توریسم ورزشی و اکو توریسم سهم بالایی از توریسم جهانی را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش میراث:

طبق جدیدترین بررسی‌ها که از سوی کارشناسان فعال در شرکت خدمات هوایی بریتیش ایرویز درباره گرایشات جهانی توریسم درسال 2010 صورت گرفته، روشن شده است که به رغم بروز فشارهای مالی در دو سال اخیر تمایل به سفرهای ماجراجویانه درمیان توریست‌های جهان کاهش نیافته است.

دراین گزارش تاکید شده است که حوادث ورزشی و اکوتوریسم همچنان بزرگ ترین اثر را بر انتخاب مقصد گردشگری برای گذراندن تعطیلات در سال نوی مسیحی آینده دارد.

همچنین رقابت های بین المللی نظیر جام جهانی فوتبال یا مسابقات المپیک زمستانی تعداد مسافران به کشورهای افریقای جنوبی و نیز به ونکور در کانادا افزایش خواهد داد و برخی دیگر را نیز روانه استکهلم سوئد خواهد کرد که به عنوان پایتخت سبز یا زیست محیطی اروپا درسال 2010 اعلام شده است.

علاوه بر شهرهای یاد شده، درمیان فهرست برترین مقاصد گردشگری مشهور که تحت تاثیر وقایع ورزشی یا فعالیت های توریسم ماجراجویانه علاقمندان بسیاری را جلب می کند، کیپ تاون در افریقای جنوبی در راس این فهرست قرار دارد که انتظار می رود به تنهایی درحدود نیم میلیون از حامیان و طرفداران بزرگ ترین رقابت های جها نی فوتبال را در سال آینده به خود جلب کند.

شهر استانبول و توریست هایش شاهد منافع حاصل از سرمایه گذاری های متمرکز در جاذبه های توریستی روم و بیزانس هستند که این شهر را به عنوان مرکز فرهنگی ترکیه جذابیت بیشتری بخشیده است.

لاس وگاس و نیویورک در ردیف های بعدی این جدول ثبت شده و شهر پونتا کانا در جمهوری دومینیکن و همچنین سواحل مالدیو با جاذبه های غیرمتعارفی که دارد آن را در راس ده مقصد برتر گردشگری در سال 2010 قرار داده است.

شهر دوبرونیک در سواحل آدریاتیک درکشور کروات نیز مقام ششم و شهر دهلی در هندوستان به دلیل ارائه تورهای مناسب برای مقاصد گردشگری و پارک ملی حیات وحش، در آخرین ردیف این جدول ثبت شده است. شهر دهلی همچنین محل برگزاری مسابقات ورزشی کشورهای مشترک المنافع است که خود سبب جذب حجم وسیع تری از توریست های فرهنگی و ورزشی توامان می شود.

«سو بوتس» مدیر تجاری شرکتتجاری BA در افریقای جنوبی می گوید:«کیپ تاون تقریبا مقصد گردشگری مشهور و شناخته شده ای است که انتظار می رود درسال آینده به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در راس فهرست بهترین و پرجاذبه ترین مکان های توریسم ورزشی جهان جای گیرد.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 26565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =