درپی اعتراض یکی از خوانندگان درباره زمان نهایی آماده سازی زیرگذرعابر پیاده چهارراه ولیعصر، شهرداری منطقه 6 عنوان داشت:« این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.»

رضا یکی ازخوانندگان خبرآنلاین نوشته بود: «شلوغی بیش از حد چهارراه ولیعصر علاوه بر خطرات متعددی که برای عبور عابرین پیاده ایجاد می کند بر حجم ترافیکی شهر نیز می افزاید. و چهره نامناسبی را هم به این محدوه داده است. زیرگذرعابرپیاده کی راه می افتد؟»
درپاسخ به سئوال این خواننده خبرآنلاین، فخرالدین سلیمانی، شهردارمنطقه 6 تهران درخصوص آخرین وضعیت اجرای این پروژه اعلام کرد:«حدود 80 درصد ازحفاری پروژه زیرگذرعابر پیاده چهارراه ولیعصرانجام شده و پیشرفت کل پروژه در حدود 60 درصد است ؛ طبق قول مسئولان شهری این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.»
طبق این اظهارنظراین مقام مسئول هم اکنون سیستم های تهویه زیرگذر در حال ساخت هستند. ساماندهی حرکت عابران پیاده درتقاطع پرتردد چهارراه ولیعصر و کوتاه کردن توقف های طولانی مدت خودروها در این محورموجب شد که شهرداری منطقه 6 در نیمه نخست امسال اجرای پروژه زیرگذر چهارراه ولیعصر را در دستور کار خود قرار دهد.
براساس برآوردهای انجام شده، در ساعت پیک، 14 هزار نفر عابر پیاده، 270 اتوبوس BRT، 5 هزار و 700 دستگاه از چهارراه ولیعصر عبور می‌کنند این امر موجب شده است که طرح ایجاد زیرگذر عابر پیاده برای نخستین بار در پایتخت در این چهارراه اجرا شود.
فخرالدین سلیمانی، شهردارمنطقه 6 تهران طی این اظهارنظرها، درباره آخرین وضعیت اجرای این پروژه نیزگفت:«هم اکنون تنها 20 درصد از حفاری های زیرگذر باقی مانده و ما امیدواریم که این پروژه تا پایان سال تحویل شهروندان شود.»
وی با بیان اینکه زیرگذر چهارراه ولیعصر تا کنون در حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزاد:«کار عمرانی در زیرگذر ولیعصر در سه شیفت کاری دنبال می‌شود.»
سلیمانی در خصوص مشکلی که در تملک یکی از ساختمانهای کنار این پروژه به وجود آمده بود نیز اظهار کرد:«توافقات دراین زمینه انجام شده و مالک، کارشناسی را معرفی کرده است تا حکم صادر شود.»
شهردار منطقه 6 در پاسخ به این پرسش که چرا با ایجاد این زیرگذر عابر پیاده عبور شهروندان از وسط خیابان ممنوع نمی شود بیان کرد:«ما نمی توانیم به شهروندان بگوییم که چه کار انجام دهند باید سطح فرهنگ را بالاببریم و شرایط را طوری فراهم کنیم که خود شهروند ترجیح دهد که از مسیر ایجاد شده استفاده کند.»
وی با تاکید بر اینکه احترام به مردم شرط اول در خدمت به مردم است افزود:«وقتی فضای مناسبی را جایگزین کنیم به طور حتم شهروندان از آن استقبال می کنند بنابراین باید تنها در صدد فرهنگ سازی باشیم.»
سلیمانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا سیستم های تهویه این زیرگذر تهیه شده است نیز تصریح کرد:«قرار دادها بسته شده و هم اکنون این سیستم ها در کشور کره در حال ساخت است.»
زیرگذر چهارراه ولیعصر 8 ورودی و خروجی دارد که سه مورد از این ورودی و خروجی‌ها در محور BRT قرار دارد و مسافران در ایستگاه‌های BRT با پله برقی به بالای ایستگاه هدایت می شوند.
همچنین زیرگذر ولیعصر به سالن بلیت ایستگاه مترو متصل شده و به این ترتیب با فرو رفت 15 متری از سطح زمین در ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر، ایستگاه مترو صاحب یک ورودی جدید خواهد شد.
45235

 

 

 


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    2 2
    به نظرم عابرین با خود خیابون بیشتر کار دارن تا اونور خیابون. منظورم ایستگاه های brt و اتوبوسی هست که هم تو خیابون تنقلاب و هم تو خیابون ولیعصر قرار داره.
    • محمد NL ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
      2 0
      اگر متن خبر را خوانده باشید، می بینید که این زیر گذر سه ورودی/خروجی به ایستگاه های BRT در انقلاب و ولیعصر داره و همینطور به ایستگاه مترو دسترسی مستقیم داره. این یعنی این که از مترو می شه مستقیم وارد هریک از ایستگاه های BRT یا بالعکس شد. اگر اینطور باشد که گفته اند، با این طراحی به نظرم حجم عابرین از وسط خیابان به صفر خواهد رسید!
  • عليرضا KW ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
    4 1
    عزيز دل تيترتان اشتباه است. ساخت زیرگذرعابرپیاده چهارراه ولیعصر تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ ساخت زيرگذر به بهره برداري نمي‌رسد؛ بايد از ابتداي تيترتان «ساخت» را برداريد.