رهبر جریان صدر که به تندروی و اتخاذ مواضع نسنجیده معروف است در تازه ترین اظهار نظر خود بدون آنکه نامی از نخست وزیر عراق ببرد حملات تندی را متوجه او ساخت.

مقتدی صدر با اعلام حمایت از موضع تظاهرکنندگان الانبار علیه دولت این کشور، اعلام کرد: عراق از آن همه است نه ملک شخصی یک نفر.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه الوطن کویت، مقتدی صدر، رهبر جریان الصدر عراق با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تظاهرات اخیر در استان الانبار و بازداشت محافظان شخصی وزیر امور دارایی این کشور گفت: من خدمتگزار شهر و مردم الانبار هستم، من همواره تلاش کرده‌ام که در خدمت همه مردم باشم گر چه خود شیعه هستم اما صدای کمک و یاری خواهی شما در جنگ در برابر دولت سنی ستیز عراق را شنیدم و اعلام می‌کنم که ما چنین جنگ وقیحانه‌ای را علیه هر طایفه یا قومی که باشد محکوم می‌کنیم.

وی افزود: وقتی حزن و اندوه خانواده‌های زندانیان و فرزندانشان را مشاهده کردم غم و غصه‌ام بیشتر شد اما مشاهده برخی از تظاهرکنندگان که شعارهای طایفه‌ای سر می‌دادند مرا غمگین تر کرد چرا که ما همه ملت عراق هستیم و باید نه با احساسات قومی بلکه با عقل و تدبر برای حفظ وحدت تلاش کنیم.

مقتدی صدر همچنین خاطرنشان کرد: عراق کشوری برای همه است نه ملک شخصی یک فرد خاص و حکومت در کشور هرگز بر اساس دیکتاتوری بنا نمی‌شود.

رهبر جریان صدر عراق در ادامه از تجمع کنندگان در شهر الرمادی، مرکز استان الانبار حمایت کرد و از رافع العیساوی، وزیر امور دارایی عراق و احمد ابوریشه، رئیس شورا‌های بیداری در عراق، خواست تا در صورت پافشاری دولت در عدم پاسخگویی به خواسته‌هایشان در خصوص آزادی بازداشت شدگان، از مذاکره با دولت ممانعت کنند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر US ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    6 16
    مقتدی صدر یا خیلی دوستداره محبوبیت و قدرت یا به شدت از نظر سیاسی شم پایینی داره سنی ها به قدرت برسند اول اونو دک می کنند البته منظورم از نظره سیاسی وگرنه آرزوی من زندگی برادرانه سنی و شیعه کنار هم است این سیاسی بازیها و بمب گذاریها رو هیچ یک از مردم عراق دوست ندارند به امید دموکراسی واقعی در همه جای دنیا
  • بدون نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    11 11
    برو تو هم با تند روی سر خود را به باد خواهی داد
  • علی US ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    0 0
    هر وقت به کارهای این فرد نگاه می کنم یا صحبت هاش رو می شنوم یاد افرادی مثل طلحه وزبیر و اشعث و .... می افتم . انگار تاریخ در عراق به صورت دوره ای در حال تکراره . من موندم این میخاد اون دنیا چطور جواب خدا رو بده که با ایاد علاوی دست داد که در جنگ نجف وقتی مقتدی تو حرم امام علی بود گفت حرم رو بمب باران می کنیم ؛ حرم مگه چیه به جز آجر وسنگ ؛ خرابش می کنیم و دوباره می سازیمش .... پس خون اون جوان هایی که به واسطه اعتبار پدر و عموت دورت جمع شدن و تو نجف به دست همین ایاد علاوی کشته شدن چی...