فیلم‌های سینمایی «اینجا بدون من» و «آقا یوسف» در بخش سینمای جهان دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم چنای در هند حضور دارند.

به گزارش خبرآنلاین، براساس اعلام سایت رسمی جشنواره چنای که از 23 آذر به مدت یک هفته در هند بر پا خواهد بود، 160 اثر از 45 کشور در بخش‌های‌ سینمای جهان، پانوراما، بخش رقابتی به نمایش و رقابت می‌پردازند.
 
فیلم «اینجا بدون من» ساخته بهرام توکلی دوشنبه 27 آذر روی پرده رفت و «آقا یوسف» ساخته علی رفیعی چهارشنبه 29 آذر در بخش سینمای جهان اکران خواهد شد.


«اینجا بدون من» که بیستمین حضور بین‌المللی خود را پشت سر می‌گذارد به همراه فیلم «آقا یوسف» که ششمین حضور بین‌المللی خود را تجربه می‌کند، بعد از شرکت در جشنواره چنای (هند) در پنجمین دوره جشنواره «بنگلور» این کشورنیز به نمایش در خواهند آمد.


پخش و عرصه بین‌الملل این دو فیلم بر عهده موسسه رسانه‌های تصویری است و این هفته نیز در هفته فیلم ورشو در کشور لهستان برای علاقه‌مندان سینمای ایران به نمایش درمی‌آیند.


اکران «بهترین مجسمه دنیا» با صدای حمید فرخ‌نژاد

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عصر سه‌شنبه 28 آذرماه و در ادامه برنامه‌های «شب ستاره‌ها» ویژه نمایش و نقد و بررسی آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، فیلم مستند «بهترین مجسمه دنیا» ساخته حبیب احمدزاده، در سالن سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روی پرده رفته و سپس جلسه نقد و بررسی این فیلم برگزار خواهد شد.


موضوع این مستند که برگزیده بخش «مستند جنگ» جشنواره ششم سینما حقیقت است، درباره مجسمه یک شهید جنگ تحمیلی (شهید دریاقلی سورانی)، قصه نامهربانی روزگار و... بوده و راوی این اثر نیز حمید فرخ نژاد بازیگر مشهور سینمای ایران است.


پس از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی آن با حضور حبیب احمدزاده نویسنده و کارگردان، رضا درستکار منتقد سینما و جمعی از هنرمندان و علاقمندان سینمای مستند برگزار خواهد شد.


برنامه زمانی نمایش این فیلم‌ها که همه روزه بجز روزهای پنجشنبه و جمعه و تا عصر سیزدهم دی ماه، در سالن سینماحقیقت برپا می‌شود، از ساعت 16:30 تا 18 است و جلسات نقد و بررسی هم از 18:15 تا 19:45 برگزار می‌گردد.


شرکت در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند طبق برنامه زمانی اعلام شده، همه روزه به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

 

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =