dalil sabet mikonam har ki khast behem mail bezane moeinalavi8656@yahoo.com helaliyam ye jooraei harfesh doroste aghaye gheraaty shoma javabeto bede
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    2 2
    نمی دونم کدام یکی از این مداح ها را در شبکه منحرف وهابی تبلیغ میکنند ولی بعضی از این مداحان در اجرای مراسم معنوی عزاداری خوب دلیل و برهان به وهابیان میدهند بصورتی که تصویر و صدای شان را مایه تمسخر شیعیان قرار میدهند.مطلب را باز نمیکنم چون واقعا" زشت و تاسف بار است..
  • بدون نام GB ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    7 4
    اقا سوال کرده کفر که نگفته ، مگه ایرادی داره؟ در ضمن با نماز مقایسه که نکرده بنده خدا با نماز اول وقت مقایسه کرده که مستحب است ولی رضا جان نماز ظهر عاشورا یک حرکت نمادینه به یاد نماز ظهر عاشورای سیدالشهدا و به نظر من عین عزاداریه
  • بدون نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    2 2
    با سلام دوستان قبل از این که این همه بحث کنین اول ببینین این حرفارو واقعاً آقای هلالی گفتن؟شاید یه آدم عادی این ها رو گفته باشه و یا اینکه از این موضوع سوء استفاده بشه برای اینکه مداحارو خراب کنن. آقای هلالی اصلاً صداشون اینطوری نیست حتی قبل از سال 83 هم صدای ایشون این طوری نبود.سال 83 اگه اطلاع داشته باشین اتفاقی برای صداشون افتاد که صداشون تغییر کرد. من نمی خوام از ایشون طرفداری کنم ولی به نظرم یک مداحی از ایشون رو گوش کنین اگه صدای ایشون بود بعدش بگین این چه سوالیه.بعدش هم اینکه صدایی که اینجا قرار داده شده طرف لهجه داره که این مداح اصلاً لهجه نداره. باز هم تصمیم با خودتون . یا علی
  • محمد باقر IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    4 4
    جناب آقای هلای خواهشمندیم نوآوری وابداع در امرعزاداری اباعبدالله نفرمایید
  • سید IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    7 4
    من باارادتی که به مداحان اهلبیت دارم ولی حالامیفهمم که چراآمریکاوانگلیس درجلسه خوددارهنگام اشغال عراق میگویندمابایدبرای مبارزه باروحانیت مداح هاراترویج کنیم آخربرادراین حکم فقهی است ودررساله هم نوشته شمابه مسایل روزه نگاه کنیدنوشته درچه صورتی افطاربرنمازمقدم است ودروسایل الشیعه که فقهادرفقه احادیث رادراین باره نوشته مثلادربرخی احادیث نوشته که چون نیازبه توضیح دارداین نمی نویسم وتصمیم دارم دروبلاگم مفصل بنویسم اماامام علی علیه السلام درجنگ صفین به خورشیدنگاه میکندابن عباس دلیلش رامی پرسدحضرت می فرمایندجنگ مابه خاطرنمازاست میخواهم ببینم نمازشده یانه.وامام حسین درمیدان جنگ نمازجماعت میخواندآقای هلالی شماچقدرفقه خواند اید؟!آیاخودتان راباآقای قرائتی مقایسه می کنید؟دینتان راازروحانیت یادبگیریدنه
  • رضا IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    5 5
    ازکی تاحالاآقای هلالی درموضوعات فقهی دخالت میکنه؟مگه ایشان فقه خوانده که به آقای قرائتی اعتراض میکنه
  • amir IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    3 1
    السلام علیک یا اباعبدالله الحسین. من فکر میکنم به جون هم نیفتیم بهتره.قضیه ماه رمضان با عاشورا فرق داره.در رمضان مردم 15-16 ساعت گشنه موندن شاید یکی نتونه بدون افطاری نماز بخونه.ولی................
  • حسین IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    5 5
    آقای هلالی شما به خاطرصدایت مشهورشدی اماآقای قرائتی سالهاباقرآن وحدیث سروکارداشته وکارشناس دینه
  • علیرضا FR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    4 8
    یه سئوال برام پیش اومده که چرا خبر آنلاین چند وقته علاقه مند به اظهارات سخیف این مداح جوان کشورمون شده؟
  • عبد اله حقگو IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    3 5
    سلام مداح ديگه از صداش خوشش ميايد كاري به نماز و عبادت نداره شايد هم فكر كنه امام حسين شهيد شده تا صداي خوش او طنين انداز بشه
  • Yazdanfahimeh GB ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    4 2
    به نام حق اگر كمي اجمالي تر و از بالا به اين قضيه نگاه كنيم، سر اغاز يك تفرقه در قلب تشيع را در ان ميبينيم. عزيزان،نشانه ي بارز ما شيعيان در جهان،همين عزاي اباعبدالله است. ما را به حسين مي شناسند. غافل از اهداف شوم فراماسيون ها نشيم. خداي نكرده نياد روزي كه در يك حسينيه، وقت اذان يك سري عزاداري كنند و يك سري از افراطيون هم جدا شوند و به نماز بايستند و هر دو طرف هم به هم چپ چپ نگاه كنند. البته من صاحب نظر نيستم، اما به عنوان دانشجوي مقيم انگليس كه متوجه حمله ي دشمنان به عقايد جوانان شيعي شدم، عرض ميكنم كه: اگر مبنا را زيارت جامعه كبيره قرار دهيم، ميفرمايد؛ ان ذكرالخيركنتم اوله واصله و فرعه ومعدنه و ماويه منتهاه. حال توخودحديث مفصل بخوان ازاين مجمل. اهلبيت اصل و فرع و اول و اخر نمازهستند
  • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    2 3
    مشکل اصلی اینجاست که یک مداح باید مدح وذکر اهل بیت را بگوید ودر مساله دینی اظهار نظر نکند.اخر جناب اقای هلالی به شما چه ربطی دارد این حکم.شما فقط باید مجری احکام الهی باشی نه مجتهد.این مساله راهم اگر از اهلش بعنوان سوال پرسیدی که بارک الله وگرنه خداعاقبتت را بخیر کند انشاالله.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    5 1
    با سلام آقا کسی رفت ببینه آخه این صدای خود هلالی هستش یا نه؟ بابا چرا یکی نمیره این صدارو مقایسه کنه با یکی از مداحی های هلالی!!!!!!!!! بعدش هم نگفته که عزاداری نباید بخاطر نماز عقب بیفته.اگه این حرفو میزد من خودم شاکی میشدم. فقط گفته که تو ماه رمضان اول باید نماز خوند بعد افطار همین. بازم میگم یکی از مداحی های هلالی رو گوش بدین ببینین این صدای خود هلالی هست؟!!!!!
  • دوست IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    3 5
    1. آیت الله بهاالدینی مخالف بودندکه عزاداری را برای نماز اول وقت بهم بزنند. 2. کلام این دو بزرگوار رو باید تحلیل منطقی و برهانی کرد نه اینکه همه شما به نظر شخصی پرداختید. 3. ی سوال طرح میکنم اگه به جواب این برسیم خیلی چیزها انشالله دستمون میاد: سوال: بین نماز واجب اگر امام معصوم (ع) نمازگزار را صدا کندتکلیفش چیست؟؟؟؟
  • سید IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 1
    با سلام آقای هلالی که مقتل زیاد باید بخونند چرا امام روز عاشورا از نماز و نماز اول وقت نگذشتند ... آقای قرائتی اهل افراط و تفریط نیست.