ارسال پیامک های تبلیغاتی یکی از عمده ترین گلایه افرادی است که از تلفن همراه استفاده می کنند.

درهمین رابطه یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: میخواستم خواهش کنم یک نظارتی برای این اس ام اس های تبلیغاتی باشد، من از چند سال پیش همش با همراه اول در تماس بودم که اس ام اس های تبلیغاتی رو برام حذف کنند و این اواخر بهم گفتند به شماره 8999 شماره 1 را بفرستم تا دیگه برام اس ام اس تبلیغاتی نیاد. ولی هنوز بعد چند ماه بازم این اس ام اس ها میاد، شماره بعضی هاشونم این است :
987037 (این شماره از همه بیشتر اس ام اس میفرسته)
9820591
9820123
9854000008
9820118
تمام شماره های بالا بعد اینکه عدد 1 رو به شماره 8999 ام ام اس کردم برام اس ام اس تبلیغاتی فرستادن
این درحالی که مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات با اشاره بر اینکه اس ام اس ها 3 دسته اند تاکید کرد: دسته اول اس ام اس هایی است که فرد به فرد ارسال می شود که در صورتی می توان جلوی آن را گرفت که مشترک تقاضای بسته شدن اس ام اس های ارسالی را داشته باشد. که در اینصورت دیگر هیچ اس ام اسی برای فرد ارسال نخواهد شد.
به گفته زارعیان دسته دوم مربوط به ارسال اس ام اس های انبوه است که در صورت آنکه مشترکی تمایل به دریافت این پیامک ها نداشته باشد می تواند با تماس با 9990 ارسال این پیامک های انبوه را متوقف کند.
وی ادامه داد: دسته سوم از آن دسته پیامک هایی است که مشترک شماره خودش را به مراکز تبلیغاتی و یا فرضا مرکز خریدی ارائه داده و هر ازگاهی از این مراکز برای آنها اس ام اس ارسال می شود. بنابراین شرکت مخابرات امکان قطع اینگونه پیامک ها را ندارد مگر آنکه مشترک کاملا دریافت پیامک خود را حذف کند و درخواست عدم ارسال پیامک به گوشی همراه خود را داشته باشد.
مدیرروابط عمومی شرکت مخابرات در عین حال در پاسخ به این سوال که بخشی از این پیامک ها از شرکت های تبلیغاتی ارسال می شود که دارای لیست شماره همراه های مختلف هستند و از طریق ارسال پیامک به این شماره ها تبلیغات شرکت های مختلف را برعهده می گیرند. این شرکت ها با توجه به عدم اجازه برای ارسال پیامک به یک خط آیا کار غیرقانونی نمی کنند، تاکید کرد: خیر؛ چطور شما وقتی جلوی تلویزیون می نشینید گلایه ای از پخش آگهی نمی کنید. اگرچه شرکت مخابرات در ارسال این پیامک ها نقشی ندارد اما به هرحال این شرکت ها مشغول کار تبلیغاتی هستند اما اگر ماهیت پیامک های تبلیغاتی خلاف شئونات اسلامی باشد قطعا ما برخورد خواهیم کرد.
45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    13 0
    خیلی جالبه ولله! از حربم خصوصی مردم واسه تبلیغات استفاده می کنبن بعد با طلبکاری هم می گین چرا به تبلیغات نلویزیون اعتراض نمی کنبن !!! آخه کسی واسه شما توضیح نداده که مردم موبایل می گیرن که در دسترس باشن واسه کسایی که شماره شونو بهشون دادن . نه اینکه شما به عنوان صاحب امتیاز همه مشترکینو در دسنرس همه کسایی که خودتون میخواین و واستون صرف داره ،قرار بدین! تلویزیونو هر لحظه میشه خاموش کرد . من همین جا اعلام می کنم اگر یه وکیل زبردست می تونه شکایت منو از همراه اول پی گیری کنه ، شخصا ازشون شکایت می کنم.
  • محمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    16 0
    واقعا منم خسته شدم...به 8999 هم اس ام اس دادم اما بازم میاد... واقعا حریم خصوصی یعنی چی؟
  • احمد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    23 0
    پول این پیامک ها جیب کی میره معلومه مخابرات دانگ خودشو برمیداره پس دلیلی وجود نداره که جلو این نوع پیامکهارابگیره
  • احمد IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    8 0
    لطفاً درج كنيد! من با شماره‌ي 09990 تماس گرفتم، يك تلفن گويا بود. درخواستم را مبني بر حذف كليه‌ي پيامك‌هاي تبليغاتي همراه با شماره‌ي موبايلم بر روي پيغام‌گير اين مركز ضبط كردم. هنوز يكي دو ساعت نگذشته بود كه پيامكي به من ارسال شد و از من خواست تا دقيقاً بگويم كدام پيام‌هاي تبليغاتي و از كدام مراكز ارسال پيام را نمي‌خواهم! پاسخي معادل با اين كه "چون از ارسال اين پيامك‌ها پول درمي‌آوريم پس جلوي ارسال آن‌ها را هم نمي‌گيريم". اين پيامك‌هاي تبليغاتي باعث شده تا هر روز به فرستندگان آن‌ها و مخابراتي‌ها زير لب بدوبيراه بگويم.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    1 7
    من مدیر یه مجتمع 16 واحدی هستم برای ارسال نکات مهم خبر یا هرچیز دیگری به همسایه ها از سامانه ارسال پیام کوتاه(انبوه)که کارم را حت کرده استفاده میکنم کسانی که پیامک تبلیغاتی رو کنسل کنند دریافت پیامک از واحدهای دولتی ادارات بانک ها یا هرچیزی مهمی هم ممکن است از کار بیندازند.
  • rasool IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    5 0
    تور به خدا به داد ما برسید .
  • عبدالله IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    10 0
    با سلام و احترام اخیرا تعداد زیادی از اس ام اس هایی که بنده میفرستم fail میشه و اصلا ارسال نمیشه اما هزینه اش کم می شود بطوریکه برای ارسال یک اس ام اس باید چندین بار تلاش کرد اما در عین تعجب برای هر بار هزینه اش کم می شود لطفا این موضوع را پیگیری کنید.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    3 0
    با سلام شماره های فردی که مشخصه حالا چه ثابتش چه همراهش، اینکه کلا اس ام اس رو هم غیر فعال کار هم که نمیشه و اس ام اس لازمه اینکه خودمون شماره رو دادیم هم برای من به شخصه اینطور نبوده و همیشه سعی کردم به اینجور جاها شمارمو ندم ولی چیزی که جالبه خیلی از این اس ام اس ها از شرکتهایی هست که اطرافه خونمون هستن حالا حتما مخابرات میگه خودمون به همه اینا شمارامونو دادیم و این موضوع که خیلی هاشونم اطرافه خونمون هستن هم تصادفی بیش نیست!!!