ایسنا نوشت:

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان از نصب 10 دوربین ثبت سرعت در محورهای مشخص در محورهای این استان خبر داد.
"گودرز محمودی" به نصب دو دستگاه دوربین ثبت سرعت اشاره و اظهار کرد: علاوه بر این دو دوربین، قرارداد نصب 10 دوربین ثبت سرعت دیگر با پیمانکار مربوطه بسته شده و تا پایان امسال در محورهای مشخص نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به تاثیر بسیار زیاد این دوربین‌ها در کنترل سرعت و کاهش تصادفات، اداره کل راه و شهرسازی نیز نسبت به نصب یک دستگاه دوربین اقدام کرده که در صورت تکمیل در مجموع 13 دوربین ثبت سرعت درمحورها خواهیم داشت.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مباحث ایمنی گفت: بهره‌گیری از فن‌آوری IT و ICT نیز برای مباحث کنترل ترافیک بخش دیگری از فعالیت‌های این اداره کل است و با نصب دوربین‌های تردد شمار در محورهای ورودی استان آمار ترددها به صورت آنلاین به مرکز مدیریت راه‌ها ارسال و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی ایمن‌سازی نرم‌افزاری و فیزیکی 18 باب از مدارس حاشیه راه‌های استان، نظارت بر عملکرد مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین، بررسی و شناسایی نقاط پرحادثه جاده‌های استان و پیگیری و اصلاح آنها را از دیگر فعالیت‌های بخش ایمنی و ترافیک این اداره‌کل برشمرد.
محمودی از جابه‌جایی سالانه بیش از 8.5 میلیون تن کالا و 10 میلیون مسافر با ناوگان عمومی خبر داد و گفت: 96 شرکت باربری فعال استان سالانه بیش از 8.5 میلیون تن کالا را از استان به مقاصد مختلف کشور حمل می‌کنند.
وی افزود: همچنین 54 شرکت مسافربری فعال در سطح استان سالانه بیش از 10 میلیون نفر مسافر را با ناوگان عمومی و فقط در حوزه برون شهری جابه‌جا می‌کنند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها اضافه کرد: 27 هزار نفر راننده حرفه‌ای بخش حمل و نقل جاده‌ای که دارای کارت هوشمند رانندگی هستند امر جا به جایی کالا و مسافر را با 15 هزار و 943 دستگاه ناوگان دارای کارت هوشمند و تحت نظارت این اداره کل انجام می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل هم مقدمه‌ای در ایجاد توسعه و ترقی و هم عامل اصلی پایداری توسعه است.
محمودی افزود: سیاست اصلی و راهبردی حمل و نقل بر دو نکته اساسی ارتقا سطح کیفی خدمات قابل ارایه و حفظ و افزایش ایمنی است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها بیان کرد: با توجه به اهداف تعیین شده، کیفیت ارایه خدمات در بخش‌های مختلف بخصوص حمل و نقل کالا و مسافر که در واقع جان و مال مردم است، باید فراتر از انتظار بهره‌گیران از خدمات این بخش ارائه شود.
وی همچنین به بیان وضعیت حمل و نقل استان پرداخت و اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت ناوگان مسافری استان بخصوص در بخش اتوبوس بسیار مطلوب است و برنامه نوسازی ناوگان مینی‌بوس نیز با اعطای تسهیلات به دارندگان مینی بوس در دست اقدام است.
وی موقعیت ناوگان حمل و نقل کالا را نیز مناسب دانست و گفت: طرح تعویض ناوگان فرسوده باری نیز از طرح‌های در دست اقدام است.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264642

برچسب‌ها