خالدقدومی،نماینده جنبش حماس درتهران درگفت‌وگو با نشریه مثلث گفته است اگر حماس از مسیر مبارزه خارج شود ملت فلسطین او را کنار خواهد زد.

به گزارش خبرآنلاین این مسئول حماس که در نابلس به دنیا آمده اما بخش زیادی از عمر خود را خارج از سرزمین مادری اش سپری کرده درباره اهداف رژیم صهیونیستی در جنگ هشت روزه می گوید: وجود رژیمصهیونیستی بهعنوان اشغالگر اراضی فلسطینی نشان میدهد که هیچگاه اشغالگری آنها پایانی نداشته است و ادامهدار است. چه آنکه از زمان تشکیلش این اشغالگری ادامه دارد، اما نتانیاهو یک شخص خیرهسر، جاهطلب و تجاوزگر است که اشغالگری کنونی را وسیلهای برای جذب آرای بیشتر در انتخابات پیش رو کرده است. تفکر غالب هم در جامعه اسرائیلی حرکت به سمت تندروی است، بهصورتی که مردم به دنبال آن هستند کسی بر سر کار بیاید که بتواند امنیت را برای آنها به ارمغان بیاورد. این امنیت طبیعی است که از طریق جنگ ممکن خواهد بود. نتانیاهو، دولت را منحل کرده و خواستار برگزاری انتخابات زودرس ظرف 9هفته شده است. دلیل این امر هم این است که او ناچار شد بهدلیل اختلافاتی که در دولت ائتلافیاش وجود داشت آن را بر هم زند. بنابراین با اتکا به همان اندیشه قدیمی و سنتی اسرائیل که معروف است به «تفکر ژنرالها»، جنگی را برپا کرد تا جنایتهای بیشتری را مرتکب شود.
خالد قدومی سپس به تحولات جهان عرب اشاره کرده و می افزاید: دلیل دوم اما، این است که ما در حال حاضر شاهد حضور دولتهایی هستیم که از درون انقلابهای عربی برخاستهاند. نتانیاهو برای ارزیابی اقدامات این دولتها در مساله فلسطین شهید احمد الجعبری، این فرمانده دلیر مقاومت را بهعنوان یک هدف بزرگ برگزید تا واکنش آنها را بسنجد. مساله سوم اینکه برآورد رژیمصهیونیستی بعد از حمله به کارخانه اسلحهسازی یرموک سودان که یک انبار سلاح بود، این است که موشکها و سلاحهای مقاومت اندک هستند. گرچه در این هدف ارزیابی توان نظامی مقاومت نیز در دستور کار آنها قرار داشت. آنها گمان میکردند با این اقدام به ذخیرههای نظامی مقاومت - که به نظر آنها اندک هستند - ضربه زدهاند، اما به صراحت عرض میکنم امروز نتانیاهو در ارزیابیهای خود شکست خورده است.
نماینده جنبش حماس در تهران درباره اتهاماتی که درباره تغییر روحیه حماس و یا دور شدن آن از محور مقاومت مطرح شده می گوید: حماس، همانطور که از نامش پیداست «جنبش مقاومت اسلامی» است. ما اگر این سه عنصر تشکیلدهنده حماس نباشیم، چه هستیم؟! مثلا جنبش نباشیم، مقاومت هم نباشیم، اسلامی هم نباشیم، دیگر هیچچیز نیستیم و همهچیز خود را از دست دادهایم.
او درباره احتمال مذاکره حماس با رژیم صهیونیستی نیز گفته است : اتهاماتی مطرح است، آنهم از سوی کسانی که یا به حماس حسادت میورزند یا اینکه دشمن هستند. آنها همچنان در اندیشههای قدیمی به سر میبرند. حالا باید دید آیا با این همه شهادتطلبی، مقاومت و مبارزه علیه دشمن صهیونیستی آیا حماس میخواهد به سمت مذاکره برود؟ مطمئن باشید هرگاه حماس از مسیر مبارزه خارج شود، خود ملت فلسطین او را کنار خواهد زد، همانطوری که ملت رهبران سازشکار گذشته را نپذیرفت و از آنها عبور کرد. اما مطمئن باشید شکر پروردگار، حماس مصمم و پابرجا در موضع خود که بر اساس مقاومت است محکم ایستاده است.
49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =