مرتضی رضایی

همه چیز از قبل از بازی پرسپولیس و ملوان شروع شد.چند روز قبل از اینکه سرخپوشان به انزلی بروند مازیار زارع،پژمان نوری،مهرداد اولادی و حتی حسین بادامکی اظهارات ضد و نقیضی درمورد تیم سابقشان کردند.در لحن حرف زدن هر کدام از آنها کاملا واژه انتقام پیدا بود و مشخص بود که اگر پای یکی از این بازیکنان به گل باز شود،مشت های گره کرده خود را روانه آسمان خواهند کرد.درست مثل همان کاری که مازیار زارع انجام داد و پس از باز کردن دروازه تیم سابقش کاری کرد که بازتاب آن علیرغم گذشت چند روز هنوز هم از بین نرفته است.در زیر اشاره ای شده به سوابق بازی این 4 بازیکن در پرسپولیس و  بررسی اینکه آیا واقعا پرسپولیس مدیون آنها است یا آنها مدیون پرسپولیس؟

1-مازیار زارع:سالی که هواداران ملوان مازیار را با ستاره سابق خود قایقران مقایسه می کردند او با پیشنهاد نجومی پرسپولیسی ها به تهران آمد.رقمی که چند برابر پیشنهاد تیم های دیگر بود و اتفاقی نو را در زندگی مازیار زارع رقم می زد.فصل 87-88 بود که قرارداد بسته شد و شماره 9 انزلی چی ها به پرسپولیس آمد.آمار نشان می دهد که او درمدت یک سال حضورش در پرسپولیس 30 بار برای این تیم به میدان رفته است و 4 بار هم موفق به گلزنی شده است.اما این بازیکن هرگز نتوانست توانایی هایی که در ملوان داشت را در تیم پرطرفدار پایتخت نشان دهد.

آن زمان انتقادی به بازی های مازیار وارد نبود.هواداران دوستش داشتند و دلشان نمی خواست تا کسی که لقب قایقران را یدک می کشد تیمشان را ترک کند. با این حال و در یک چشم به هم زدن پایان فصل فرا رسید و تمام حساب و کتاب ها کامل پرداخت شد؛ یک فصل بازی کردن در تیم بزرگ پایتخت در کارنامه زارع ثبت شده بود و چون بازی هایش در این تیم پخش زنده می شد و توی چشم می آمد خیلی زود مورد توجه کشورهای خلیج نشین قرار گرفت.مازیار زودتر از آنچه که کسی فکرش را بکند به پیشنهادی نجومی تر از پیشنهاد پرسپولیس پاسخ داد و راهی امارات شد.

دو فصل بازی کردن در تیم های اماراتی و افت شدید از لحاظ فوتبالی.جواد کاظمیان،جواد نکونام،مسعود شجاعی،ایمان مبعلی و حتی علی کریمی در طول دوران بازیگری شان در امارات افت شدیدی داشتند.اتفاقی که یقه زارع را هم گرفت تا کار او خیلی زود در این کشور عربی به پایان برسد.الاماراتی ها دیگر او را نمی خواستند و زارع هم هیچ پیشنهادی از تیم های دیگر نداشت.در این شرایط بود که مسئولان باشگاه پرسپولیس،به خاطر همان یک فصلی که زارع در تیمشان بازی کرده بود یک بار دیگر او را جذب تیمشان کردند.مازیار تناسب اندامش را از دست داده بود و عدم تحرک زیاد در امارات باعث شده بود تا او کمی هم شکم بیاورد.با این حال پرسپولیسی ها برای جذب او رقم زیادی پرداخت کردند.او در فصل 89 تا 91 آن مازیاری نبود که هواداران انتظارش را داشتند.کار حتی در برخی از بازی ها به فحاشی هم کشیده شد و برخی از هواداران تا آستانه درگیری فیزیکی با این بازیکن هم پیش رفتند که او وعده پایان فصل و اتمام قراردادش با پرسپولیس را به آنها داد. پایان فصلی که تمام دستمزدش را از پرسپولیس بگیرد و هیچ پولی را از آنها طلب کار نباشد.این اتفاق افتاد و زارع با رقمی که می گفتند معادل 700 میلیون تومان است راهی تیم ملوان بندر انزلی شد.مازیار زارع در چند سالی که عضو تیم پرسپولیس بود با پشتوانه اینکه نیمی از رسانه های ایران طرفدار تیم قرمز پوش هستند هر روز در یکی از آنها مورد توجه بود و باید گفت که نیمی بیشتر از معروفیت خودش را مدیون این رسانه ها و البته پرسپولیس است.آیا حالا که زارع در ملوان بازی می کند کسی به دنبال گرفتن مصاحبه با این بازیکن هست؟ آیا اصلا بازی های او دیده می شود که بتواند به بازی کردن در تیم ملی فکر کند؟

2- مهرداد اولادی:هنوز خاطره بازی پرسپولیس و شموشک نوشهر از یاد کسی نرفته است.مهرداد بازیکن نوجوانی بود که به واسطه نفوذ علی پروین راهی پرسپولیس شد. او در تیم جوانان پرسپولیس قائمشهر بازی می کرد و بدون اینکه سابقه بازی کردن در تیم دیگری را داشته باشد از طریق پروین پا به پرسپولیس بزرگ گذاشت.شاگرد ارادت به استاد را با گلی که وارد دروازه شموشک کرد نشان داد و کل زمین را دوید تا مقابل سلطان زانو بزند و دستان او را ببوسد.اولادی هم بازی کردن در تیم های خارجی را از طریق برند پرسپولیس تجربه کرد و تمام سالهایی که در این تیم پرطرفدار بازی کرد تمام و کمال پولش را گرفته است. در هر صورت او حالا عضو تیم ملوان است و به واسطه 13 گلی که در طول 6 سال بازی کردنش در پرسپولیس زده است این تیم را وام دار خودش می داند. زمان و مردم بهترین قضات هستند و باید گفت که اگر علی پروین نبود و شرایط حضور این بازیکن در پرسپولیس را فراهم نمی کرد حالا چه سرنوشتی گریبان او را گرفته بود؟اولادی داعیه ای دارد که بازیکنانی امثال کریم باقری،مجتبی محرمی،رضا شاهرودی و...دیگر که خونشان همیشه قرمز بوده است ندارند.

 3- پژمان نوری:سال 84 بود که پس از درخشش در تیم پگاه گیلان و پس از آن ملوان به پرسپولیس آمد.نکته جالب اینجاست که او در زمانی که پرسپولیس با افشین قطبی قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد جزو یکی از بازیکنان این تیم بود.پژمان در آخرین گفت و گویش پرسپولیسی ها را متهم کرده است که به واسطه داوران به قهرمانی می رسند.اتهامی که بعید بود از زبان بازیکن سابق پرسپولیس شنیده شود.آیا اگر در آن زمان که خود پژمان در پرسپولیس بازی می کرد کسی چنین اتهامی را می زد این بازیکن سکوت می کرد؟ آیا غیر از این است که از طریق برند پرسپولیس راهی امارات و حتی تیم ملی شده اید و سالها در سطح اول فوتبال ایران بازی کردید؟انتظار زیادی نیست حداقل اگر "نوشم نی ای،نیشم نباش" 

4- حسین بادامکی: در بین 4 بازیکنی که به شدت از پرسپولیس متنفر شده اند وضعیت حسین بادامکی کاملا متفاوت است.او اظهار نظر جالبی درمورد پرسپولیس کرده است و گفته که باید فقط دو سال در این تیم بازی می کرده است.باید گفت در طی این سالها که بادامکی همواره پیراهن سرخپوشان را به تن کرده است علیرغم اینکه بازی های زیادی را انجام نداده اما دستمزد بالایی گرفته است. آیا برای پرسپولیس مجانی بازی کرده اید که این تیم را بدهکار به خود می دانید؟ 151 بار برای پرسپولیس بازی کردن و 14 بار دروازه حریفان را باز کردن؛توقع چیز دیگری بود.خیلی از هواداران انتظار نداشتند تا مصاحبه جنجالی بادامکی را بخوانند.همان مصاحبه ای که در آن وعده داده بود اگر به پرسپولیس گل بزند بدون شک خوشحالی می کند.فوتبال تمام شدنی است.اما بازیکنانی بوده اند که علیرغم اینکه زیاد در پرسپولیس بازی نکرده اند اما در بین هواداران محبوب هستند. چرا بازیکنانی مثل بهنام سراج و محسن خلیلی هنوز از یادها نرفته اند.آنها همان بازیکنانی هستند که وقتی دروازه تیم سابق خود را باز کردند بغض امانشان نداد و زدند زیر گریه. مردم این چیزها را خوب یادشان می ماند و....
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =