ستاره ایرانی اوساسونا آماده است تا به تمرینات گروهی تیمش بازگردد و انگیزه های زیادی برای شروع مجدد در سال 2013 دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛مسعود شجاعی بی صبرانه درانتظار شروع سال میلادی جدید است . چون می خواهد در اولین جلسه تمرینی تیمش در سال جدید میلادی پرتلاش کارش را شروع کند و منتظر است تا در سال 2013 دراوج باشد و در بهترین شرایط ممکن کار را دنبال کند تاتوقعات را برآورده سازد. مسعود در صحبت هایی به این نکته اشاره کرده که می خواهد از ماه ژانویه یکی دیگر از بازیکنان تیمش باشد:« حالم خوب است و راضی هستم. بعد از مصدومیتی که در بازی با وایادولید گریبانگیر من شد، تستهایی انجام دادم و خوبم. دارم تمرین می کنم و مشکلی ندارم. روز هفتم ژانویه به آلمان می روم تا دوباره نظر نهایی پزشکم را بپرسم . او می خواهد آخرین معاینه را انجام بدهد و اگر مشکلی نباشد شروع به بازی خواهم کرد. از نظر فیزیکی حال و شرایط خوبی دارم ولی در اوج نیستم. امیدوارم که تا دو هفته دیگر به سطح سایر بازیکنان تیم برسم.»
ستاره ایرانی اوساسونا امیدوار است که سال 2013 برای او سالی باشد که در اوج آمادگی سپری شود:« بله، سال مهمی از راه رسید. من تقریبا دو سالی می شود که از تیمم دور هستم. بعضی ها می گویند که مسعود تمام شده ، مخصوصا درایران که هواداران با دقت و سختگیری تمام فوتبال را دنبال می کنند. آنها نمی توانند تمام اخبار اوساسونا را داشته باشند و به علاوه نمی توانند تمام بازیها را تماشا کنند.شنیده ام که در ایران می گویند مسعود تمام شده و مسعود نمی تواند به روزهای اوج فوتبالی اش برگردد. ولی من می خواهم بگویم که نه! الان حالم خوب است و باید این را نشان دهم. باید تمرین کنم و با قدرتی بیشتری نسبت به قبل به تلاش ادامه دهم تا سال 2013 سال خوبی برای من باشد.»
مسعود برای سال جدید فوتبالی اش دو هدف دارد:« اول اوساسوناست . البته مسابقات خیلی مهمی هم با تیم ملی ایران پیش رو داریم. تیم ملی ، در ماه ژوئن دو بازی خیلی خیلی مهم برای صعود به جام جهانی 2014 دارد. جایی که نمی خواهم از دستم برود» در اینجا بود که شجاعی اعلام کرد که راهیابی به جام جهانی 2014 هدف حیاتی فوتبالش است:« هنوز معتقدم که می توانم تا 37 یا 38 سالگی بازی کنم، دقیقا مثل سایر بازیکنان دیگر.ولی اگر به جام جهانی 2014 نرسیم، حضور در جام جهانی 2018 ، درحالی که 38 سال سن دارم برایم تقریبا غیر ممکن می شود. به همین خاطر نمی خواهم این فرصت را از دست بدهم و شرایط سایر هم تیمی هایم در تیم ملی هم به همین ترتیب است. ما باید در سه بازی پیش رو دست کم6 امتیاز بگیریم. اینها اهدافی است که در پایان فصل باید برای رسیدن به آنها بجنگیم. در حال حاضر اولویت اول با باشگاه است و وقتی در ماه ژوئن رقابتهای لالیگا تمام شد، در آن زمان به حضور در تیم ملی فکر خواهم کرد. به خاطر تمام اینها امیدوارم که در سال 2013 بتوانم بهترین بازیهایم برای اوساسونا را انجام دهم. من بازی به بازی می جنگم تا به این هدف برسم.»
در میان تمام این خواسته های فردی و گروهی مسعود اهمیت زیادی به نقش مندیلیبار روی نیمکت مربیگری اوساسونا می دهد:« سرمربی تیم همیشه ، مثلا در جلسات تمرینی به من کمک های زیادی می رساند.هر زمان که به تاخونار می روم، می دانم که 24 ، 25 نفر از هم تیمی ها، فیزیوتراپ ها، مربیان و همه و همه هستند که همیشه به من کمک می کنند و به من می گویند که باید به شدت تمرین کنم و باید بازگردم.سرمربی تیم زمانی که با من صحبت می کند، از من می خواهد که هرچه زودتر بهتر شوم. دفعه پیش که با من صحبت کرد، ده روز پیش بود. او از من خواست تا بازگردم. الان از برنامه های تمرینی و بازیابی مطلعم و به من گفته شده که می توانم تمریناتم با تیم را آغاز کنم واعتماد به نفسم را بازیابم.اعتماد به نفس برای یک بازیکن خیلی مهم است، وقتی یک سرمربی به تو اعتماد به نفس می دهد، خیلی مهم است. من از آن دسته بازیکنانی هستم که به این نیاز دارم تا مربی تیم به من اطمینان داشته باشد و صحبت کردن او با من برایم بسیار مهم است.»
این درحالی است که مندیلیبار، سرمربی اوساسونا آن هیجان و انگیزه فراوان را در مسعود می بیند و از همین رو او را یک بازیکن کلیدی در به هم زدن تعادل تیم حریف می داند. همه اینها چالش خوبی برای مسعود است:« من همیشه به این فکر می کنم که یک بازیکن مهم برای تیمم باشم ولی همیشه بیش از هر چیزی به کمک رسانی به تمام بازیکنانی که در زمین هستند فکر می کنم، به ده بازیکن دیگر. از زمانی که به میادین بازگشتم، سعی کردم تا تمام توانم را در تمرینات و مسابقات به کار بگیرم. من از آن دسته بازیکنانی هستم که دوست دارم در زمین لذت ببرم و فقط برای رفع تکلیف بازی نمی کنم. زمانی که پا به توپ شوم، دوست دارم در زمین فوتبال و درجلسات تمرینی و مسابقات تیمم از بازی کردن لذت ببرم. به همین خاطر روزی که مقابل خیخون بازی کردیم، حتی با وجودی که باخیتم، در رختکن تیم راضی و خوشحال بودیم؛ چون خوب بازی کرده بودیم و از بازی کردن لذت برده بودیم. فوتبال همین طور است. شاید بارسلونا و رئال مادرید و چندین تیم بالای جدولی از ما بهتر باشند ولی سایر تیم های جدول با هم برابرند و تفاوت زیادی با هم ندارند. به همین خاطر معتقدم که باید در زمین چمن لذت برد. من همیشه می خواهم این کار را انجام دهم؛ بازی کنم و تلاش کنم تا این کار را به خوبی انجام دهم.»
مسعود شجاعی در مورد شرایط اوساسونا در فصل جاری گفت:« بالا می آئیم و پائین می رویم؛ فصل بی نظم و انضباطی است. نمی توان بگویم که فصل را بد شروع کردیم ولی با خونسردی و آرامش زیادی فصل را شروع کردیم؛ انگار نه انگار که در لیگ اسپانیا و در دسته اول رقابتها هستیم. ولی می دانیم که هر بازی پیش رو، شوخی بردار نیست؛ باید تلاش کنیم که بهتر شویم و درحال انجام همین کار هستیم. من براین باور هستم که در دور برگشت امتیازات بیشتری کسب خواهیم کرد. اگر مثل آن روز امتیازات مارا ندزدند (می خندد و منظورش به بازی مقابل ختافه است)هر دفعه بهتر از قبل می شویم.»
ستاره ایرانی اوساسونا حالا 5 سال است که در پامپلونا زندگی می کند و همان طور که پیش از این نکونام، بازیکن سابق ایرانی اوساسونا گفته بود، ممکن است شهروند اسپانیا شود:« من دوست دارم در یک جای خیلی آرام زندگی کنم و درآنجا کار کنم. من قبلا هیچ چیزی از پامپلونا نمی دانستم؛ ولی در طول5 سال زندگی ام در اینجا، تفاوتهای میان پامپلونا، تهران و شهرهای دیگری که به آنها سفر می کنم را می بینم. به نظر من پامپلونا شهر خیلی آرامی است. من در اینجا زندگی خیلی خوبی دارم و از مردم هم راضی هستم.قبل از این زمانی که تعطیلات داشتیم، دوست داشتم خیلی سریع به کشورم برگردم ولی الان اوضاع متفاوت است؛ خودم را مثل یکی از شهروندان پامپلونا می دانم و دراین شهر کاملا احساس رضایت می کنم.»
او همچنین از تمایلش برای ادامه حضور دراوساسونا گفته:« بله. بله. اوساسونا انتخاب اول من است. مطمئنا انتخاب اولم بازی کردن در اوساسوناست. می خواهم در اوساسونا و دراسپانیا بازی کنم و در اروپا باشم و در غیر این صورت به آسیا بازخواهم گشت. این چیزی است که از قبل نیز گفته بودم. من دوست دارم تا از فوتبال لذت ببرم؛ این شغل من است ، از همین راه هم برای خانواده ام پول در می آورم ولی برای من خیلی مهم است که از کاری که انجام می دهم ،لذت ببرم. از فوتبال بازی کردن در یک تیم خوب و دریک تورنمنت خوب. در آسیا هم بازیکنان خوبی داریم ولی لالیگا، بهترین لیگ دنیاست. من اینجا هستم و نباید این فرصت را از دست بدهم. نمی خواهم از بهترین لیگ دنیا جدا شوم و تلاشم را می کنم که در تیمم بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم؛ چه در تمرینات تیم و بعد هم در بازیهای تیم خوب باشم تا بمانم و اگر بخواهند قراردادم را تمدید کنند،خب می مانم و در غیر این صورت، باید بعد دراین باره تصمیم گیری کنم.»
مسعود در ادامه نظرش را در مورد احساساتش رو به آینده در اوساسونا را برزبان آورد. او دراین تیم لحظات سختی را پشت سرگذاشت و در طول این مدت همیشه مورد حمایت هواداران و بازیکنان و مسئولان اوساسونا بود و زمانی که از این خاطرات یاد می کند، چشمانش برق می زند:« من در اینجا احساساتی بسیار قوی را لمس کردم. همه چیز از زمانی که مصدوم شدم شروع شد. من رابطه ام با سایرین بیشتر شد و احساساتم به تیم و به همه افزایش یافت. قبل از این اتفاق با بازیکنان رختکن رابطه خوبی داشتم. ولی وقتی مصدوم شدم همه بیش از پیش از من مراقبت می کردند. حالا با این وضع حس می کنم که خانواده ام اینجا هستند. در طول زمانی که مصدوم بودم ، تمام هم تیمی هایم به من زنگ می زدند و به من روحیه می دادند و از حال و احوالم جویا می شدند و به من روحیه می دادند؛ هم تیمی هایم، فیزیوتراپ ها، مربیان تیم. هر بار احساس می کردم که ما به هم نزدیکتر می شویم.من نمی توانم خودم را در پیراهن تیم دیگری که پیراهن اوساسونا نباشد ببینم. زندگی این است.یادم می آید که زمانی که با خوستکسو خداحافظی کردیم، چندین سال بود که او اینجا توپ می زد و همیشه دراینجا بود ولی می خواست برود. اینها اتفاقاتی است که در زندگی رخ می دهد و فرازو نشیب های زندگی است. یک روزی می آیی و یک روز هم می روی. این طبیعی است. در ماه ژوئن نمی دانم که دراینجا خواهم ماند یا نه ولی احساس من این گونه است: من هرگز به حضور در تیم دیگری به جز اوساسونا فکر هم نکرده ام.»
مسعود در صحبت هایی ،اظهارات محبت آمیزی هم خطاب به هواداران تیمش داشت:« یادم می آید که سه سال پیش هواداران به نشانه اعتراض ،وقتی من در زمین بودم برایم سوت می زدند ولی در آن زمان این عادی بود. من از هواداران تیم راضی هستم. هواداران اوساسونا افرادی هستند که تیمشان را واقعا دوست دارند.می دانند درکنار تیم بودن به چه ترتیب است و همیشه به بازیکنان تیم احترام می گذارند. اوساسونا مثل سایر تیم ها نیست .این طور نیست که وقتی تیم باخته باشد، جرات نکنی به خیابان بروی. چرا که هواداران برسربازیکنان فریاد می کشند.من واقعا ازهواداران اوساسونا راضی هستند.چون محترم و خوب هستند و محبت زیادی به بازیکنان دارند.»
251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير تبريز اوغلي IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    16 16
    به نظر من تو تموم كردي ديگه
    • تهران اوغلی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
      12 9
      چی رو تموم کرده؟؟؟
  • 5656 IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    7 2
    یکم به مجیدی هم یاد بده