مهر نوشت:

وکیل جوانفکر با اشاره به موافقت مسئولان زندان با درخواست آزادی مشروط موکلش گفت: امیدواریم طی ساعات آینده مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور از زندان آزاد شود.

وکیل جوانفکر در اینباره گفت: براساس ماده 38 قانون مجازات اسلامی اگر زندانی برای بار نخست راهی زندان شده باشد و نیمی از دوره محکومیت خود را سپری کرده باشد می تواند درخواست آزادی مشروط بدهدقهرمان شجاعی اظهار داشت: در حالیکه علی اکبر جوانفکر با توجه به بیماری و گواهی پزشکی می توانست مدت زمان بیشتری را در مرخصی بماند، صبح امروز اجرای قانون را بر سلامتی خود ترجیح داد و ساعت 8 صبح با مراجعه به زندان اوین خودش را معرفی کرد.

وی افزود: براساس ماده 38 قانون مجازات اسلامی اگر زندانی برای بار نخست راهی زندان شده باشد و نیمی از دوره محکومیت خود را سپری کرده باشد می تواند درخواست آزادی مشروط بدهد البته این درخواست باید مورد موافقت مسئولان زندان نیز قرار بگیرد.

وکیل مشاور رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مسئولان زندان با درخواست آزادی مشروط موکلم موافقت کرده و حالا درخواست به شعبه اجرای احکام می رود و در صورت موافقت قاضی اجرای احکام که زیر نظر دادستان فعالیت می کند موکلم از زندان آزاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این یک روند سیستماتیک است و امیدواریم علی اکبر جوانفکر طی ساعات باقیمانده امروز و یا روزهای آینده از زندان آزاد شود.

45237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =