هر داوطلب برای دوره دکتری با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می تواند بدون درنظر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد خود انتخاب رشته کند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از روابط عمومی مرکز آزمون در دوره با آزمون هیچ محدودیتی به لحاظ تجانس مدرک کارشناسی ارشد با رشته انتخابی دوره دکتری مدنظر قرار ندارد، اما در مورد بدون آزمون رعایت تجانس و همنامی با رشته فارغ التحصیلی ارشد الزامی است و همچنین در مورد رشته دامپزشکی با آزمون رعایت تجانس برای داوطلبان الزامی است.

 در آزمون دکتری 92، هر داوطلب می تواند 5 انتخاب داشته باشد، اما حوزه امتحانی فرد انتخاب اول او می باشد،

بنا بر این گزارش در مورد نحوه ادامه تحصیل کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد ،این افراد نباید محل خدمت خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند بجز مواردی که رشته انتخاب فقط یک مجری داشته باشد.
روابط عمومی درخصوص مراحل و ضوابط انتخاب دانشجو اعلام کرد: سؤالات برای اولین بار بصورت تستی طراحی می شود. لذا داوطلبان باید خود را برای این نوع آزمون آماده کنند. البته نکته مهم این است که گزینش در دو مرحله انجام می گیرد که مرحله اول آزمون کتبی است که سوم و چهارم اسفندماه سال جاری برگزار می گردد و این آزمون 75 %نمره را در بر می گیرد و بعد از انتخاب داوطلبانی که حد نصاب نمره کتبی را کسب کرده اند، با اولویت نمره کتبی دعوت به مصاحبه می شوند که این مرحله 25% نمره به حساب می آید، که در مجموع پذیرش هر فرد به نتیجه دو مرحله او بستگی دارد.
همچنین داوطلبان مذکر نباید به لحاظ مقررات خدمت وظیفه عمومی منعی برای ادامه تحصیل داشته باشند، در غیر اینصورت امکان ادامه تحصیل برای آنها وجود ندارد.
 داوطلبان در صورت داشتن سؤال در هر زمینه ای می توانند سؤال خود را به آدرس ایمیل porsesh@azmoon.net و یا سامانه اینترنتی www.azmoon.org ارسال کنند تا کارشناسان مرکز به آنها در اسرع وقت پاسخ گویند.
 

30145

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    27 1
    70 ميليون داشته باشيد دكترا ميگيريد خيال همه راحت
  • بدون نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    14 1
    هزینه اش چقدره؟!هم آزمون هم دوره تحصیل
    • بدون نام IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
      5 4
      فکر کنم خونتون رو بفروشید و یه وام کوچولو هم بگیرید کافی باشه!
    • بدون نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
      2 0
      مثله اینکه از قیمت خونه مطلع نیستی :) حالا درسته میخاین بگی هزینش زیاده اما بابا انصاف داشته باش... هیچی به پای هزینه مسکن نمی‌رسه...