ایسنا نوشت:

به گفته مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان، در 9 ماهه اول امسال 4073 تماس با خط تلفنی صدای یارا برقرار شد که 44 درصد این تماسها درباره «کودک‌آزاری» بوده است.
شیرین صدرنوری با بیان اینکه 44 درصد از کودکانی که مورد مشاوره قرار گرفتند، مورد تنبیه واقع شده‌ بودند، افزود: 54 درصد این کودکان تنبیه بدنی و 46 درصد نیز مورد تنبیه عاطفی و روانی قرار گرفته بودند.
صدرنوری با بیان این‌که اغلب مشاوره‌ها مربوط به کودکان پسر بوده است، عنوان کرد: 28 درصد مشاوره‌ها مربوط به مشکلات خانوادگی،‌ 22 درصد اختلالات رفتاری، 12 درصد مسائل تحصیلی و هشت درصد نیز در رابطه با مشکلات عادتهای رفتاری بوده است.
این مددکار ادامه داد:‌ 92 درصد تماس‌ها از طرف مادران، چهار درصد از سوی کودکان، 2 درصد از سوی پدران و 2 درصد بقیه نیز از طرف افرادی بوده است که به نحوی با کودک در ارتباط بوده‌اند.
وی بیشترین تعداد مشاوره‌ها را مربوط به کودکان چهار تا هفت ساله اعلام کرد و گفت: بیشترین تعداد مشاوره، در مورد کودکان چهار تا هفت سال بوده است. گروه سنی زیر سه سال هم در رده بعدی قرار می‌گیرند.
صدرنوری همچنین اعلام کرد: اغلب افرادی که با صدای یارا تماس گرفته‌اند از نظر سطح سواد و میزان تحصیلات، دارای مدرک دیپلم بوده‌اند؛ مابقی تماس‌گیرندگان هم به ترتیب مدارک بالای دیپلم، دبیرستان، سیکل و ابتدایی داشتند.
301282

کد خبر 267812

برچسب‌ها

خدمات گردشگری