ایرنا نوشت:

روزنامه اردنی ˈالسبیلˈ چاپ امان در گزارشی نوشت که شورای همکاری خلیج فارس از پذیرش اردن در این شورا در شرایط کنونی خودداری می کند.
این روزنامه روز سه شنبه به نقل از ˈخالد بن احمد آل خلیفهˈ وزیر خارجه بحرین نوشت که شورای همکاری از پیوستن سایر کشورها از جمله اردن به این شورا خودداری می کند .

به گفته وزیر خارجه بحرین، کشورهای اردن و مغرب از دوستان اعضای این شورا هستند و در شرایط بسیار سخت در کنار آن بودند، اما در وضعیت کنونی پذیرش آنها در شورای همکاری خلیج فارس امکان پذیر نیست.

وی افزود: پیشتر نیز کشورهای عراق و یمن خواستار عضویت در این شورا بودند که با ملاحظه برخی کشورهای عضو شورای همکاری، این درخواست ها پذیرفته نشد.

وزیر خارجه بحرین با اشاره به ارائه کمکهای مالی به کشورهای اردن و مغرب اضافه کرد که شورای همکاری طی پنج سال گذشته بیش از پنج میلیارد دلار به این دو کشور داده است .

شورای همکاری خلیج فارس در نشست دو سال پیش خود در ریاض طرح پیوستن برخی کشورهای پادشاهی عرب از جمله مغرب و اردن را بررسی کرد.

این طرح از سوی ˈملک عبدالله ˈ شاه عربستان در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس ارائه شده بود که با مخالفت برخی کشورهای عضو این شورا مواجه شد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266232

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =