نوسان قیمت ارز در تمامی بازار های کشور تاثیر گذار بوده است و به نظر می رسد بازار مسکن نیز از این تحولات در امان نمانده است.

علی پاکزاد: نوسان نرخ ارز در ماههای اخیر بازار مسکن را نیز تحت تاثیر خود قرارداده است، تاثیری که به نظر می رسد در شرایط رکود معاملات باعث افزایش قیمت ها شده است، اما چه در انتظار بازار مسکن خواهد بود؟، آنهم در شرایطی که به نظر می رسد نوسان نرخ ارز کاهش پیدا کرده و رو به آرامش می رود، در پاسخ به این پرسش مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است: " ثبات بازار ارز به تثیبت قیمت ها در بازار مسکن منجر می شود" و پیش بینی رونق معاملات را مطرح می کند، اما آیا این وضعیت به معنی کاهش قیمت ها خواهد بود؟ چه عواملی در رشد قیمت های مسکن طی ماههای گذشته موثر بوده؟، آیا رشد قیمت ها واقعی است؟

/31222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    6 1
    مشکل اینجاست که بساز و بفروش های ایران شخصی کار می کنند و شرکت درست و حسابی ندارند و شفاف نیستند و هر سودی هم بدست بیاورند لزوما در این کار دوباره وارد نمی کنندیا بلافاصله سود شان را در این بازار برای ساخت و ساز مجدد وارد نمی کنند و این مسائل اگر نباشد جو روانی هم اصلا ایجاد نمی شود .
  • بدون نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    8 0
    بازا مسكن داراي تورم انتظاري است به شكلي كه اگر امروز نرخ ارز گران شود و مصالح افزايش قيمت داشته باشند اين افزايش شش ماه بعد خود را نشان ميدهد . بهمين دليل افزاش 100 درصدي مصالحي از قبيل آهن الات و سپس كاهش 25 درصدي آن در درواقع افزايش 75 درصدي مصالح بوده است بهمراه افزايش قيمت زمين و هزينه هايي از قبيل اخذ پروانه كه هر چند ماه يكبار افزايش ميابند باعث افزايش قيمت مسكن طي ماههاي آتي خواهد بود
  • بدون نام IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    7 0
    در بقیه دنیا هم اینجوریه ؟ یعنی وقتی یه چیزهایی گرون می شه مثلا طلا گرون می شه یا ... بقیه چیزها برای اینکه ارزش شون حفظ بشه گرون می شند؟ مثلا چون طلا گرون شده آهن هم گرون می شه چون می خواد ارزش ش حفظ بشه ! مالک دوست داره که اینطوری باشه و ارزش خونه ش هم مثل دلار گرون بشه ولی اقتصاد مسکن و صنعت ساختمان سازی باید انقدر درست کار کنه که خونه قیمت خودش را داشته باشه و دلار هم قیمت خودش را
  • بدون نام IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    5 1
    الان صنعت ساختمان سازی ما بیمار است ولی ما این را متوجه نیستیم انگار با این بیماری اخت شدیم باهاش کنار امدیم حتی یه عده از این بیمار سود می برند! دوا و درمون برای این بیمار وقتی پیدا می شه که بفهمیم این یه بیماری که قیمت مسکن هر سال گرون بشه یا به خاطر گرون شدن چیزهای دیگه مثل دلار که هیچ ربطی به ساختمان ما نداره این هم گرون بشه
    • بدون نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
      2 0
      همه چيز به دلار مربوط ميشه
  • بدون نام IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    6 0
    اگر مردم را نهی می کنیم از اینکه دلار بخرد و می گیم این کار سوداگری و بد هست از اون طرف باید انقدر صنعت ساختمان سازی شفاف و درستی داشته باشیم که حداقل آن کسی که می خواد یه آپارتمان برای خودش بخره خیال ش راحت باشه اگه پول ش را در بانک جمع کرد می تونه با خیال راحت به یک شرکت ساختمانی مراجعه بکنه و یک آپارتمان را با حمایت قانون پیش خرید بخرد بعد هم همه چیز بیمه باشه تا تحویل ش بدند.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    2 0
    اقتصاد مسکن در ایران بیمار است بدجور هم بیمار است و این همه هم می گویند مسکن در ایران خوب سود داره در واقع این بیمار و اطرافیان این بیمار دارند بدجور هزینه این بیماری را می دهند.
  • بدون نام IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    1 0
    فرض بفرمایید شما در کل ایران یک هزارتا شرکت ساختمانی داشته باشید که همه این شرکتها هم در بورس باشند و در هر حالتی چه اوضاع بازار مسکن خوب باشد چه نباشد اینها ساختمان سازی شان را بکنند و هر سال به طور متوسط مثلا یک میلیون واحد مسکونی بسازند این شرکتهای ساختمان سازی سهامی عام و بورسی بعد چند سال توان قابل توجهی پیدا می کنند و حداقل تولید سال شان هم تمام نیاز بازار را جواب می دهند و چون در بورس هستند مثل بساز و بفروش ها نمی توانند یه پولی از بازار مسکن بدست بیاورند و از بازار بیرون روند همیشه هستند و همیشه هم دارند می سازند دیگر نه جو روانی می شه ایجاد کرد نه گرانی راه می افته و ... ( البته فقط فرض بفرماییدکه همه ساخت و ساز با شرکتهای ساختمانی باشد و همه شرکتهای ساختمانی هم در بورس باشند!)