سخنرانی در همایش علمی « پلیس، امنیت اجتماعی و چشم انداز 1404»، نخستین حضور آیت‌الله حائری شیرازی در مجامع عمومی پس از انتصابش به عنوان دومین معلم اخلاق دولت بود.

به گزارش خبرآنلاین، او در این همایش با تاکید بر این که پلیس باید کیفیت کار خود را بالا ببرد نه تنها کمیت را، بر حضور پلیس زن به عنوان یک ضرورت تاکید کرد و گفت: اگر پلیس زن و یا حتی راننده تاکسی زن داشته باشیم، خیلی بهتر از این است که راننده مرد جوانی، خانم زیبایی را سوار ماشین خود کند.

او همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: اگر کسی ایمان به آخرت داشته باشد، وقتی تقلب نشده نمی‌گوید تقلب شده، گاهی برخی می‌گویند این دولت از صدر تا ساقه کسانی هستند که هرجا پول دست‌شان می‌آید می‌برند، من گفتم آیا شما می‌دانید چنین چیزی هست؟

معلم اخلاق دولت با طرح این سوال که «چرا گفتن‌ها تا این حد آزاد است؟»، ادامه داد: می‌دانید چرا فقط برای زنا شلاق می‌زنند؟ چون می‌خواهند امنیت را حفظ کنند و مانع از تجاوز افراد از حقوقشان شوند. گفتن‌ها نیز باید تبعات خود را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از نوع رویکرد به علوم انسانی در کشورهای غربی گفت: در آمریکا، ‌هالیوود از انسان روبات درست می‌کند؛ همان‌طوری که در غرب از انسان ماشین درست می‌کنند. اساسا هر انسانی که برایش تصمیم سازی شود روبات است. آیا فکر می‌کنید سران ممالک عالم روباتند یا آدم؟ ده سال اسرای ما روز و شب کتک خوردند و کسی حرفی نزد.

عضو خبرگان رهبری گفت: تا زمانی که ولی امر از خدا و پیامبر اطاعت می‌کند ما هم از او اطاعت می‌کنیم و اساسا خبرگان هم بر همین بنیاد بنا شده است.

کد خبر 26451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
    0 0
    خودشون متوجه شدند که چی فرمودند ؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
    0 0
    سایت خوبیه فقط چرا جوادث رو چرا درج نمیکنید