پس از شورای امنیت سازمان ملل، مجلس نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا نیز تحریم‌های جدید را علیه ایران تصویب کردند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از اعمال تحریم هایی از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه دو شرکت خبر داده که ادعا می شود در ارسال تسلیحات به سوریه و دیگر کشورها نقش دارند. «سوزان رایس»، نماینده آمریکا در سازمان ملل با استقبال از این موضوع مدعی شده این دو شرکت در زمینه انتقال مهمات، تفنگ، مسلسل، گلوله خمپاره و دیگر تسلیحات به سوریه فعال بوده اند. وی گفته این تحریم های جدید، بر تحریم های از پیش موجود علیه بخش حمل و نقل ایران اضافه می شود تا توانایی ایران برای استفاده نامشروع از ابزارهای حمل و نقل را از میان ببرد. {اينجا}
به گزارش پرس تی وی مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود بر ضد ایران تحریم‌های اقتصادی و تجاری جدیدی را بر ضد تهران تصویب کرده است. فارس نوشته است: تحریم‌های جدید مصوب از سوی مجلس نمایندگان آمریکا در قالب بودجه دفاعی سال 2013 میلادی این کشور بوده و شامل اعمال تحریم‌های جدید بر ضد بخش انرژی ایران و همچنین اعطای 500 میلیون دلار کمک مالی به رژیم صهیونیستی برای ارتقای سیستم موشکی خود بوده است.
بر این اساس بودجه دفاعی آمریکا همچنین شامل 89 میلیارد دلار بودجه برای جنگ در افغانستان خواهد بود. بر اساس این گزارش بودجه دفاعی 633 میلیارد دلاری آمریکا در بخشی از خود بخش انرژی، کشتی سازی و کشتی رانی ایران را هدف قرار داده است.
این طرح با 315 رای موافق در برابر 107 رای مخالف به تصویب رسیده است. این طرح برای تبدیل به قانون منتظر تصویب سنا و امضای باراک اوباما رییس جمهور آمریکا خواهد بود.
به گزارش مهر به نقل از صدای روسیه، اتحادیه اروپا امروز جمعه یک شخص و 18 موسسه را در راستای ادامه فشارها بر جمهوری اسلامی ایران برای توقف برنامه هسته ای خود تحریم کرد و به فهرست افرادی که در ارتباط با این برنامه دارایی آنها مسدود شده و علیه آنها ممنوعیت سفر اعمال شده، افزود.
 وزرای خارجه کشورهای اروپایی موافقت خود را با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به خصوص در زمینه بانکی، دریانوردی و صادرات گاز در نشست روز 15 اکتبر اعلام کردند.
/2992
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    119 2
    خدایا خودت آخر و عاقبت این مردم را خیر کن
  • وحید IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    112 7
    خیلی جالبه!! فقط بودجه یک سال که برای جنگ افغانستان کنار گذاشتن از کل داراییهای ارزی کشور ما بیشتر است!! ببینید کشوری که فقط 500 سال سابقه تاسیس داره با مدیریت صحیح به کجا رسیده! البته منکر نکات منفیشون نیستم ولی ایکاش از نکات مثبتشون درس بگیریم و تعصب بیجا به خرج ندیم
  • بدون نام IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    21 83
    تحریم های نمادین! مگر ایران چقدر گاز به اروپا صادر می کند؟ چقدر با شرکت های آمریکایی مبادله اقتصادی غیر از دارو و غذا دارد؟