ویدئوهای کمپرس شده تحت اچ تی ام ال 5 ، از این به بعد با کدک h.264 روی اندروید قابل اجرا هستند.

جدیدترین نسخه موزیلا فایرفاکس روی سیستم عامل اندروید  جلی بین نسخه 4.1 قابلیتهای ویژه ای را به کاربران خود می دهد. این ویژگی های جدید را کاربران آیس کرم ساندویچ (نسخه 4 اندروید ) نیز خواهند داشت به این شرط که جدیدترین مرورگر موزیلا را نصب کنند.
این اولین باری است که یک مرورگر اوپن سورس کدک های ویدئویی متنوع را پشتیبانی می کند.موزیلا بعنوان توسعه دهنده مرورگر فایرفاکس امیدوار است کروم نیز به این سو رود.
80 درصد از ویدئوهای اچ تی ام ال 5 از کدک h.264 استفاده می کنند و رشد اینترنت روی اسمارتفونها و تبلت ها باعث شده تا توسعه دهندگان به این موضوع بیش از پیش توجه کنند. دلیل توسعه این استاندارد، بحث خورده شدن باطری هنگام پخش ویدئو است که ظاهرا این نوع کدک برای پخش فیلم مناسبتر بوده و عمر باطری را کم نمی کند.
البته بدلیل وجود باگ فعلا روی نسخه های 4.1 و 4.2 کار می کند و موزیلا بزودی آنرا روی نسخه های 2.3 (جینجر برد) و 3 (هانی کامب) نیز توسعه خواهد داد.
منبع: موزیلا
56501
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    6 2
    ممنون مطلب مفیدی بود ولی استفاده از این نسخه در حال حاضر به کاربران ایرانی توصیه نمی کنم لطفا صبر کنید تا کروم هم بررسی های لازم و انجام بده.... استاندارد های اپن سورس کمی متفاوت بوده ممکنه استفاده از این نسخه برای شما دردسر ساز بشه و دلتون و بزنه لطفا عجله نکنید ممنون
  • بدون نام US ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    2 2
    موزيلا بايد با كروم براي ساخت مرورگر مشترك روي اندرويد كار كنند تا كاربران هم دچار مشكل نشوند