رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد که طی فعالیت دولت نهم و دهم تاکنون بیش از30 میلیون نامه این مرکز دریافت کرده است.
غرقی با اشاره به تاکید رییس جمهور در ارتباط با خدمت به مردم اظهارداشت: رییس جمهور در آخرین دیداری که با استانداران سراسرکشور داشتند، بر موضوع خدمت به مردم تاکیدات موکدی کردند و امروز نیز ما در این جلسه مدیران کل ارزیابی و عملکرد ارتباطات مردمی دستگاههای مختلف را جمع کردیم تا درمورد چگونگی اجرای بهتر فرمایشات رییس جمهور در راستای خدمت بیشتر به مردم بحث و گفتوگو کنیم و علمکرد خود در گذشته را مورد بازبینی قرار دهیم.
وی با بیان اینکه در طول این مدت حجم عظیمی از مراجعات مردمی مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: در سفر اول استانی که رییس جمهور به خراسان جنوبی داشتند، حدود 30 هزار نامه دریافت شد و ما درهر سفری که انجام میشد، عملکرد گذشته خود را مورد بازبینی قرار میدادیم تا کارها بهتر انجام شود و در استانهای دیگر بهتر بتوانیم درخدمت مردم باشیم مثلا در استان خوزستان در جریان سفر استانی رییس جمهور به آن یک میلیون نامه گردآوری شد و ما در حقیقت یاد گرفتیم که چگونه در مورد رسیدگی به نامهها عمل کنیم.
وی با بیان اینکه در طول این مدت بیش از 30 میلیون نامه دریافت کردیم و این نامهها در ارتباطات با موضوعات مختلف از جمله درخواست، شکایت، پیشنهاد و ارائه ایده و ابراز احساسات بوده است، ادامه داد: ما در این نامهها شاهد ادبیات خاصی بودیم که نشان دهنده علقه و اعتماد بین دولت و مردم بود و اینکه ما باید کار را در جهت مکنونات قلبی مردم به پیش ببریم و در واقع به نحوی عمل کنیم که هم به مطالبات نامهها توجه داشته باشیم و هم ارتباطات مردمی را گسترش دهیم.
وی گفت: درخواست خیلیهای این بود که مثلا زنگ بزنند صدای رییس جمهور را بشنوند و یا تشکر کنند و درخواست خاصی نداشتند.
رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به تاکید رییس جمهور بر دیدارهای چهرهبه چهره مردم ومسئولان، گفت: آقای رییس جمهور از همان اول ابتدای کار دولت نهم تاکید کردند که مردم باید بتوانند با مسئولان ارتباط مستقیم داشته باشند و این موضوع را به وزارتخانهها و استانداران ابلاغ کردهاند.
وی با بیان اینکه ارتباطات مردمی ایجاد شده امری بی بدیل است و ما جای دیگر شکل اینگونه ارتباط را نداریم، گفت: فارغ از نوع این دیدارها و ارتباطات مردمی تلاش شده که این دیدارها با رویکرد متواضعانه و خدمتگذارانه باشد؛ چرا که ما شانی جز نوکری مردم برای خودمان قائل نیستیم.
وی با بیان اینکه درخواستهای مردم و مسائلی که در این نامهها مطرح میشود به مسئولان مربوطه گزارش داده میشود و در برنامهریزیها نیز مورد توجه قرار میگیرد که نمونه آن در بحث مسکن، بیمه، وام و اشتغال است، ادامه داد: در بخش دیگری از این نامههای نیز ما شاهد ابراز احساسات مردم هستیم که آن را به صورت شعر یا مقاله مطرح میکنند که ما سعی کردیم آنها را در قالب مجموعه کتابهایی منتشر کنیم.
29219
نظر شما