جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: ما در موضوع اراذل و اوباش شوخی نداریم، برخورد با اراذل و اوباش برابر با قانون سخت و خشن است.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار احمدرضا رادان در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی گفت: بیش از 90 درصد اراذل و اوباش پس از تعیین و تحمل مجازات، اقدامات گذشته خود را کنار گذاشته‌اند. اراذل و اوباشی که وجود دارند یا از گذشته باقی مانده‌اند یا به تازگی اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند که پلیس در خدمت آنان است.

رادان به برخورد قاطع دستگاه قضایی با اراذل و اوباش و تصمیم جدید رییس قوه قضاییه برای بر برخورد با آنان اشاره کرد و گفت: جرایم زورگیری در تهران  48 درصدی کاهش یافته است و مطمئن باشید که در برخوردی که به زودی در آینده می‌شود، این روند سیر کاهشی خواهد داشت.

 

بیش از 90 درصد زورگیری ها کشف می شود

جانشین فرمانده ناجا در مورد نصب دوربین‌ها در شهر، گفت: همواره عنوان شده است که یکی از ابزارهای کشف جرم از سوی پلیس،‌ استفاده از ابزارهای فنی و الکترونیکی است، حتی در طرح انسداد مرزها غیر از اقدامات فیزیکی و اقدامات انسانی، نصب و تجهیز دوربین‌ها نیز مد نظر قرار گرفته بود، اما در بحث نصب دوربین در شهرها، متاسفانه عقب‌ماندگی در این زمینه داریم،‌ اما نسبت به بسیاری از کشورها در مقام بسیار پیشرفته‌تری قرار داریم.

رادان با بیان اینکه جرایم خشن جزو اولویت‌های رسیدگی پلیس هستند، گفت: پیش از انتشار تصاویر زورگیری در اینترنت، پلیس 90 درصد از زورگیری‌ها و جرایم خشن را در تهران و بیش از 90 درصد زورگیری‌های حادث شده در کشور را کشف می‌کرد و تعداد زیادی از این موضوعات، رصد دوربینی نداشتند، اما به دلیل اینکه جرایم خشن و مهم جزو اولویت‌های رسیدگی پلیس هستند، این موضوع به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می‌گرفت و از این به بعد نیز با توجه به قاطعیت دستگاه قضا، این مهم با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

رادان با بیان اینکه همان‌گونه که مردم در فضای مجازی فیلم سرقت‌ها و زورگیری‌ها می‌بیند، مجرمان نیز مشاهده می‌کنند، گفت: پخش نوار زورگیری اخیر در اینترنت، پلیس را به زحمت انداخت و حتی در موقعی که پلیس به زورگیران نزدیک شده بود و قصد دستگیری آن را داشت،‌ سارقان فرار کردند.

 

دسته بندی اراذل و اوباش

او با دسته بندی اراذل و اوباش، گفت: اراذل و اوباش بر اساس 6 اقدامی که انجام می دهند سطح بندی می شوند. افرادیکه اقدام به نوچه پروری کرده اند و دست به اقدامات شرورانه زدند جزو اراذل سطح یک محسوب می شود و اراذل دسته دو نیز افرادی هستند که دوست دارند همانند اراذل سطح یک شوند این افراد نوچه هستند اما خودشان دوست دارند نوچه پروری کنند. دسته سوم اراذل و اوباش نیز کسانی هستند که فکر می کنند اگر لات بشوند خوب است. این افراد نه نوچه دارند و نه نوچه پروری می کنند به همین دلیل به کلانتری احضار و از آنها تعهد گرفته می شود. اراذل سطح سه اگر بار دیگر مرتکب جرم شوند دستگیر و تحویل مقامات قضایی می شوند.

رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه اطلاعات بیشتر در مورد کشف 20 بمب ساعتی، گفت: اجازه دهید که کارهای اطلاعاتی در این زمینه به اتمام برسد که مطمئنا اطلاع‌رسانی دقیقی در این مورد انجام خواهد شد. هزینه در مرز، درآمد است، کشف این محموله در مرزهای کشور توسط پلیس نشان داد که هزینه در مرزها، درآمد است.

 

عبور از قانون خط قرمز پلیس در انتخابات

سردار رادان درباره خط قرمز پلیس در تبلیغات انتخاباتی و تخلفات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: خط قرمز پلیس عبور از قانون است. قانون انتخابات مشخص است و نامزدها و طرفدارانشان می دانند در چه زمانی باید اقدام به تبلیغات کنند. اگر نامزدی یا طرفدار آن فرد پای خود را از قانون فراتر گذارد پلیس به عنوان جرم مشهود با آن برخورد کرده و پس از رسیدگی پرونده را تحویل مقامات قضایی می دهد. به نظر من مردم به افرادی رای می دهند که قانون را رعایت کنند.

 

تمام بازداشتگاه های ناجا تحت نظارت سازمان زندانهاست

جانشین فرمانده نیروی انتظامی البته پاسخی هم به ایجاد یک معاونت در دادستانی برای نظارت بر بازداشتگاه های ناجا گفت: تمام بازداشتگاههای نیروی انتظامی تحت نظر سازمان زندانها است، ستادی چندی قبل به دستور فرمانده نیروی انتظامی برای کنترل بازداشتگاهها تشکیل شد و دستورالعملی در این رابطه صادر شد. البته باید فرق بازداشتگاه و تحت نظرگاه نیز برای افراد مشخص شود. هم اکنون تمام بازداشتگاه های نیروی انتظامی تحت نظارت سازمان زندانهاست و هیچ بازداشتگاهی خارج از این دستورالعمل فعالیت نمی کند. اگر دادستانی تهران می خواهد نظارت بیشتری را با راه اندازی معاونتی داشته باشد خوشحال می شویم.

به گفته رادان  تمام بازداشتگاه های نیروی انتظامی به دوربین مجهز است: افسر نگهبان و مافوق دوربینها را کنترل می کنند. هیچ بازداشتگاهی در نیروی انتظامی وجود ندارد که به دوربین مجهز نباشد.

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که آیا خودتان نیز از بازداشتگاه‌ها بازدید می‌کنید؟ گفت: فراوان.

او درباره ارائه اطلاعات بیشتر در مورد کشف 20 بمب ساعتی، گفت: اجازه دهید که کارهای اطلاعاتی در این زمینه به اتمام برسد که مطمئنا اطلاع‌رسانی دقیقی در این مورد انجام خواهد شد. البته هزینه در مرز، درآمد است، کشف این محموله در مرزهای کشور توسط پلیس نشان داد که هزینه در مرزها، درآمد است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    3 1
    باید سخت گیرانه تر کار کنید 48% رقم خوبی است اما باید بیشترشود