بارانی که این بار خلف وعده نکرد و سر وقت بارید، هوای تهران و شهرهای بزرگ و صنعتی را تمیز کرد. به همین دلیل طرح های ترافیکی به حالت قبل بر می گردند.

به گزارش خبرآنلاین؛ سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود از غروب چهارشنبه شرایط جوی ناپایدار موجب کاهش آلودگی هوا شود. این اتفاق هم افتاد و اکنون شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است وضعیت هوای تهران از ناسالم به سالم تغییر کرده است.

یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره به خبرآنلاین گفت: همزمان با بارش باران در تهران میزان آلودگی و ذرات معلق به میزان قابل توجه ای کاهش یافت.
به گفته او و با توجه به بارندگی که از شب گذشته در تهران اتفاق افتاده است. شاخص PSI اکنون در آستانه ناسالم است و تا بعد از ظهر به زیر 100 می رسد و در شرایط سالم قرار می گیرد. همزمان با این بارش ها میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون کاهش یافت.

او گفت چون بیشتر آلودگی تهران مربوط به ذرات معلق بود با شروع بارندگی آلودگی در تهران کاهش پیدا کرد. به طوری که در منطقه 16 تهران میزان ذرات معلق از 628 میکروگرم در روز گذشته به 18 میکروگرم رسیده است که این نشان دهنده میزان کاهش آلودگی هوا در تهران است.

 

از یکشنبه باران می بارد

اما مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفته باران تا غروب پنجشنبه ادامه دارد و البته روز یکشنبه هم باران دوباره شروع می شود.
عبدالرضا امیدوار شهری گفت: امروز در غرب، جنوب غربی، جنوب، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، مناطق مرکزی و دامنه‌های البرز به تدریج در شمال‌شرق و شرق کشور بارش باران و گاهی وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف ادامه خواهد داشت. در 24 ساعت آینده در برخی مناطق استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد نسبتاً شدیدی خواهد وزید.

به گفته او از اوایل وقت شنبه آینده سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد شده و تا اواخر وقت این روز تمام نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت: روز یکشنبه هفته آینده نیز بارش متناوب باران و برف در مناطق سردسیر در برخی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

 

محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد از شنبه به حالت عادی بر می گردد
با کاهش آلودگی تهران، رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه به دلیل افزایش آلودگی هوا طرح زوج و فرد با طرح ترافیک ادغام شده بود و این طرح از شنبه به حالت عادی خود بر می گردد، گفت: پلیس خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را توقیف می کند.

سردار اسکندر مومنی، گفت: افزایش محدوده زوج و فرد به طرح ترافیک به دلیل شرایط بد جوی و آلودگی هوا بنا به تصمیمات کمیته مربوطه اتخاذ شد که در صورت کاهش آلودگی هوا این طرح از روز شنبه به حالت عادی خود باز می گردد و اگر آلودگی افزایش یابد، همچنان ادغام طرح طرح زوج و فرد با طرح ترافیک به قوت خود باقی می ماند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده و دود زا باید از رده خارج شوند، گفت: بسیاری از خودروها از روز اول تولید دارای آلایندگی بالا هستند به طوریکه برخی از خودروها چون، وانت نیسان مصرف بسیار بالایی دارد به طوریکه بر اساس استاندارد یورو 4 هر خودرو به ازای هر 100 کیلومتر باید 8 لیتر سوخت مصرف کند این در حالی است که این خودرو در هر 100 کیلومتر 18 لیتر سوخت مصرف می کند.

مومنی گفت: پلیس برابر وظیفه و تکلیف خود با خودروهای دود زا و فاقد معاینه فنی برخورد می کند، طی چند روز اخیر تعداد زیادی خودرو از سوی پلیس توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    33 4
    نبار باران.... زمین جای قشنگی نیست....
  • پای ثابت EU ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    0 2
    وانت نیسان صدی 18؟یا خداااا اونوقت جلوی پر مصرف خارجی رو میگیرید؟تازه کارشناس استاندارد میره ماشینی رو که یورو 4 داره بازدید میکنه جالبه