در جلسه پایانی ITU در دبی حمدون توره ضمن موفقیت آمیز خواندن اجلاس به نفع اتحادیه جهانی مخابرات ابراز امیداوری کرد توافقنامه های امضا شده مردم بیشتری از جهان را آنلاین خواهد کرد.

علی رغم حذف برخی مواد مورد مناقشه امریکایی ها در مورد کنترل اینترنت توسط دولتها، (که روسیه چند روز پیش آنرا پس گرفت)امریکا، انگلیس،کانادا و استرالیا ضمن ترک کنفرانس حاضر به امضای توافقنامه های جدید نشدند. توافقنامه های جدید که بعدا جزییات آن منتشر خواهد شد در زیر مجموعه قوانین تازه مصوب ITR یا international telecommunications regulations  قدرت بیشتری را به اتحادیه جهانی مخابرات و سازمان ملل متحد برای توسعه و مدیریت اینترنت (و نه کنترل اینترنت) و مبارزه با اسپم خواهد داد. گفتنی است قوانین ITR بعد از 24 سال تغییر پیدا می کنند.
توره در جلسه اختتامیه گفت قیمتهای جدید رومینگ بین المللی برای اپراتورهای موبایل و سرمایه گذاری بیشتر در زیرساختهای پهنای باند اینترنت، دسترسی افراد disable  به فناوری اطلاعات در همه نقاط جهان ، توسعه فناوری اطلاعات را در همه نقاط جهان تسریع خواهد کرد. حدود 20 کشور موافقتنامه های جدید مخابراتی- اینترنتی را امضا نکردند (هلند، سوئد و لهستان نیز در این دسته جای می گیرند.)
البته منهای امریکا و انگلیس برخی نمایندگان کشورهایی که موافقتنامه ها را امضا نکردند اعلام داشتند که باید قوانین را به تصویب پارلمانهای خود برسانند.
حمدون توره ابراز تعجب کرد که علی رغم اینکه برخی موضوعات مورد مناقشه امریکا درباره اینترنت از توافقنامه های اولیه حذف شد، با این حال امریکایی ها حاضر به امضای آن نشدند.وی گفت دیروز دوبار با آنها جلسه گذاشتم و در بسیاری موارد جزییات تعدیل شد. ما از ICANN هم دعوت کردیم که با هم در مورد اینترنت تصمیم بگیریم و به اصطلاح ITU مانند پل رابط جدید اینترنت شود اما انها این موضوع را نیز قبول نکردند.
قوانین جدید از اول ژانویه 2015 در کشورهای امضا کننده لازم الجرا خواهد بود. ITU اعلام کرد 152 کشور در کنفرانس دبی مشارکت داشتند که از این تعداد 140 کشور حق امضا داشتند و در نهایت 15 تا 20 کشور یا قرار داد را امضا نکرده و یا انرا منوط به تایید حکومتها و یا پارلمانهای شان کردند.
کشورهایی هم که امضا نکرده، کنفرانس را ترک کردند می گویند قوانین را اجرا نخواهند کرد و قوانین تصویب شده کاغذ پاره ای بیش نخواهد بود.(لینک اینجا)

 

 

 منبع: زد دی نت، تک کرانچ، د رجیستر

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همایون IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    13 18
    والا 20 غول دنیای اینترنت اینو امصاء نکردن بعد شما میگین موفقیت؟!!!!! خدا شفا بده بخش آی -تی خبر آنلاین که اینجا هم با غرض ورزی اخبارو منتشر میکنه. هر انسان آزاده ای با دولتی شدن اینترنت مخالفه
    • بدون نام DE ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
      6 0
      من خبر آنلاین و قبول دارم که بی غرض می نویسه. بهتر بود خبر رو تا آخرش می خوندی که نوشته کشورهایی که امضا نکردن قوانین رو کاغذ پاره اعلام کردند. یعنی شکست کنفرانس
  • مسوول خبر IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    49 1
    دوست عزیز به اخبار مرتبط گروه نگاه کنید. ما از کنترل دولتی دفاع نکردیم و غرض ورزی هم نکردیم. رسالت خبری رو انجام دادیم. در ضمن در توافقنامه نهایی اصلا کنترل دولتی بر اینترنت گنجانده نشده است. خبر را تا آخر بخوانید(کسانی که آنرا امضا نکرده اند آنرا شکست خورده می دانند) موفقیت را مدیر آی تی یو اعلام کرده نه برای چیزی که شما در ذهن دارید بلکه برای اتحادیه جهانی مخابرات که بعد از 24 سال قوانین اش به روز شد. لطفا اخبار خبرانلاین را به صورت تسلسلی دنبال کنید و تا آخر بخوانید. بعدا قضاوت فرمایید.
  • بدون نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    6 2
    شرط میبندم ایران هم اونو امضاء نکرده (البته اگه حق امضاء داشته باشه)
    • بدون نام IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
      0 1
      ایران ؟ کشوره ؟ نشدیدم .
  • بدون نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    2 0
    دلیل اینکه آمریکا و غولهای اینترنت این توافقنامه را امضاء نکرده اند این است که خود اونها مبدع اینترنت هستند و البته تسلط وحشتناکی هم بر اون دارند. اینترنت یکی از ابزارهای ابرقدرت بودن است که آمریکا خیلی خوب از آن استفاده میکند، مسلما آنها با هرگونه محدودیتی که دست و پایشان را ببندد مخالفند. البته دقت کنید که این ابزار (اینترنت) برای برخی همراه با آزادی و باز بودنش کاربرد داشته و قدرت می آورد ( مانند آمریکا) و برای برخی مثل روسیه و چین نوع کنترل شده و فیلتر شده و محدود آن باعث قدرت است. این هم بر میگردد به رویکرد اجتماعی دولتهای مذکور به مسائل و تعریفشان از اینترنت و کاربرد آن.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    اين قانون سرآغازي است بر پايان حكومت آمريكا بر اينترنت. اين به اين معني نيست حكومت آمريكا از امروز براينترنت پايان يافت بلكه آمدن رد پاي اينترنت از جمله امنيت شبكه اسپم و قطعنامه توسعه اينترنت حق دولتها در دسترسي به خدمات شبكه و ... رد پاهايي است كه كشورها ميتوانند با فشار برآن كم كم تسلط آمريكا را عقب بزنند. آمريكا هم اين موضوع را خوب ميداند و در يك رفتار كاملا غير دموكراتيك در مقابل راي كشورها ايستاد و قانون را امضا نكرد. حالا اگر خداي ناكرده اگر اين رفتار غير دموكراتيك از يك غير آمريكايي سرميزد. بجرم رفتار ضد حقوق بشر محكوم ميشد. ولي چون آمريكاست كسي صدايش درنيامد كه هيچ بلكه متاسفانه در ايران نيز عده ايي از اين عمل ضد حقوق بشري و ضد دموكراتيك آمريكا ابراز خرسندي كردند.
  • محسن IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    اول باید دید هدف این قانون چیست .اگر کنترل دولتهای بر اینترنت باشه باید به آمریکا احسنت گفت .اگر این قانون برای گسترش اینترنت باشه و نه کنترل آن باید گفت که آمریکا و متحدانش کار آنها ضد حقوق بشر بوده .باید ابتدا قنون فوق بررسی گردد بعد در مورد کار آمریکا و یا کشورهایی که قانون فوق را امضا کردن نظر داد.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 0
    سلام به محسن عزيز چرا وقت نميگذاري و قانون را مطالعه نميكني؟ بند 5B نگاه كن در آن به وظيفه دولتها در مبارزه با اسپم اشاره كرده. حالا بيانه آمريكا را بخوان كه به موضوع همين بند بعنوان مخالفت اشاره كرده اين يعني چه؟ من حاضرم برروي تك تك بندهاي اين قانون صحبت كنم. تمامش را از حفظم در تمام لحظه هاي كنفرانس آنجا بودم . دقيقا در جريان تمام آن هستم. بهتر است قبل از هر اظهار نظري اطلاع كامل داشته باشيد. بهر صورت هر كجا در متن قانون برداشت كنترل اينترنت كرديد بپرسيد تا راهنمايي كنم. موضوع در كنترل ماندن منابع اينترنتي در آمريكاست نه كنترل اينترنت توسط دولتها.