ایسنا نوشت:

رییس پلیس فتای استان مازندران از دستگیری عامل انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی برخی میهمانی‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ رستمی در این باره گفت: پیرو شکایت مسئولان یکی از دانشگاه‌های استان مازندان مبنی بر این‌که فرد یا افرادی با انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی و برخی میهمانی‌های دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به همراه درج تیترهای غیراخلاقی در چندین سایت و برخی صفحات اجتماعی موجب هتک حرمت دانشجویان و خدشه‌دار کردن نام این دانشگاه شده است، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند.
رستمی افزود: پس از انجام تحقیقات، دایرکننده این صفحات که از فارغ‌التحصیلان همان دانشگاه بود، شناسایی و دستگیر شد. 
متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به جرم انتسابی گفت: در حین تحصیل در دانشگاه با یکی از دختران همکلاسی به بهانه ازدواج آشنا شدم، اما پس از گذشت چند سال با بی‌توجهی این دختر روبرو شده و در نهایت با هدف انتقام‌گیری، زمانی که او لپ‌تاپش را برای نصب نرم‌افزار در اختیارم گذاشت، عکس‌های داخل آن را به سرقت برده و منتشر کردم.
رستمی ادامه‌داد: با توجه به این‌که متهم تعداد زیادی از تصاویر همکلاسی‌های دختر مورد علاقه‌اش را منتشر کرده بود، تمامی این افراد به‌علاوه مسئولان دانشگاه مربوطه به عنوان شاکی، خواستار برخورد با این فرد بودند.
وی خاطر نشان کرد: هر فردی به قصد ضرر رساندن به غیر یا تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر، فیلم و اطلاعات خصوصی دیگران کند، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
رییس پلیس فتای استان مازندران به جوانان توصیه کرد که اطلاعات خصوصی خود را حتی‌الامکان در سیستم‌های خود نگهداری نکنید و آنها را در حافظه جانبی ذخیره و دقت کنید که سیستم های خود را برای تعمیرات و نصب برنامه در اختیار افراد مطمئن قرار دهید.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =