بسیاری از افراد تصور می کنند نمایشگر دوم به معنای دسترسی به اینترنت در هنگام تماشای تلویزیون است. اما چه اتفاقی می افتد اگر سلطه به گونه ای تغییر کند که تلویزیون به یک گزینه اختیاری اضافی تبدیل شود؟

عبارت نمایشگری ثانویه یا “Second Screening” ، در بسیاری از محافل اصلی به طور فزاینده ای به یک عبارت بسیار رایج تبدیل شد. چرا که مردم روز به روز بیش از گذشته اوقات سرگرمی خود را بین تماشای تلویزیون و سایر سرگرمی ها به خصوص تبلت و موبایل تقسیم کردند . امسال در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افرادی که مناظرات را از تلویزیون تماشا می کردند، با افرادی که بحث ها و مناظرات انتخاباتی از طریق شبکه های اجتماعی دنبال می کردند برابر بودند.
در همه بحث ها، تز غالب این است که تلویزیون همچنان به عنوان نمایشگر درجه اول باقی خواهد ماند. اما اگر این رویکرد تغییر کند چه؟
گزارش های اولیه از نظرسنجی های جمعه سیاه نشان می دهد که 47 درصد از خریداران به لطف شام شب شکرگذاری ، وسایل الکترونیکی خریده اند . 26 درصد استمارت فون و 22 درصد هم تبلت خریداری کرده اند. در حالی که هم اکنون 31 درصد خانواده های آمریکایی معتقدند که حداقل یک تبلت را باید داشته باشند. بنابراین تخمین های این چنینی که در شروع سال 2013 نیمی از خانواده های آمریکایی تبلت خواهند داشت، چندان تعجب برانگیز نیست.
برای بسیاری از مردم تلویزیون، حکم نمایشگر ثانویه را پیدا کرده است. حداقل برای 50 تا 60 درصد خانوارهای آمریکایی که تبلت دارند، چنین خواهد شد. مصرف کنندگان ممکن است از تبلت شروع بکنند و سپس به سراغ تلویزیون بروند. چنین رویکردی می تواند روی چگونگی توزیع محتوا توسط خالق اثر و نیز چگونگی بازگویی داستان تاثیر گذار باشد. در واقع تولید کنندگان می توانند این تغییر رویکرد را به خوبی کنترل کنند .
کاربران تبلت ها امروزه راه های متعددی برای دست یافتن به برنامه های مختلف دارند. اما برنامه نویسان چه داستانی را راویت می کنند؟ به این ترتیب گاهی یک روایت به دو شکل متفاوت و از دو جهت مختلف بیان می شود. پس انتخاب محتوا کاملا بستگی به ترجیهات کاربر دارد . اگر تلویزیون جایگاه مسلط خود را به عنوان نمایشگر اصلی از دست بدهد ، احتملا تلویزین- صنعت ای را به نظاره خواهیم نشست که فقط به دنبال گسترش راه هایی برای جذب مخاطب و گسترش بینندگان خود می گردد.
منبع: Digitaltrends
56401
 
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =