رئیس پلیس راهور در گفت و گو با برنامه سفر به خیر حرف های جالبی درباره وضعیت تصادفات جاده ای مطرح کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار اسکندر مومنی که شب گذشته به برنامه "سفر به خیر" شبکه 3 رفته بود، در گفت و گو با سیاوش مفیدی، بازیگر کارکتر پلیس راهنمایی و رانندگی در طنز خنده بازار به سئوالات او پاسخ داد.

سردار مومنی در استودیوی پلیس به صراحت از ایراد خودروها سخن گفت. از وضعیت جاده ها گله کرد، اما باز هم از مردم خواست با وجود همه این مشکلات برای حفظ ایمنی خود و عزیزان شان قبل از هر چیز تصمیم بگیرند و در رانندگی از شتاب و تعجیل پرهیز کنند.

حرف های سردار از جایی شروع شد که او داشت درباره دو تصادف برابر سخن می گفت: «2 ماشین در یک مسیر تصادف می کنند ، یک خودروی استاندارد با سرعت 200 کیلومتر و تلفاتی نمی دهد و یک خودرو با سرعت 120 کیلومتر اما کشته می دهد، این یعنی تفاوت ایمنی در خودرو. ما باید حداقل های مورد نظر را در خودروهای مان داشته باشیم. باید شرکت های خودروساز ما این حداقل ها را رعایت کنند. الان شما می پرسید که چرا پلیس این خودروها را شماره می کند و من باید بگویم بعضی از تصمیم ها در حوزه اختیارات ما نیست. قانون می گوید اگر خودرویی را سازمان استاندارد و محیط زیست تائید کردند، ما ناچاریم پلاکش کنیم. ولی خیلی صریح می گویم اگر دست من بود هیچ وقت اجازه نمی دادم خودرویی مثل پراید یا وانت بار پیکان و نیسان وانت پلاک شود. به هر حال داشتن تنها یک کیسه هوا می تواند جلوی خیلی از آسیب ها را بگیرد.»

 

همه را اعمال قانون نمی کنیم

سیاوش مفیدی از رئیس پلیس راهور پرسید "آیا پلیس انتقادپذیر است" که او پاسخ داد: «حجم انتقادها از ما نشان می دهد که پلیس انتقاد پذیر است . خیلی از این انتقادها از سوی رسانه ها که نمایندگان مردم هستند، مطرح می شود یا از سوی مردم با تماس به شماره 197 این انتقادها گفته شده یا می شوند. ولی واقعا مثل قصه شماره گذاری که گفتم متولی بخشی از این انتقادها ما نیستیم و چاره ای هم در انجامش نداریم. یا درباره جریمه ها باید بگویم زیادی این جریمه ها برای این است که عده ای از هموطنان مان که کمتر توجه دارند را به اجرای قوانین وا داریم. ولی شخصا اعتقاد دارم جریمه ها باید عامل بازدارنده باشند و به تنهایی و تا زمانی که فرهنگسازی را به همراه نداشته باشد، اثرگذار نمی شوند. ما باید به جایی برسیم که حتی در نبود پلیس هم مردم قانون را رعایت کنند ، باید خودشان ، خودشان را اعمال قانون کنند.»

بعد از این بود که نوبت رسید به برنامه طنز خنده بازار و صحبت های سردار در این باره: « راستش ما مثل شما همه را از دم اعمال قانون نمی کنیم! فقط هر کسی که تخلف کند را اعمال قانون می کنیم. من خودم خیلی از برنامه های شما را دیدم. هر اتفاقی که طنز می شود در حقیقت سوژه هایی است که مردم انها را دوست دارند و برای شان جذابیت دارد. ما از این برنامه هیچ وقت شکوه ای نداشتیم. آستانه تحمل مان خیلی در این باره بالاست. نکته جالب این است که شما در برنامه تان همه را از دم اعمال قانون می کردید ، از مسئول گرفته تا غیر مسئول. ما هم همیشه شعارمان بوده که هیچ کس برتر از قانون نیست. مسئول و غیر مسئول همه باید به قانون احترام بگذارند.»

 

می شود تلفات رانندگی را کم کرد

سئوال بعدی از فرمانده پلیس راهور درباره کاهش آمار کشته شدگان بود که از سوی پزشکی قانونی اعلام شده است. او در این باره گفت:«خدا را شکر که این آمار کاهش محسوسی را در تعداد تلفات نشان می دهد. این اعمال قانون ما باعث شده تا شاهد باشیم هموطنان کمتری را روی حوادث تلخ از دست دادیم. البته در 8 ماهی که گذشت حوادث تلخی مثل واژگونی اتوبوس دانش آموزان را داشتیم اما حتی اگر توجه مردم به قوانیان جان یک هم میهن را نجات دهد اتفاق بزرگی است. فکر می کنم به رغم همه مشکلاتی که هست اگر همگی ما کمک کنیم ، قوانین را رعایت کنیم ، می شود این تلفات را کمتر و کمتر کرد. ما از سالی 28 هزار قربانی رسیدیم به آمار 20 هزار نفر ولی باید این آمار خیلی کمتر از این ها تلفات بدهیم. مشکلاتی در ایمنی خودروها و راه های مان داریم. خیلی از هموطنان ما در بحث ایمنی نجات ، جان می بازند و در مسیر رسیدن به مراکز درمانی . با این وجود رعایت تعدادی از نکات مثل سرعت ، سبقت ، خواب آلودگی و مهمتر از همه پرهیز از شتاب زدگی می تواند نقش بسزایی در کاهش تلفات رانندگی داشته باشد.»

سردار در ادامه با دعوت از محققین ایرانی خواست تا پاسخی برای یکی از عجیب ترین رفتارهای ما ایرانیان بپردازند و گفت: « همین الان اگر از در برویم بیرون ، 10 بار با هم تعارف می کنیم اما نمی دانم چرا وقتی بحث رانندگی می شود یک ثانیه تحمل همدیگر را نمی کنیم. این در بین همه ما هم اپیدمی است. فرقی در طبقه اجتماعی هم ندارد. برای مثال یکی از دوستانم که پزشک جراح است جلوی ما با افتخار می گفت مسیر تهران تا شمال را در کمتر از 2 ساعت و 45 دقیقه طی کرده، بعد که یادش افتاد من چه سمتی دارم گفت هیچ تخلفی نکرده اما به او گفتم حالا مثلا اگر این مسیر را در 3 ساعت و نیم می آمدی چه اتفاقی می افتاد؟ این موضوع را با افتخار تعریف می کنند. من همین جا از محققان خوب کشورمان می خواهم در این باره تحقیق کنند که چرا ما در حین رانندگی این قدر عجله و شتاب داریم و هیچ رعایتی برای هم نمی کنیم درحالی که در همه جا در حال تعارف هستیم. »

او سپس مثالی فوتبالی زند و از برنامه 90 برای بییندگان تعریف کرد: «هفته قبل بود که خبر دردناک درگذشت یکی از داوران خوب مان در سانحه رانندگی را دیدم. برای خودم هم اهمیت داشت که پیگیری کنم و ببینم چه اتفاقی افتاده. این حادثه ناشی از خواب آلودگی راننده بوده است.این عجله اگر در رانندگی وجود نداشت ، فوتبال مان این داور را از دست نمی داد.»

4747

کد خبر 266569

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    آقا دست شما نیست پس دست کیه؟
    • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      بچه های بالا
    • شهاب IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      اولا که اگه مثل همه جای دنیا باند بازی نیود و قیمت ماشینهای خوب ارزون ماهم پراید نمی گرفتیم. دوم اینکه دوماشین با هر سرعتی به سمت هم حرکت کنند در برخوردتلاقی سرعتها محاسبه میشه. وگرنه ماشین به دیوار می خورد که سرعتش صفر است ایمنی دیوار بالاست که دیوار چیزی نمی شود و ماشین داغون؟؟؟؟؟ حتما منتشر کنید
  • انور IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    اقا شما که پولداری ما چی سوار پراید نشییم زورمون به هیچ خودروی نمیرسه داری انرا هم قطع میکنی عزیزم این کار رو نکن ...
  • رضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    "پراید "خیلی هم ماشین خوبیه. مهم فرهنگ رانندگی هست که ما ایرانیا نداریم. اگر "بنز "دستمون بدن اون وقت سالی 100 هزار نفر کشته میدیم!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      فرهنگ رانندگي شما جاي ايمني يا ترمز abs يا كيسه هوا رو مي تونه پر كنه؟؟يا خرابي و بكيفيتي قطعات؟هر چيزي در جاي خودش مهمه
    • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      مجبوری نظر بدی؟؟!
    • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      حرف نزنی کسی نمیگه بلد نیستی حرف بزنی!
    • فرزاد IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      راست می گه دیگه برای جلوگیری از تصادفات اولویت اول فرهنگ رانندگیه بعد ایمنی ماشین
    • بدون نام NO ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      پراید ماشین خوبی نیست. ایمنی خیلی کمی داره. اما مهم اینه که راننده باید محدودیت های ایمنی وسیله نقلیه خودش رو بشناسه و همیشه در محدوده امن رانندگی کنه. کسی اگه مجبوره پراید سوار بشه نباید 120 کیلومتر در ساعت برونه. کمر بند ایمنی خوش و بقیه سرنشینها رو ببنده و تمام حواسش رو جمع رانندگی اش کنه.
    • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      این که فرهنگ رانندگی ایرانیا عیب داره نکته درستی است اما اگر تو بی تقصیر بودی ویکی بهت زد یا فرمون برید یا ترمز نگرفت یا.... یا هراتفاقی که اسمش تصادف هست پیش اومد اون وقت چه؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خوب معلومه. شما که ماشینتون ایرانی نیست......... همین پراید رو هم مردم با هزارتا قسط و قرض می خرند
  • ستمدیده IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    قرار بود دو تا کیسه هوا روی ماشین های داخلی نصب شه یکدفعه کردنش یکی فردا هم کلا برش میدارن همین کیسه هوا کلی تلفات رانندگی رو کم میکنه اینو که دیگه دست شماست میتونید خودرو سازارو مجبور کنید دو تا کیسه هوا بندازن خبرانلاین اینو پیگیری کن ببینم کاری از دستت بر میاد
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    اگه پراید نبود خیلی ها بودند......
    • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      موافقم باهات
  • محمدرضا-شیراز IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    بنده نزدیک به 8 ساله پراید دارم و تو این مدت هم هیچ اتفاقی واسم نیفتاده. اما خیلی از دوستام با مزدا 3 - پژو و... بعد از چند ماه دچار سانحه شدن. مهم فرهنگ رانندگی هست. و گرنه پراید اگر 110 کیلومتر باهاش رانندگی کنید هیچ مشکلی نداره. میدونم این نظر ( البته اگر نمایش داده بشه ) یه عالمه منفی میگیره. چون حقیقت تلخه و ما ایرانیا همیشه قدر نشناس و تعصب بیخود دارین. با سپاس
    • محمد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      تصادف شمارو هم میبینیم
    • سارا IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      کاملا موافقم. رانندگی فرهنگ می خواد که ما نداریم..... پس همون پراید از سرمون هم زیاده
    • جواب به محمدرضا-شیراز IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      من مطمئنم که شما اگه مزدا داشتی یا تیوتا حرفی که میزدی این بود من تا حالا با این ماشینا که دارم تصادف نکردم ولی اگه یکی دیگه موجب تصادفم بشه یا جاده باعث واژگون شدن ماشینم بشه احتمال زیاد زنده میمونم ولی کسی که پراید داره هرچی هم احتیاط کنه ممکنه یه عاملی که دست خود راننده نباشه باعث بشه که تصادف کنه (مثل درومدن چرخ پراید ) (بریدن ترمز پراید) شاخ به شاخ شدن با یه ماشین متخلف و . . . و اون اتفاق باعث مرگش میشه به احتمال زیاد برادر من این که نشد حرف که شما تصادف نکردی بله من هم 2-3 بار تصادف کردم که مقصر دیگران بودن و وقتی ماشینم پراید بود شانس آوردم زنده موندم چون کاپوت جمع شد تا جلو چشمم و مطمئنم اگه به جای پراید سوار یه تیوتا بودم فقط گلگیر جلو آسیب میدید
    • بدون نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      آقامحمد،خوبه ظرفیتتان را بالا ببرید و برای هموطنت بد نخواهید.
  • ببو IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    حاجی پس ماچی سوارشیم همون بهتر که دست شما نباشه قیمت ماشینارو بیارین پایین مردم خودشون دیوونه که نیستن پراید نمیخرن.یا واردات ماشین را ازاد کنید مثله باقی کشورها بدون گمرک!!!
  • یکی از مردم IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    من بودم اول کاری میکردم مردم بتونن با پول پراید یک ماشین با کیفیت دیگه بخرند بعدش پراید رو پلاک نمیکردم.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    هميشه منافع خودرسازا انحصار طلب مهم بوده و خواهد بود و خودشون رو پشت اشتغال قايم مي كنند كه بيش از تعداد شاغلين اين صنعت در اين سال ها كشته زو زخمي در توليداتشان داده ايم
  • کارشناس نیستم خبر آنلاین،ولی چاپ کن IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    تا موقعی که مخاطب پلیس رانندگی ما، خودرو باشد و نه راننده ی خودرو ،این مشکلات حل نمیشود. یک مثال ساده میزنم : . راننده ای تخلف مرتکب میشه ولی خودرو اونو به پارکینگ میبرند، در واقع ماشین را زندانی میکنندیا تو خیابون داری حرکت میکنی پلیس با بلندگوش اعلام میکنه پژو قرمزرنگ حرکت کن در حالی که اگر اسم راننده را صدا بزند مطمئن باشید تاثیر بیشتری خواهد داشت. در مورد بحث تعارف هم تا موقعی که دونفر هم رو بشناسن رو به تعارف میارن اگر در بحث رانندگی مخاطب پلیس راننده باشد ونه خودرو خب اون راننده هم این حس را خواهد داشت که بقیه جامعه اورا میشناسد این جوری به نظر من رعایت بیشتری خواهد کرد.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    ماشین استدارد خیلی گرونه سردار نمیتونیم بخریم تو همین پرایدشم موندیم که قیمتش سر به فلک کشیده ماشینی که کلا 3 تومن باید قیمتش باشه5 /4 برابر شده
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    اگه دست ما هم بود نه که پراید بلکه هیچ کدام ازاین ها راسوار نمی شدیم
  • جليل IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    الان پرايد با اين كيفيت 13 ميليون تومان اگه بهش يه كيسه هوا نصب كنند اگه قيمت اين كيسه هوا مثلا صدهزار تومان باشه دوميليون تومان ميكشند رو قيمت ماشين ميشه 15 ميليون تومان اين وضعيت جامعه ست ما كه پول نداريم همون پرايد رو هم بخريم اونقدر قسط وبدهي داريم كه مونديم البته با اين وضعيت ترافيك ومشكل پاركينگ وهزينه هاي زياد ماشين كه داره بايد كلي پول بديم بنزين بزنيم روغن تعويض كنيم قطعاتشو دائما عوض كنيم ماهي دويست هزار تومان فقط هزينه ماشينه تو اين مملكت زندگي كردن خيلي سخت شده
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    آقاي سردار مومني خواهشن يه وقت بزار پروژه ايكس 100 رو در پرايد مطالعه بفرما همچنين داستان تهيه ايربگ با دلار خداد تومان از خارج رو مرور كن تا به اصل اولويت كرش تست نسبت به ABS و ايربگ مطلع بشي .
  • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    مرگ دست خدا است، خودرو سازهاي ما فقط وسيله هستند.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    فرق در ایربگ و ای بی اس نیست سرداد.ورق های به کار رفته در ساخت خودروهای الان به نسبت خودروهای قدیمی بسیار نازک و حتی با یک لگد ساده فرو می روند.شما این ورق ها را در ماشین های استاندارد می بینید؟! کدام ماشین خارجی چنین کیفیتی دارند؟ایربگ برای وقتی مفید است که فقط سر در خطر باشد اما وقتی تا ردیف عقب ماشین لوله می شود به دلیل کیفیت ساخت و درست مانند قوطی فلزی نوشابه ساخته شده است سایر موارد ایمنی مسخره است.ابتدا اسکلت و بدنه را مجکم بسازید آنگاه ایربگ بسیار ضروری است و لازم
  • بدون نام US ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    من اگر نماینده مجلس بودم، قانون می گذروندم تمام مسئولین دولتی خصوصا مسئولین وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی و اقتصاد و دارایی و گمگرم و ... همه باید الزاماً از خودروی پراید برای رفت و آمد استفاده نمایند. بخدا ظرف یک ماه واردات خودروهای خارجی بدون تعرفه را آزاد می کردند و فریاد می دادند وا اسفا از این صنعت خودروی سایپا و ... !!!
  • بهروز كيا IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    كاش همه ما مثل جنابعالي توان خريد ماكسيما و پرادو داشتيم . پرايد سلطان ايران است . كور بشه كسي كه نميتواند ببيند. انجمن حمايت از پرايد ايراني
  • داش مهدي IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    يادش بخير سالهاي خيلي دور يه صنعت نساجي داشتيم مثل صنعت خودروسازي كه زياد به پاش ميپيچيدن اميدوارم خودروسازي امروز هم نساجي ديروز نشه.
  • همين حوالي IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    سردار مومني عزيز اي كاش به اين راحتي و بدون در نظر گرفتن خيلي از جوانب اينقدر راحت در مورد تلاش جووناي اين مملكت و حاصل تلاش هاشون اظهار نظر نمي كردي اي كاش مختصات مملكت رو بررسي مي كردي بعد راجع به اير بگ اظهار نظر مي كردي . مگه ما بهترين دانشگاه بهترين صنعت و بهترين پليس دنيا رو داريم كه انتظار داري بهترين خودرو ساز دنيا رو داشته باشيم
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    در ضمن ایربگ حتی در ماشین های ایمن هم شروطی برای استفاده دارد که در ایران به زور قانون رعایت می شود.پس برای خودروهای دارای ایربگ باید آموزش داده شود.ایربگ پس از فعال شدن سنسور ضربه اش به فعال کردن مواد منفجره ی اندکی که در کیت خود دارد و یکسری فعالیت شیمیایی منجر به پرشدن کیسه ی مخصوصش می شود.این انفجار در حدی باید باشد که بتواند از جدار داشبورد و حلقه مرکزی فرمان بیرون بیاید و معمولا این جداره در لحظه ای خرد شده و کیسه بیرون می آید.کسانی که کمربند ایمنی ندارند و بدن و یا صورتشان به قسمت ایربگ برخورد کند سبب مجروحیت می شود.از یکی از عادات بسیار بد ما که حتی پلیس هم اعتنایی نمی کند کودکانی است که آزاد جلوی ماشین نشسته اند و فعال شدن ایربگ باعث آسیب به آنان می شود(قفل کودک ایربگ)
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    هم ما هم برادرم هم خواهرم 5 6سال هست که پراید داریم. مسافرت بیرون شهری هم رفته ایم. اما یک خراش هم رو ماشینامون نیفتاده . در این که خودروهای داخلی استاندارد خوبی ندارند و خیلی بیشتر از ارزششان قیمت دارند شکی نیست. اما دلیل اصلی این همه تصادفات وحشتناک کیفیت رانندگی و کیفیت جاده هاست.
    • بدون نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      اگه یه بار ماشین استاندارد سوار شده بودی این حرف را نمی زدی اگه یه باره یکی ازمسیرمنحرف شد که طبیعی هم هست باید شما را خدای نکرده کجا ملاقات کنیم؟
    • مهدی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      درسته. مهمترین عامل در تصادفات، عامل انسانی است. و گرنه مرسدس بنز هم بدی دست آدم بی فرهنگ همه را به کشتن می دهد
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    كي گفته پرايد بده انصاف داشته باشيد .
  • بدون نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    ما همیشه در انجام کارهاحالت عجله به خودمون میگیریم بخصوص موقع رانندگی.در عین حال اکثرا هیچکار مهمی هم نداریم واین بصورت عادت همه درآمده.اگر بتونستیم این رفتار رو کنترل کنیم شاید درصد زیادی از تخلفات و حوادث کم میشد
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    اول گسترش فرهنگ درست رانندگی کردن و دوم ازادسازی واردات خودرو چون بعد از 25 سال هنوز وضع خودروسازیمون و کیفیت محصولاتش در بازار انحصاری خودرو پیشرفت خاصی نداشته است.
  • محسن IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    سردار مومنی یه تنه جلوی خودروساز منفعت طلب ایستاده...خود مدیران سایپا و ایران خودرو پراید و سمند سوار میشن؟ اگر شدن ما مخلص شون هم هستیم...آبدارچی سایپا هم پراید سوار نمیشه...کار دستیه، ماشین نیس...جون مردم برای خودروساز ارزش نداره...13 میلیون واقعا قیمت پرایده...واقعا؟/؟؟
  • بی نام US ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    عزیزان اشتباه نکنید موضوع تعدادتصادفات نیست چون تو کشورهای دیگه هم تصادف زیاده موضوع تعداد کشته هاست وقتی تصادفی رخ میده میتونه یه سر تصادف کاملا بی تقصیر باشه ولی کیفیت پایین ماشینش باعث مرگ راننده و مسافراش بشه
  • بدون نام CH ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    اگر دست من بود زورگیرها رو میگرفتم اگه دست من بود کیف قاپها رو میگرفتم اگه دست من بود سارقان مسلح رو میگرفتم اگه دست من بود ارزونی راه میانداختم اگه دست من دست رسانه ها رو آزاد میذاشتم اگه دست من زورگیراها و سارقان مسلح و متجاوزان به نوامیس مردم رو اعدام میکردم
    • amir IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
      0 0
      آقا اين دستت كجاست؟ زودتر پيداش كن!!
  • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    من پرایدی رو دیدم که با یه کامیون بنز شاخ به شاخ تصادف کرد از پراید چیزی نموند ولی همین صحنه تصادف رو با بنز دیدم واقعا باور کردنی نبود اتاق بنز اسیبی ندیده بود همه سر نیشیناش سالم بودند
  • بدون نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    من بودم کلا خودرویی رو پلاک نمیکردم و وسایل حمل و نقل عمومی رو گسترش میدادم
  • بدون نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی که مراکز استاندارد میگویند پلاک شود مسلما تستهایی نموده اند. و هر کسی باید در حیطه خودش اعلام نظر کند. اگر مرکز استاندارد گفته این خودرو خوب و استاندارد است ولی اگر اطلاعاتی داری که بر اساس مرکز مستقل بین المللی بیانگر عدم استاندارد بودن جهانی است سریع به مراجع قضایی شکایت و دادخواست بده و ذکر کن
  • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    به دلیل منفعت طلبی و اینکه این صنایع رقابتی ندارند و حامیان زیادی در ممانعت آزاد سازی واردات خودرو دارند وضعیت بهبودی در کار نیست. همواره مطرح میکنند برای حمایت از اشتغالزایی افراد فعالیت دارد .
  • مرتضی IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    سایپا مطمئن
  • مهدی US ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    متاسفانه مرگ و میردر جاده های ایران بیشتر ربط داره به سواد و تربیت رانندگی و یا به عبارتی دیگر به فرهنگ رانندگی. در مملکت عزیز ما توجه نکردن به علایم راهنمایی و حق بقیه راهنوردان رو خوردن شده یک امر طبیعی. بطوریکه حتی تحصیلکرده های ماهم افتخار به این دارند که توانسته اند مسیر x یا y را در عرض ۲ ساعت و نیم بجای۳ ساعت و نیم طی کنند. تربیت رانندگی مثل تمام تربیتها باید از خانه شروع شود. فرزندان ما به رفتارهای ما نگاه میکنند و به گفتارهای ما گوش میکنند. اگر بی احتیاتی کنیم آنها هم توجهی به قوانین رانندگی نمیکنند. اگر داستان بافی و قلو در مورد سرعتمان در جاده کنیم مطمنا آنها هم همین کار را خواهند کرد. ماشین و ایمنی ماشین خیلی مهم ولی مهم تر از اون سواد تربیت و فرهنگ در نتیجه دفعه بعد
  • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    0 0
    به نظر من نسبت خسارت و تلفات ناشی از تصادفات رو اگر من بخوام تناسب ببندم میگم 80 درصد رانندگی و فرهنگ بد رانندگی ماست و 20 درصد خودرو و کیفیت. (در این تناسب راه و اشکالات متفرقه مثل روشنایی و...) نیاوردم.