نشست خبری دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر صبح دوشنبه 2 آذر در محل بنیاد سینمایی فارابی با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی برگزار شد.

دبیر بیست‌ وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در نخستین نشست خبری‌ این رویداد سینمایی، جشنواره فجر را یکی از بهترین و بزرگ‌ترین جشن‌های کشور توصیف کرد و گفت: «اعتقاد دارم که جشنواره فیلم فجر یک جشن ملی است و بزرگترین خانواده هنری کشور را دربر می‌گیرد. امسال اولین بار است که جشنواره فیلم فجر جایگاه خود را براساس هدفمندی درست تعیین می‌کند. سه اصل حمایت نظارت و هدایت در سینما حاکم است و جشنواره در بخش هدایت نقش اساسی دارد.»

مهدی مسعودشاهی همچنین با اشاره به استقلال سازمان این دوره جشنواره فیلم فجر از مدیریت بنیاد سینمایی، این اتفاق را به فال نیک گرفت و با تأکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر با مدیریت مستقل می‌تواند موفق باشد، با اشاره به آثار ارسالی به دفتر جشنواره‌ بیست و هشتم گفت: «30 آبان‌ماه مهلت ارسال چهار بخش آثار ویدئویی، پویانمایی، کوتاه و مستند به پایان رسید که طی این مدت 37 اثر ویدئویی، 60 پویانمایی، 130 فیلم کوتاه و 140 اثر مستند به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شد. تاکنون 30 فیلم سینمایی به دبیرخانه رسیده است و با توجه به اینکه مهلت ارسال آثار این بخش تا پایان آذر ماه است، روند ارسال فیلم‌ها همچنان ادامه دارد.»

در ادامه این نشست خبری مسعودشاهی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران راجع به پیش‌بینی او از کیفیت جشنواره امسال فیلم فجر، گفت: «جشنواره امسال تولیدات سال قبل را به عرصه نمایش در می‌آورد. شاید نتوانیم اعلام نظر کنیم که فیلم‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته جذاب‌تر هستند یا خیر اما آنچه مسلم است این محصولات توان و استعداد دوستان ما را در بخش تولید نشان می‌دهند.»

 او در ادامه با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های سینمای ایران افزود: «بحث اینکه در سال‌های گذشته چه ضعف‌هایی داشته‌ایم مطرح نیست. در همه این سال‌ها مسئولان با تمام انرژی و تلاش خود جشنواره‌ها را برگزار کرده‌اند و من ادعایی نخواهم کرد که ضعف‌های گذشته را شناسایی و بررسی کنم. این کاری است که اهالی مطبوعات طی ارزیابی‌های خود انجام خواهند داد و ما در عمل به کمک دوستان آنها را برطرف خواهیم کرد.»

دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اشاره به ارج و قرب بزرگان سینمای ایران و لزوم تقدیر از پیشکسوتان این عرصه گفت: «قصد داریم تا آن‌جا که در توان‌مان است ذکری از همه هنرمندان سینما داشته باشیم به ویژه پیشکسوتان که راه را برای ما باز کردند. می خواهیم از طریق سایت جشنواره خاطرات هنرمندان را ضبط کنیم تا ضمن ثبت در تاریخ از آن‌ها تقدیر و تشکر داشته باشیم و از برگزارکنندگان جشنواره در دوره‌های قبل نیز تقدیر خواهیم کرد.»

مسعودشاهی در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: «کلیت سینما به یک همراهی و همدلی نیاز دارد و همه باید در این مسیر دیده شوند. من از سی سال پیش به عنوان یک خدمتگذار در فرهنگ و هنر تلاش کردم و برای اولین‌بار است که در این موقعیت قرار گرفتم و امیدوارم انتقال دهنده‌ خوبی برای تلاش شما باشم.»

دبیر جشنواره امسال، داشتن پروانه ساخت را یکی از شروط اصلی حضور فیلم‌ها در بخش مسابقه سینمای ایران ذکر و در خصوص حمایت از نمایش فیلم های حاضر در جشنواره افزود: « فیلم‌ها بعد از جشنواره تابع مقررات کشور برای اکران خواهند بود و این‌که فیلم بعد از جشنواره اکران شود یا نه در اختیار ما نیست، اما امیدواریم همه فیلم‌هایی که در جشنواره نمایش داده می‌شوند به اکران عمومی درآیند.»

در ادامه این نشست خبری حبیب ایل‌بیگی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر از تدوین برنامه‌ای جهت تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران، عکاسان، منتقدان و برنامه‌سازان خبر داد. در پایان این نشست مطبوعاتی از سایت بیست‌ وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد.

بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر 5 تا 15 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 26214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =