نشر افکار به تازگی دو کتاب «باید در را آرام باز کرد و رفت» و «جن زیبایی که از پترا آمد» را همراه با چاپ جدید کتاب «زندگی غربی شرقی من» را منتشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات افکار کتاب «زندگی غربی شرقی من» نوشته آنه ماری شیمل با ترجمه سید سعید فیروز آبادی برای دومین بار چاپ و روانه بازار نشر شده است. کتاب شامل سرگذشت نامه و خاطرات «آنه ماری شیمل» شرق شناس آلمانی است. کتاب در هفت فصل با این عناوین تدوین شده است: «کودکی و نوجوانی من، نخستین سال‌های پس از جنگ، سفر به ترکیه، حضور در اروپا، آن سوی اقیانوس اطلس، گشت و گذار در شرق و بازگشت به اروپا».

در پایان کتاب فهرست گزیده آثار «آنه ماری شمیل» درج شده است. نویسنده در بخشی از خاطراتش تصریح می‌کند: «.... نکته شگفت‌انگیز سال 2001 برای من اهدای جایزه رویشلین شهر پفورتسهایم بود. موضوع سخنرانی من "بیان زندگی رویشلین" این اومانیست بزرگ بود.... سعی کردم این اومانیست متولد سال 1455 میلادی را در زمان خود در نظر آورم، یعنی در همان دوره‌ای که بزرگترین تغییرات بنیادین در تاریخ غرب و اسلام اتفاق افتاده است. »
 

آنه ماری شیمل از شیفتگان و دوستداران مشرق زمین است. او در زندگی غربی شرقی من به شرح زندگی اش می پردازد؛ زندگی که از جوانی رابطه ای عاشقانه با شعر و عرفان اسلامی دارد... در پشت جلد کتاب می خوانیم: «زندگی زنی تنها راستش این است، نمی خواستم سرگذشت خودم را روی کاغذ بیاورم. اما چندی پیش که برای دانشجویی ماجرای تحصیل خود را در زمان جنگ شرح دادم و برای او از هجده ساعت درس و سمینار درهفته، کار در کارخانه حتی موقع تعطیلات، بدون کمک هزینه تحصیلی، ناامید از سفر به خارج از آلمان و فراگیری زبان در کشوری دیگر ، حملات شبانه هواپیماهای جنگی و بسیاری دیگر از مشکلات تعریف کردم... »

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین به تازگی رمان «جن زیبایی که از پترا آمد» نوشته علی کرمی را منتشر کرده است. در این مجموعه 31 داستان نیمه بلند و داستانک در فضایی متنوع متشکل از واقعگرایی اجتماعی، فانتزی محض، رئال فانتزی و ... ارائه کرده است که فضای داستانها در بخش داستانکها یکدست تر می شود. داستان‌های این کتاب در گروه‌های موضوعی مختلفی جا می‌گیرند و نمی‌توان آنها را در یک دسته واحد طبقه‌بندی کرد و هر داستان این مجموعه در عین وجود مولفه‌های مشترک با داستان‌های دیگر، مشخصه‌های مستقل خود را دارد.


همچنین کتاب «باید در را آرام باز کرد و رفت» گزیده اشعار رامیز روشن با ترجمه رسول یونان از سوی همین ناشر روانه کتابفروشی ها شده است.

در قطعه شعری از کتاب می خوانیم:
شما از دور عاشق من شدید خانم!
مرا قهرمانی پنداشتی
که با اسب می‌تازد و جلو می‌آید
من یک سناتور هستم خانم!
نه اسبم نه آدم
میان آدم‌ها، اسبم
میان اسب‌ها، آدم


 ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =