این کتاب اعتبار خود را بیش از یک قرن حفظ کرده و با وجود محدودیت‌های تاریخی زمان خود همچنان از کتاب‌های مهم در آموزش علوم آهنگسازی موسیقی است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «هارمونی کاربردی» نوشته نیکلای ریمسکی کرساف با ترجمه وارطان ساهاکیان از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسید.

این کتاب برای آموزش هارمونی نوشته شده و موضوع آن موسیقی اواخر قرن نوزدهم است، یعنی زمانی که روسیه با نوابغ بزرگی چون چایکوفسکی کرساکف و گروه پنج نفره به دنیا شناسانده شد. تاریخ موسیقی، کرساکف را در ارکستراسیون صاحب سبک و معلمی توانا می‌داند که نوابغ مشهوری را تربیت کرده است.

این کتاب اعتبار خود را بیش از یک قرن حفظ کرده و با وجود محدودیت‌های تاریخی زمان خود همچنان از کتاب‌های مهم در آموزش علوم آهنگسازی موسیقی است. کتاب از 5 فصل تشکیل شده و موضوعات مطرح‌شده تا حد امکان فشرده و کم‌حجم است.

همچنین دوره آموزش هارمونی به شکلی مرتب شده که مطابق با برنامه موسیقی کنسرواتور سن پطرزبورگ و سایر آکادمی‌های موسیقی باشد‌. کتاب حالت خود‌آموز دارد و مثال‌های فراوان و تمرینات هارمونیزاسیونی که در این کتاب آورده شده برای تمرین بیشتر هنرآموز است‌.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =