روزنامه آرمان در گفت و گویی با محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی نوشت:

·         به خانواده آقای هاشمی اعلام کردند که مهدی بازجویی‌های مقدماتی‌اش تمام شده است و 10 میلیارد تومان وثیقه تعیین کرده بودند. آقای هاشمی در دزاشیب و در سال‏های قبل از انقلاب یک منزل بزرگ خریده بودند و این خانه در طی سال‏های 56 و 57 محل تشکیل جلسات انقلاب بود. این خانه را بعد از انقلاب آقای هاشمی به فرزندانشان دادند که هر یک از آنها هم برای خود آپارتمانی در آن مجموعه ساختند و مجموعا آنجا 8 دستگاه آپارتمان است. ما سند این ملک را در اختیار کارشناس گذاشتیم و کارشناس هم آنجا را ارزیابی کرد و بعد هم سند آنجا را به بازپرس ارائه دادیم و بازپرس هم پذیرفت و سند را به عنوان وثیقه توقیف کرد و بالاخره مهدی حدود ساعت 9 و نیم شب شنبه آزاد شد.
·         این مبلغ وثیقه سنگین است، اما ما نخواستیم که دیگر اعتراض کنیم. به هر حال تصمیم با دستگاه قضایی است و قرار وثیقه صادر شده قابل اعتراض نیست که بتوان به آن اعتراض کرد. قراری که قابل اعتراض است قرار بازداشت است. اینجا وظیفه بازپرس است که قرار وثیقه را متناسب با پرونده صادر کند.
·         {در پاسخ به اينکه امکان بازگرداندن مهدی هاشمی به زندان وجود دارد؟} امکان این مساله وجود ندارد، چون معمولا قرار را تشدید نمی‏کنند. وقتی با قرار وثیقه متهمی آزاد می‏شود دیگر دلیلی برای تشدید قرار از سوی دستگاه قضایی وجود ندارد. باید صبر کنیم تا کیفر خواست صادر و پرونده به دادگاه ارجاع داده شود تا بعد از طی مراحل قانونی حکم دادگاه تکلیف متهم را مشخص کند.
·         طبق ماده 188 قانون آئین دادرسی کیفری طرح اتهامات قبل از رسیدگی وصدور حکم ممنوع است. رفتار رسانه‏هایی هم که تا کنون دست به چنین اقدامی زدند طبق همین ماده در حد افترا قابل پیگرد است. این اتهامات را هیچ‌کس حق ندارد اعلام کند، حتی در جریان دادگاه علنی.
·         مهدي هاشمي طی 85 روز دوران بازداشت به طور کلی در سلول انفرادی بودند و بازجویی‏ها هم در شرایطی که آقای هاشمی در سلول انفرادی بودند انجام می‏شده است.
·         {در واکنش به اينکه یکی از خبرگزاری‌ها، از افزايش فشار خانواده آقای هاشمی برای آزادی مهدی خبر داده بود} این را قوه قضائیه باید جواب دهد. اگر فشاری وجود داشت این فشار از طرف مقابل بود، یعنی آنها به صورت غیر قانونی یک جنگ رسانه‏ای را علیه خانواده آقای هاشمی به راه انداختند. ما قبلا در این رابطه نزدیک به 15 مورد شکایت تقدیم دستگاه قضایی کردیم و انتظار هم داریم به سرعت رسیدگی شوند. طبق قانون مطبوعات وقتی در زمینه‏ای نسبت به یک روزنامه یا رسانه شکایتی صورت می‏گیرد و روند بررسی آن شکایت آغاز می‏شود آن رسانه حق انتشار مطلب در آن مورد را ندارد، در حدی که بازپرس می‏تواند نشریه را توقیف کند. ما در مورد خبرگزاری فارس، رجانیوز، سایت مشرق و برخی رسانه‏های دیگر شکایت‏هایی را انجام دادیم. این رسانه‏ها از روز اول بازداشت مهدی هاشمی یک حمله گسترده علیه خانواده آقای هاشمی را شروع کردند که تنها جواب ما طرح دعوا علیه آنها در دادگاه بوده است. این روند همچنان هم ادامه دارد و اگر فشاری هم وجود دارد از جانب طرف مقابل بوده است و دستگاه قضایی باید جواب دهد که فشارها از چه طرفی وارد می‏شده است.
·         مهدی تا این لحظه هنوز فایل صوتي منتشر شده منتسب به وي را نشنیده اما متن صحبت‏های آن فایل را بعد از آزادی مطالعه کرد و آن را شدیدا تکذیب کرد و گفت این صحبت‏ها مربوط به من نیست. تا جایی که من در جریان هستم دستگاه قضایی مشغول بررسی موضوع است و من بیش از این از اقدامات دستگاه قضایی در این ارتباط اطلاعی ندارم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    ده میلیارد وثیقه براشون آب خوردن بود..اون وقت می گن اصلا ما با سرمایه داری مخالفییم.
    • بدون نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      قبل از انقلاب بوده وظاهرا ارث پدریش بوده
    • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      چرا فرافکنی میکنی؟! خوبه همه ی ما میدونیم که هاشمی از قبل از انقلاب وضع مالی خیلی خوبی داشته، حتما اون موقع هم از رانت استفاده کرده!!، اگر دین ندارید، آزاده باشید
    • بدون نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      شما شخصا يا اهل تهران نيستي يا كلا انسان بي اطلاعي هستي .... خريد يك زمين ١٠٠٠٠ متري در دزاشيب تهرا در سالهاي قبل از انقلاب براي يك خانواده معمولي و رو به پايين هم ميسر بوده ... ساخت آپارتمان هم در آنجا در طي ١٠ سال از عهده هر خانواده معمولي بر مي آمده ... حالا به لطف دولت محترم قيمت خانه چنان بالا رفته كه ارزشش شده ١٠ ميليارد ... يكي از آشنايان ما كه وضع معمولي هم دارد ١٥ سال قبل يك منزل ٢٠٠ متري در پاسداران خريد به قيمت ٥٠ ميليون (آن زماني كه قيمت پژو ٤٠٥، ١٢ ميليون بود) حالا همين منزل را از او به قيمت يك ميليارد و دويست ميخرند ... حالا فرض كن ٨ تا از اون خونه ها مال ٨ نفر باشه به راحتي ١٠ ميليارد جور است .. ان السمع و البصر و الفؤاد كل اولائك كان انه مسئولا
    • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      18 48
      وقتی یه دونه زمینشون ده میلیارد بود شما بیا حساب کن چه قدر از این ده میلیارد ها دارن..اون وقت شما دارید دفاع می کنید.معلومه که هیچ وقت اقا زاده ها وضع ما رو نمی تونن درک کنن.برا همینه من به هاشمی رای نمی دم.
    • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      16 46
      احیانا قبل از انقلاب ایشون مبارز و در زندان نبودند؟احیانا ایشون اهل رفسنجان نیستند و اونوقت تو دزاشیب چه میکردند؟ احیانا قبل از انقلاب این زمینها در دست شاه نبوده است؟؟؟؟ای روزگار!
    • بردیا IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      34 11
      جناب ما از چهار نسل قبل ساکن تهران قیطریه هستیم همه هم تحصیل کرده و اهل کار. درسته که اون زمانها راحتتر میشد خونه خرید ولی نه 10000 متر آنهم تو شمرون. بد اخلاقی داریم ما! وقتیکه از یکی خوشمون میاد کامل چشمامون را میبندیم و وای با حال کسی که باهاش مخالفیم هر تکانی که میخوره 100 تا ایراد میگیریم بهش.
    • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      39 7
      بد نیست مصاحبه چند سال پیش آقای هاشمی در مورد دارایهاشون را دباره مرور کنید. امان از حافظه تاریخی ما!
    • حميد IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      19 25
      10 ميليارد قيمت كارشناسي دادگستري يعني چيزي حدود 40ميليارد واقعي.راست مي گه دوستمون آقاي هاشمي سال 84 مي گفت فقط يه زمين 100 متري تو قم دارم اونم واسه قطع نشدن ارتباط بچه هام با قمه.احتمالا حاج آقا اين زمينو قبل از انقلاب خريدن و بعدا فراموشش كردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
      19 10
      دوستانی که درباره این زمین نظر دادن درنظر داشته باشن که این زمین وخونه متعلق به قبل ازانقلابه و درزمان مبارزات مرکز تجمع مبارزین بوده که هاشمی و دوستانش قبل ازانقلاب همه به این امر که آقای هاشمی وضع خوبی داشته معترفند وبه همه مبارزین حتی ... کمک مالی می کرده ولی امان از قدرت که زبان همه شون رابسته ونمک رافراموش کردند وانگهی ماایرانیها این فکرغلط راداریم که آدم خوب باید حتما ازگرسنگی ضجه وشیون کنه امان از ندید بدیدی
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    37 93
    نمي دونم چرا بايد اين قضايا براي ما مردم جالب باشه.
  • ایرانی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    46 80
    ده میلیارد فقط یک مشت از خروار است .
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    وقتي محصولي خانه 100 ملياردي دارد براي هاشمي زياده؟
  • بدون نام US ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    درمقابل سه هزار ميليارد طبعاً رقم پاييني است
  • کیومرث IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    قبل از انقلاب خریده بود ند ، تو که راست میگی !!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    80 7
    آره بابا،ما مردم بریم توی سر خودمون بزنیم یه لقمه نون دربیاریم،اینکه داره توی مملکت چی می گذره که به ما ربطی نداره!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    در سر کوچه ما یک کوپن فروش هشتصد میلیون داده یک مغازه برای بچه اش خریده ؟؟!امروز ده میلیارد ویا صد ملیارد با همتی که برخي داشتن در بی ارزش کردن پول ملی ؟!!چیزی نیست؟!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    99 85
    ده میلیارد و یا بیشتر پول خرد ته جیب این خانواده است.
  • حاتمی IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    19 5
    تا کی تخریب هاشمی و خاتمی؟
  • جوان شهرستانی IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    12 10
    من نمیگم که خانواده هاشمی پولدار نیستند ولی این خانواده هیچگاه طعم فقر را نچشیده اند وهیچگاه هم به داد طبقه سه رسیدگی نکردند هم خودش وهم فرزندانش چون ادم سیر از گرسنه هیچگاه خبر ندارد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    8 12
    هاشمی هیچگاه به داد مستضعفین وفقرا نرسیده ونخواهد رسید حاضرم قسم بخورم
  • معلم IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    6 18
    این خانواده کلا متمول وپولدار بودند بیشتر به درد تجارت میخورند تا سیاست چون با سیاست سرمایه داری کشور به سمت فاصله طبقاتی پیش میره چیزی که الان شاهد ان بوده وهستیم وهمه از خطاهای برنامه ریزی این شخص از اول انقلاب تا به حال بوده .
  • ایرانی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    9 18
    سوال من از ایرانیان این است چرا فقط باید پسته گران بشود وصادر شود چرا برنج. مرکبات. بادام. وگردو و......تغیری نمیکند چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • احسان IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    5 7
    جالبه اینجا دوستان سه هزار میلیارد رو به رخ میکشن اما انگار یادشون رفته که همین آقا مهدی واسه چی دستگیر شده ! بزرگترین اتهام ایشون اختلاسه !!!