حجت الاسلام دکتر رسول جعفریان در سفرنامه حج خود که بخش‌هایی از آن تاکنون در خبرآنلاین منتشر شده است، به بیان خاطرات و نکات مختلفی از آنچه در این سفر معنوی گذشته، پرداخته است.

در اینجا بخش‌های دیگری از خاطرات وی که درباره نقد یادداشت جعفریان درباره سید حسن ابطحی و نیز حضور عباس امیری‌فر، به عنوان روحانی کاروان آشپزخانه است را در ادامه می‌خوانید.
رسول جعفریان در بخشی از سفرنامه حج خود نوشته است:
امشب در بازگشت از حرم، به سراغ محل توزیع کتابهای مجانی علیه شیعه رفتم. محلی که زیر بقیع است. همان کتابهای قبلی بود. سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شد. عجیب‌ترین دروغ تاریخ. خویشاوندی اهل بیت و صحابه. و چند جزوه کوچک. وهابی‌ها مخمصه‌ فکری خاص خود را دارند و تحت فشار اعتراضات عمومی سایر مسلمانان هستند. این وضعیت را با هدایت سیل پولها جبران می‌کنند، اما نقطه ضعف آنها خشک مغزی وافراط‌گری‌شان است که برای دیگر مسلمانان پذیرش آن دشوار است. وهابیگری از نظر بسیاری از مسلمانان نوعی تنگ نظری و خارجیگری و آدم کشی به اسم دین است. خوارج هم در نماز و تدین و قرآن خواندن از همه مسلمانان جلوتر بودند، اما مشکل افراط آنان و کشتارهای وحشیانه شان از سایر مسلمانان بود. جریان مخالف وهابی بویژه در میان جوانان حتی در سعودی هم بشدت فعال است و منتظر فرصتی تا بروز پیدا کند.
استاد تاریخ دانشگاه تهران در بخش دیگری از خاطرات حج خود می‌نویسد:
وقت صبحانه شد. اتاق آقای خادمی رفتیم. رفقا زیادتر شده‌اند. دیشب تعدادی از رابطین که کارشان ارزیابی کار روحانیون است آمدند. آقای راشد یزدی هم بود. صحبت یادداشت دیروز من در خبرآنلاین راجع به سید حسن ابطحی شد. بحث درباره خانه‌های جمکران متعلق به وی بود که دادگاه ویژه آنها را تصرف کرده به حوزه خواهران فروخته است. گفتند اتاقی هم هست که تخت بزرگی دارد و زیرش یک حوض یا استخرچه ای بوده است. آقای راشد گفت یک وقتی یک خادم در مشهد بود که کفش فروش بود. آمد و مثل باران اشک می‌ریخت. گفت پسرم که پزشکی می خواند به اینها متصل شده و آقای ابطحی به او گفته است که آقا فرموده‌اند درس پزشکی برای شما مناسب نیست، شما بروید و باغهای ما را در شمال نگهداری کنید. ایشان گفت یک بار هم آقای میرزا علی آقای فلسفی و سیدان او را در مشهد خواستند و نصیحت کردند، گفته بود همه این حرفها دروغ است. جعفریان در قسمتی از سفرنامه‌اش به حضور حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر، از روحانیون نزدیک به رحیم مشایی در کاروان حج امسال اشاره کرده و می‌نویسد:
شنیدم که آقای عباس امیری فر از طرف سازمان حج و نه بعثه رهبری، به عنوان روحانی کاروان آشپزخانه فرستاده شده است. ارسال روحانی طبق قاعده و قانون مربوط به امور روحانیون بعثه است اما این بار سازمان حج، اقدام به این کار کرده است.

/30462

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =