دستیار محمد بنا حالا هدایت تیم ملی آذربایجان را بر عهده گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین؛دستیار محمد بنا هر کجا که باشد خودش را شاگرد او می داند.حتی اگر بالاترین مقام در تیم ملی کشتی آذربایجان را هم به او بدهند باز می گوید:«بنا استاد من است.»جمشید خیرآبادی حالا هدایت تیم کشتی کشور همسایه را بر عهده دارد.او به خاطر یک سری نامهربانی هایی که شده تصمیم به انجام این کار گرفته است.اگر نه خیرآبادی از مدت ها قبل چند پیشنهاد خارجی داشت اما به خاطر عرق به وطن همه آنها را رد کرد.این را خودش می گوید:«پیشنهاد داشتم.خیلی وقت بود.اما به خاطر ایران قبول نمی کردم.متاسفانه رفتاری با من شد که ترجیح دادم در کشورهای دیگر مربیگری کنم.»

 *چطور سراز تیم ملی کشتی آذربایجان درآوردید؟
آنها خیلی وقت بود دنبال بنا ،من و کادر کشتی فرنگی بودند. در مسابقه های جهانی 2010 مسکو که دو طلا گرفتیم،سامان طهماسبی را واسطه کرده بودند تا با من صحبت کند. اما من آن موقع به خاطر تعصب به کشورم قبول نکردم.بعداز المپیک وقتی برخورد خوبی با ما نشد.پاداش وزارت ورزش برایم از نظر حیثیتی خیلی گران تمام شد.البته مساله مالی اش مهم نبود اما مسئولان نشان دادند که چقدر برایمان احترام قائلند.همن موقع تصمیم گرفتم به پیشنهادات خارجی ها فکر کنم.
* آذربایجان اولین پیشنهاد بود و انتخاب کردید؟
باورکنید پیشنهادهای زیادی از کشورهای صاحب نام دنیا داشتم،وقتی همه را بررسی کردم،ترجیح دادم کشوری را انتخاب کنم که از بعد مسافت به ایران نزدیکتر باشدو از نظر مالی هم بهتر بود.
* دست روی آذربایجان گذاشتید چون می توانید بوی ایران را حس کنید؟
دقیقا.ترجیح دادم کشوری بروم که خیلی از ایران دور نباشد.جالب است بدانید که وقتی به آنجا رفتم صلوات در کشتی را برایشان جا انداختم. به آنها گفتم وقتی بزرگی وارد سالن می شود یا در پایان کار صلوات بفرستند.آنها هم یاد گرفته اند.
*قبل از انتخاب با محمد بنا هم مشورت کردید؟
با بنا مشورت کردم،او مخالف بود .حتی خودش هم پیشنهادهای اغواکننده ای داشت اما به خاطر شرایطی قبول نکرد.
*با اینکه مخالف بود،از او اجازه گرفتید؟
بنا استاد همیشگی من است.تا روزی که هستم من شاگردشم.بعداز صحبت ،رخصت گرفتم.من ترجیح می دادم به خاطر مسائل حاشیه ای و البته ارتقا در کارم از ایران بروم و رفتم.
*تیم،تیم کشتی آذربایجان است اما تمام ایرانی ؟
کادرم 10 نفره است که از این جمع 6 نفر ایرانی اند.سه نفر دیگر هم خارجی اند که به ما اضافه می شوند.من ترجیح دادم دستیار آذری قبول نکنم.حالا هم افتخار می کنم که نوربخش همراهم است. او بر من منت گذاشت و با من آمد.شرح وظایف همه معلوم است.ماساژور،مربی،پزشک،تغذیه،آنالیزور.اگر هر هفت کشتی گیر این تیم هم ایرانی شدند تعجب نکنید(با خنده) البته شوخی کردم. به هر حال فدراسیون آذربایجان با این مساله مشکلی ندارد. در تیم هم هر کشتی گیری با رضایت نامه فدراسیون می تواند کشتی بگیرد. البته با موافقت فیلا.
*مبلغ قرارداد تان با آذربایجان خیلی بالاست؟
دلیل اصلی ام برای رفتن به آذربایجان مادیات نبود.اما من وقتی مربی ایران بودم،روزمزد بودم.در حالی که دو برابرش را اجاره خانه می دادم.مسئولان در واقع با رفتار بد ،حیثیت ما را زیر سئوال بردند.حالا حقوقی که آذربایجان به من می دهد با مربی تاپ فوتبال دنیا برابری می کند.برای من افتخار است که سرمربی تیم آذربایجان شده ام. نه من که برای ایران افتخار است. سرمبیگری یک ایرانی در تیمی که قدرتمندترین تیم کشتی دنیاست.این قضیه باب جدیدی را برای کشتی ایران باز می کند.
*سخت نیست که در مسابقه ها باید برای پیروزی شاگردان جدیدتان برنامه ریزی کنید.آن هم وقتی مقابل ایرانی ها و محمد بنا باشد؟
بنا تا آخر عمر استاد من است.فکر می کنم او هم دوست داردشاگردش موفق باشد.تیمم بهترین نتیجه دنیا را هم بگیرد من ایرانی ام و به ایرانی بودنم افتخار می کنم. با این حال کار حرفه ای فرق می کند.بزرگترین آرزویم موفقیت تیم ایران و آذربایجان است.
*فکر می کنید حضور شما در تیم آذربایجان به پیشرفت کشتی این کشور کمک کند؟
اطلاعاتی که من و کادر فنی ام دارد،به رشد آذربایجان کمک می کند.آنها این همه هزینه کرده اند تا به نتیجه برسند. کادری که جمع کرده ام بی نظیر است.
*ایوانف هم همکار شماست مگر او مادام العمر به خاطر به گردن گرفتن دوپینگ تیم وزنه بردای ایران محروم نیست؟
او از وزنه برداری محروم شده است.اما در تیم آذربایجان بدنساز من است.او به کشتی گیران تمرینات بدنسازی و وزنه زدن را می دهد.کنار تشک که نیست.کوچ نمی کند.
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohamad IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    بهترین کار رو کرد.انشاالله که موفق باشه.امیدوارم که کشتی فرنگی ایران با این همه کم لطفی که ازسوی مسولین ورزشی بهش میشه موفق باشه.
  • امیر A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    24 2
    انصافا کار خوبی کرد، تا هم برای مسولان درس عبرتی باشه و هم بفهمیم واقا کشتی فرنگی ایران صاحب سبکه.