علی جوادی

كروش گفته به زودي نام آنها كه با قطر همكاري مي‌‌كنند تا اين تيم به جام جهاني برود، فاش مي‌كنم. اينكه فرد يا افراد مورد نظر كروش چه كسي يا كساني هستند، موردي است كه فدراسيون فوتبال بايد به آن برسد. فدراسيون بايد از سرمربي خود بپرسد در مورد چه افرادي حرف زده. البته اگر فدراسيون فوتبال از سرمربي خوش اخلاق پرتغالي نترسد. يك بار نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال گفت فدراسيون از سرمربي تيم ملي مي‌ترسد چون يك بار كه از او انتقاد شد با فرياد به سمت فدراسيون آمد. به هر حال اگر در اين گروه آسان، سوم جدوليم به اين دليل است كه از اين سرمربي ترسيده‌ايم. اگر نمي‌ترسيديم به او مي‌گفتيم چه كردي براي فوتبال ما؟ به او مي‌گفتيم «تو براي نسل‌سازي آمده بودي. پس چه شد نسل تازه فوتبال ما؟» حالا پس از حذف از جام جهاني و براي بازياي بي اعتبار غرب آسيا بايد چند نام جديد به ازدو فرابخواني؟»
مي‌دانيم كه فدراسيون توان بازخواست از كروش را ندارد و مي‌دانيم كه حرف كروش هم پايه و اساسي ندارد كه اگر داشت و اگر كسي در ايران بود كه وطنش را براي قطر مي‌فروخت، همان لحظه اول او را رسوا مي‌كردند؛ چون مردم تحمل ديدن افراد وطن فروش را ندارند. به هر حال كروش دانسته كه در اين فوتبال تو نبايد متهم شوي كه اگر شوي سرت را زير آب مي‌كنند. كروش مي‌داند كه انگشت اتهام را بايد به سوي اين و آن نشانه برود و خود را بي تقصير معرفي كند.
او براي آنكه بگويد مقصر نيست، ادعاي بزرگي را مطرح كرده كه بايد آن را ثابت كند. ادعاليي كه نياز به مدارك بسياري دارد؛ اما از آنجا كه پس از 21 ماه حضور در ايران، خوب مي‌داند كه اهالي فوتبال در اين كشور چقدر راحت ادعاهاي بزرگ مطرح مي‌كنند و بعد بدون اثبات چيزي از كنار آن مي‌گذرند، او هم حرفهايي زده تا ذهن اهالي فوتبال را به خود مشغول كند.
به هر حال فوتبالي كه سرمربي خارجي‌ تيم ملي‌اش ادعا مي‌كند برخي‌ها از داخل به قطر كمك مي‌كنند تا به جام جهاني برود، ارزش چنداني ندارد. اين فوتبال آنقدر ارزش ندارد كه در موردش فكرت را خسته كني. اين فوتبال آنقدر ارزش ندارد كه به عشقش تنت را بيازاري چه رسد به آنكه برايش بميري. اينكه مي‌شنويم در فوتبال بي امكانات ما يكي براي اين فوتبال جانش را داده، بسيار متاسف مي‌شويم؛ اما اين تاسف هم كاري نمي‌كند و دردي دوا نمي‌شود. شايد گردانندگان فوتبال ما لياقت عاشقان اين فوتبال را ندارند كه براي اين هم بايد تاسف خورد. اما آيا تاسف ما، باعث مي‌‌شود مديراني لايق بر فوتبال حكومت كنند؟
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =