شاخص آلودگی هوای تهران امروز در وضعیت هشدار قرار گرفت و شاخص آلودگی هوا ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون امروز 158 است.

زهرا تالانی: امسال نسبت به سال قبل میزان بارندگی کمتر است و همین سبب وارونگی هوا شده است.از هفته پیش ،سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوا هشدار داد و این موضوع سبب شد تا کمیته هشدار آلودگی هوا تشکیل جلسه دهد.یکی از تصمیمات این جلسه توقف فروش طرح ترافیک روزانه در روزهای دوشنبه و سه شنبه بود.
اما تکلیف کسانی که از قبل این طرح ها را رزر و خریداری کردند چه می شود؟دراین باره وحید نوروزی معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به خبرآنلاین گفت:تنها کسانی که از قبل طرح ترافیک روزانه خریده اند می تواند در روزهای دوشنبه و سه شنبه از این طرح های روزانه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه مراکز فروش آرم روزانه توسط این مرکز از سطح شهر جمع آوری شده اند افزود:حتی با دکه های روزنامه فروشی که این آرمها را می فروشند در این دو روز برخورد می شود.


برخورد با خودروهای غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک
همچنین سرهنگ سعید اسماعیلی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران اعلام کرد که ترافیک پایتخت نسبت به روزهای گذشته تغییری نکرده است اما از ورود خودروهای غیر مجاز به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک جلوگیری می‌کنیم.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: طرح ترافیک امروز در محدوده طرح زوج و فرد اجرا می شود و از ورود خودروهای غیر مجاز به این محدوده از ساعت 6.30 تا 17 جلوگیری می شود.
به گفته وی خودروهای غیر مجاز 200 هزار ریال به ازای هر ساعت تردد در محدوده طرح ترافیک جریمه می شوند ضمن اینکه ماموران با خودروهایی که به صورت غیر مجاز در محدوده حضور دارند برخورد خواهند کرد.


شاخص آلودگی هوا از مرز هشدار گذشت
با وجود هشدارها مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت وگو با ایلنا می گوید:شاخص ذرات معلق در حال حاضر عدد ۱۵۸ را نشان می‌دهد و اگر این عدد به ۲۰۰ برسد وضعیت اضطراز اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون تنها در شرایط اضطرار باید تعطیلی اعلام شود، تاکید می کند: این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و بعد از آن نیز با توجه به وضعیت هوا امکان تداوم آن وجود دارد.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پاسخ به اینکه هنگامی که کودکان و افراد میانسال حتی در خانه دچار مشکل شده‌اند آیا نباید حداقل مدارس در مقطع ابتدایی تعطیل اعلام می‌شد‏، می گوید: ‌این وظیفه وزارت بهداشت است که بگویید شرایط فعلی برای وضعیت جسمانی کودکان با حتی افراد مسن خطرناک شده است که تاکنون وزارت بهداشت در این بخش هیچ ورودی نکرده است.
4545
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ترنم IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    25 0
    آخی تازه باید تحقیق بشه ببینند این وضعیت برای کودکان خطرناکه یا نه بعدا تعطیل کنند وای چقدر ما طبق اصول و مقررات برنامه ریزی می کنیم .
  • آمنه IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    3 1
    برای اجلاس سران عدم تعهد اشکالی نداره یک هفته تهران کلا تعطیل بشه ولی تعطیلی برای سلامت مردم باید اول تحقیق بررسی و ... صورت ببگیره .
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    13 0
    ظاهرا تا وقتی بیش از 1000 نفر نمیرن یا از بستگان مسئولین کسی فوت نکنه شرایط اضطراری نیست !
  • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    6 4
    شایعه شده فردا و پس فردا همه شهر به جز بیمارستان ها تعطیله! این خبر صحت داره؟
  • علی US ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    2 0
    با سلام ,بله همش از ما مایه بزارن مسئولین محترم شهرداری وراهنمایی ورانندگی ،هی طرح وطرح وطرح ولی سوخت بی کیفیت فروش خودروی بی کیفیت وگرون جای خودروی وارداتی باکیفیت فوق العاده گرون تر ایرادی که نداره؟؟؟!!!! با این همه محدودیت ها شهردای وراهنمایی ورانندگی عزیز؟؟!!بس کنید برادرای گلم.اونم از این پارکومتر های پولی که همه کنار خیابونها رو گرفته؟؟!!
  • بدون نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    1 0
    من با دیدن این تصاویر و احساس مسولیت به تهرانی ها(متولدین و بومیان تهران"افرادی که بالای 40-50 سال در تهران بودن") حق می دهم به هموطنان تهرانی مان. به نوبه خودم دوست دارم به شهر خودم برگردم و حتی با حقوق کمتر کار کنم تا هم به این بندگان ظلم نکنم هم خودم زندگی بهتری داشته باشم و هم باعث رشد و آبادانی شهرم شوم ولی از دولت تقاضا می کنم حداقل تمهیدات این کار را انجام دهد تا میسر شود البته این موضوع ازمهمانوزی تهرانی ها جیزی کم نمی کنه ولی خوب این شهر حدی دارد که خیلی خیلی بیشتر از حدش در این شهر جمعیت هست که در نهایت منجر به آلودگی،ازدحام و تراکم انسانی،شلوغی،خدای ناکرده مردن هموطنان از این آب و هوا،اتلاف وقت در مترو و ترافیک و اتوبوس، تقاضای بیشتر و گرانی مسکن وسر و صدا و .... می شود یا علی
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    2 0
    من اصلا نمیدونستم امروز طرح زوج و فرد رو کردن طرح ترافیک اخبار دیشب ساعت 21 هم هیچ چیزی در این مورد نگفت. امروز بنده رو در خیابان فاطمی که محدوده زوج و فرد هست با اینکه پلاکم فرده و سه شنبه هم بود 20 هزار تومان جریمه کردن میگن اینجا طرح شده. شما که اینقدر تند و تند جریمه می نویسید نمی تونستید جلوی ورودی های زوج و فرد یه تابلو نصب کنید یا افسر بزارید که نیان تو طرح؟ اول میزارن بیان تو بعد جریمه می کنن میگن مگه اخبار ندید/؟ چرا باید تاوان بی مسئولیتی و سوء مدیریت دیگران رو ما باید پرداخت کنیم؟ نه اطلاع رسانی درست می کنید نه برنامه ریزی درست. فقط فشار فشار فشار اونم به دوش مردم.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    3 0
    واقعا دیگه نجابت هم حدی داره