باشگاه پرسپولیس هم همین امروز شکایتی متقابل علیه مانوئل ژوزه تنظیم می کند تا از او غرامت بگیرد.

مصطفی شکری در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ به تشریح جزئیات نامه اخیر مانوئل ژوزه به پرسپولیس می پردازد و توضیح می دهد که چرا باشگاه از نامه مربی پرتغالی تعبیر به استعفای او کرده است. شکری در این باره می گوید:« آقای مانوئل در نامه اش به پرسپولیس از واژه فسخ قرارداد به دلیل عدم پرداخت مطالباتش استفاده کرده و انتظارش این است که بتواند تمام مبلغ قراردادش را از ما بگیرد اما واژه « فسخ» در تعابیر خقوق بین الملل معنای خاصی دارد که متفاوت از ابطال قرارداد است. وقتی کسی از واژه فسخ استفاده می کند یعنی از روز فسخ قرارداد ، دیگر حق و حقوقی بر عهده طرف دیگر قرارداد نیست. پس در حقیقت مانوئل با استفاده از واژه «فسخ یک طرفه قرارداد » استعفایش را برای مدیرعامل باشگاه ما نوشته و از امروز دیگر او مطالبه ای از ما نخواهد داشت و یعنی او از روز جمعه پرونده قراردادش با پرسپولیس را بسته است. »
او سپس از شکایت متقابل پرسپولیس علیه این مربی سخن می گوید و توضیح می دهد:« به هر حال ایشان در مقام سرمربی تیم وظایفی را برعهده داشته که انجام شان نداده . در قوانین فیفا اگر بازیکن یا مربی یا باشگاه قراردادی را یکسویه فسخ کنند و باعث ایجاد خسارت به طرف مقابل شوند ، طرف دیگر می تواند با شکایت از این مرجع خواهان مطالبه حقوق خود شود. این چیزی است که باشگاه پرسپولیس پیگیری می کند. ایشان چون نتوانسته بود نتایج مناسبی را همراه تیم در لیگ برتر بگیرد از ادامه همکاری با باشگاه و تعهد به وظایفش سر باز زده و حالا می خواهد خسارت هم بگیرد درحالی که ما با ادله بسیار می توانیم این قصه را از طریق مراجع حقوقی پیگیری کنیم. ایشان دیشب هتل شان را ترک کرده و ما حتی نمی دانیم که او در ایران هست یا نه.درحالی که قراردادش با پرسپولیس هنوز پا بر جا بود و ما می خواستیم که در ازای پولی که می گیرد تکالیفش را انجام بدهد. مثلا مانوئل باید به عنوان سرمربی تیم به کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با ملوان می رفت که این کار را انجام نداد. سرمربیگری تیم یکی از تکالیف او بوده نه حقش. حق او انجام مسئولیت های محوله باشگه بوده که در ازایش پول می گرفته و این یعنی اگر به فیفا یا هر محکمه دیگری هم برود با استناد به اینکه بگوید در 3 روز چنان شرایط بر او تنگ امده که فسخ قرارداد کند و برود خیلی بحث محکمه پسندی نیست!»
معاون حقوقی پرسپولیس درباره بدی سابقه باشگاه پرسپولیس در فیفا و احتمال رای این نهاد بین المللی به نفع مرد پرتغالی هم می گوید:«ببینید در سال های قبل ، پرونده هایی که علیه پرسپولیس در فیفا داشتیم خوب اداره نشده بود. متاسفانه در زمان بسته شدن بسیاری از قراردادها کارشناسی نمی شد. بعد هم هیچ نوع نگاه کارشناسانه در دفاع وجود نداشت.حتی درباره قرارداد با مانوئل هم من نکاتی را دارم که باید باشگاه لحاظ می کرد اما باشگاهی با این بزرگی و این حساسیت ، قطعا مشکلات خاص خودش را هم دارد ولی با این حال ما بقدری مستندات در اختیار داریم که بتوانیم علیه مانوئل اقامه دعوا کنیم و دنبال حقوق مان باشیم. اتفاقا در سال های اخیر ما توانستیم روند رسیدگی به شکایات از پرسپولیس را تغییر بدهیم. در چند جلسه ای که خودم حاضر بودم هم نماینده فیفا و داوران دادگاه تاکید کرده اند رویکرد باشگاه در خصوص مسائل حقوقی عوض شده و کارشناسانه تر برخورد می شود. مثلا در موضوع مطرح شده ما و شرکت آلفا آنها نزدیک به 4 میلیون دلار از ما غرامت می خواستند ولی در در مقام خوانده ، علیه این شرکت دعوای متقابل کردیم و 350 هزار دلار هم توانستیم غرامت بگیریم. در موارد دیگری هم خوب ورود کردیم. در این داستان هم اگرچه به نوع تنظیم قرارداد با مانوئل نقد دارم ولی واقعا تمام تلاش مان را می کنیم که باشگاه به حق قانونی اش برسد.»
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =