رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت ارتحال حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی پیام تسلیت صادر کرد.

علی لاریجانی رییس مجلس در پیامی ارتحال حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی را تسلیت گفت، متن این پیام بدین شرح است:

« بسم‌الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شی

ارتحال حضرت " آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی" مرجع عالیقدر شیعه استاد برجسته اخلاق پس از مدتها تحمل رنج بیماری، ضایعه‌ای بزرگ برای عالم شیعه و موجب تاسف و تاثر گردید. آن عالم وارسته و عبد صالح خداوند تربیت یافته بین تدین و معرفت و در خانواده‌ای روحانی و دین مدار رشد و تعالی پیدا کردند و طبق رسم تمامی خاندانهای علم و هدایت تحصیل در علوم دینی و حوزوی را از همان دوران کودکی آغاز کرد و در امر کسب معلومات معنوی و دینی جدیت فوق‌العاده‌ای داشتند.

آیت‌الله مجتبی تهرانی با اهتمام فراوان و پشتکار، دروس حوزوی را در محضر علمای برجسته و بزرگی همچون حضرت " امام خمینی (ره) ، " آیت‌الله العظمی بروجردی" ، "‌آیت‌الله العظمی گلپایگانی " و مرحوم " علامه طباطبایی" فرا گرفتند که این امر در شکل‌گیری و ارتقاء جایگاه رفیع علمی و معنوی و مذهبی ایشان بسیار موثر و تاثیرگذار بود. به طوری که با همین نبوغ و استعداد فکری که از خود نشان دادند در همان جوانی به درجه رفیع اجتهاد رسیدند. ایشان همچنین دارای محبوبیت و مقبولیت فراوانی در نزد استاد خویش یعنی بنیانگذار جمهوری اسلامی بودند و طی چندین سال متمادی از مشرب اخلاق و عرفانی آن عارف کامل بهره‌های بیشمار بردند.

ایشان نقش ممتازی در ر اهنمایی و راهبرد مجاهدان انقلابی دوران ستمشاهی و سالهای مبارزه داشتند و برخی اقداماتشان منحصر به فرد و سرنوشت‌ساز بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تحت زعامت حضرت امام خمینی(ره) اصرار بر گمنامی و ناشناخته بودن داشتند و از قبول مسئولیتهای آشکار کنار کشیدند و با عشق و علاقه به نشر و گسترش علوم دینی و اخلاقی و تربیت شیفتگان مذهب تشیع پرداختند. بگونه‌ای که جلسات درس خارج و اخلاق ایشان مورد استقبال فراوان طلاب و فضلا قرار داشت.
تقارن ارتحال آن روحانی جلیل‌القدر با ایام عزاداری و سوگ اربعین حسینی نشان از روح بلند معنوی و ارادات ایشان به خاندان عضمت و طهارت دارد و بدون شک فقدان ایشان ضایعه بزرگ و جبران ناپذیری برای مرجعیت و عالم تشیع می‌باشد.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تعزیت و تسلیت این مصیبت به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه سراسر کشور، ملت شریف ایران و بیت معزز و مکرم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، برای روح بلند آن عالم ربانی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و شاگردان وی صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =