واحد مرکزی خبر نوشت:

یکی از رهبران مخالفان مصر روز یکشنبه اعلام کرد مخالفان به نتیجه همه پرسی لایحه قانون اساسی این کشور اعتراض می کنند و بر این باورند این پیروزی نتیجه تقلب است. حمدین صباحی از ملی گرایان چپگرا و رهبران اصلی مخالفان مصر در کنفرانسی خبری گفت :‌ « جبهه نجات ملی، ائتلاف اصلی مخالفان، به علت تقلب و نقض قوانین انتخاباتی به نتیجه این همه پرسی اعتراض می کند. »
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، ‌جبهه نجات ملی در بیانیه ای اعلام کرد پاسخ مثبت به همه پرسی لایحه قانون اساسی مصر که اسلام گرایان و مطبوعات دولتی آن را اعلام کردند و از آن حمایت می کنند، از تقلب حکایت دارد و در آن تخلف شده است.  روزنامه دولتی الاهرام اعلام کرد کمیسیون انتخاباتی روز دوشنبه نتایج رسمی این همه پرسی را اعلام می کند.
عمرو حمزاوی یکی دیگر از رهبران مخالفان مصر در این کنفرانس خبری اعلام کرد :« ما از کمیسیون انتخاباتی می خواهیم پیش از آنکه رسما نتیجه را اعلام کند درباره تخلفات تحقیق کند. » وی گفت : « مبارزه ما مسالمت آمیز است. ما می خواهیم با اثبات اینکه در این همه پرسی تخلف صورت گرفته و میزان مشارکت مردم در آن کم بوده است، این قانون اساسی بی اعتبار را ملغی کنیم. » بر اساس آمار غیر رسمی،‌ میزان مشارکت مردم در این همه پرسی، سی و دو درصد برآورد شده است. 
 26349
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =