فارس نوشت:

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره بازدید محمود احمدی‌نژاد از زندان اوین گفت: بازدید از زندان اوین نه تنها مورد استقبال ماست بلکه یک خواسته منطقی است که ما از رئیس جمهور داریم.
وی گفت: ما دوست داریم آقای احمدی‌نژاد به زندان‌ها سرکشی کند تا مشکلاتی که دستگاه قضایی در امر زندانبانی دارد را از نزدیک شاهد باشند و حداقل به ما کمک کند.
لاریجانی تصریح کرد: البته در جریان درخواست بازدید ایشان از زندان اوین دو نکته ممکن بود به شائبه تبدیل شود ابتدا آنکه خدایی نکرده برخی رسانه‌ها هدف رئیس جمهوری را ملاقات با نزدیکان خود که در زندان هستند قلمداد کنند و دیگر اینکه در جریان بازدید او موضوع اختیارات رئیس جمهوری که مربوط به نظارت وی می‌شود به گونه‌ای اشتباه برداشت شود.
وی افزود: به طور قطع در آینده شاهد حضور رئیس جمهوری در زندان‌ها خواهیم بود و امیدواریم در جریان این بازدید‌ها مشکلات زندان‌بانی برطرف شود.
یکی از خبرنگاران از لاریجانی درباره مذاکره با آمریکا پرسید که لاریجانی پاسخ داد مذاکره با آمریکا یک موضوع با حساسیت است و من نظرم را بارها در این زمینه اعلام کردم. مبانی مذاکره با آمریک باید روشن باشد و باید به عنوان بخشی از تعامل ما با دشمنانمان مطرح شود.
وی گفت: در منطق اول این گونه القا شده است که فشارهای اقتصادی به کشور ایران کارگر شده و حالا خوب است که آمریکایی‌ها به سراغ ما بیایند و با ما مذاکره کنند در حالی که این یک منطق فاسد است در منطق دوم غرب آن قدر قوی خود را تصور کرده که ما باید با آنها کنار بیاییم که این منطق هم از ریشه خراب است زیرا ما به اندازه غرب قوی شده‌ایم که نیازی به مذاکره با آن نداشته باشیم. آمریکا باید برای مذاکره با ایران استراتژی خصمانه و کور خود را که توسط رؤسای جمهور آن علیه ایران تحمیل شده کنار بگذارد زیرا در این شرایط مذاکره هیچ مفهومی نمی‌تواند داشته باشد.
وی گفت: ما باید منافع نظام خودمان را در نظر بگیریم و سپس بر اساس منافعمان به مذاکره فکر کنیم.
لاریجانی با اشاره به این مطلب که امیدواریم آقای اوباما در دور دوم ریاست جمهوری خود با پروژه‌های صهیونیستی برخورد قاطع‌تری داشته باشد گفت: آمریکا باید بداند که سیاست تخاصم علیه ایران یا همان سیاست چماق و هویج سیاستی شکست‌ خورده است زیرا هم چماقش شکسته و هم هویجش پوسیده شده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =