۰ نفر
۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵

مهر نوشت:

بازداشت یکی از اعضای ارشد گروهکهای تروریستی در منطقه داریا، اولتیماتوم گروه تروریستی جبهه النصره به گروه موسوم به ارتش آزاد برای خروج از حلب، ادامه درگیریهای سنگین ارتش سوریه با مخالفان در حلب، اردوگاه یرموک، حمص و ادلب از جمله آخرین تحولات سوریه است.

به گزارش  پایگاه خبری شام پرس، در پی ادامه ناکامی متعدد گروهکهای تروریستی در رویارویی با ارتش سوریه ، تنشهای داخلی میان آنها تشدید شده است.

اولتیماتوم النصره به ارتش آزاد برای خروج از حلب

طی روزهای اخیر درگیریها میان دو گروهک تروریستی جبهه النصره و گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد در استان حلب تشدید شده است. منابع آگاه اعلام کردند: جبهه النصره مهلت 10 روزه ای به ارتش آزاد برای عقب نشینی کامل از حلب  داده و از آنها خواسته مواضعشان را تخلیه و در اختیار این گروهک قرار دهند.

جبهه النصره اخیرا اعلام کرده بود در تلاش برای ایجاد یک "امارت اسلامی در حلب" است و اولتیماتوم آنها به ارتش آزاد نیز در همین راستا ارزیابی می شود.

از سوی دیگر، روز گذشته منابع آگاه از درگیریهای شدید میان جبهه النصره و گروهک تروریستی موسوم به التوحید در منطقه بستان القصر حلب خبر داده بوده اند. در این درگیریهای مسلحانه سه نفر از اعضای گروهک التوحید به ضرب گلوله تک تیراندازهای النصره کشته شدند.

در پاسخ به این حملات، گروهک التوحید حمله سنگینی را علیه جبهه النصره آغاز کرد که چندین ساعت به درازا کشید و در نهایت چندین نفر از هر دو گروه به هلاکت رسیدند. این درگیریها با عقب نشینی دو طرف به مواضع قبلی پایان یافت.

منابع آگاه پیش بینی می کنند درگیریها میان گروهکهای مسلح طی روزهای آتی تشدید شده و به مناطق جدید تحت سیطره گروهکها کشانده شود.

اما در پی تنشهای ایجاد شده میان گروهکهای تروریستی در حلب ، نیروهای ارتش سوریه خسارات شدیدی به آنها در منطقه الحمدانیه و بستان القصر وارد کردند و در حال پاکسازی این مناطق از لوث تروریستها هستند.

 حملات شدید علیه تروریستها در دمشق، حلب، حمص و ادلب

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته مخفیگاههای تروریستها در مناطق مختلف این کشور را هدف حمله قرار دادند. در حومه دمشق به تروریستها در مناطق دوما، داریا، الذیابیه و الزبدانی خسارات شدیدی وارد آمد.

در جریان پیگرد گروهکهای تروریستی در منطقه دوما "سعید عربش" ، "محمود عفوف" ، "محمد علوی" و "سلیمان جلول" از اعضای گروهکهای تروریستی به هلاکت رسیدند.

همچنین در منطقه استراتژیک داریا در حومه دمشق "مصطفی الشیخ" رئیس شورای نظامیان (از گروهکهای تروریستی) به همراه چندین نفر دیگر بازداشت شد. در این عملیات "محمد حبیب"، "ایمن مراد"، "عدنان بکری" و "احمد البلشه"  از تک تیراندازهای گروهکهای تروریستی بازداشت شدند.

از سوی دیگر، در عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها در مناطق مختلف حلب ، حمص و درعا به مواضع گروهکهای تروریستی خسارات شدید وارد آمد و تعداد زیادی از اعضای این گروهکهای کشته شدند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متفاوت IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    15 21
    اشغل الظالمین بالظالمن.الحمدلله
  • میلاد IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    27 35
    ان شاالله همه تروریست هایی که در سرتاسر دنیا وجود دارند از جمله در سوریه و عراق نابود بشن تا خاورمیانه عاری از تروریست رو ببینیم به امید موفقیت ارتش مقتدر سوریه و به امید نابودی همه ترورسیت ها در سوریه
    • سیاسی IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
      20 59
      آقا میلاد چند سالته باباجون اینطوری مسائل سیاسی رو تحلیل میکنی؟
    • ناراحت IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
      12 24
      آقا/خانم سیاسی شما چند سالته نکنه بی اجازه بابا و مامان اومدی پشت رایانه...!! ایشان نظر داده اند و نظرشان محترم... قرار نیست که همه مثل شما نظرات پخته بدهند!!! ایشان دعای نابودی همه تروریست ها را کرده ... نگفته که نسل شما از زمین برداشته بشه... ارتش مقتدر سوریه یک حقیقت است چون نمایش یک مدل کمی کوچکتر از مدل ارتش ایران است... مبارک و بن علی و عبدالله صالح برای شما یاد آور کیست؟؟ کسی غیر از دست نشانده ای صهیون و غرب؟؟اسد که میگه هیهات من الذله ایراد داره؟؟ خطکش شما واحدش چیست ؟؟ غرب پرستی یا مقاومت اسلامی؟؟ بله در نظام سوریه ایراد وجود داره ولی نسبت به همین بیخ گوشمان ترکیه و عربستان و امارات و قطر و اردن و... به هیچ عنوان قابل قیاس نیست... بگذریم .. خدا آخر و عاقبتمون را به خیر کنه...
    • بدون نام IN ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
      10 9
      جناب ناراحت کمی ناراحتی رو کنار بگذار و بعد مقایسه کن ! ترکیه رو با سوریه مقایسه کردن واقعا نشان از بی اطلاعی دارد. درست است که ترکیه سالهای سال است که با کردهای مسلح (یکبار دیگر بخوانید کردهای مسلح) درگیر است ولی نظام ترکیه یکی از دموکراتیک ترین کشورهای اسلامی است که در آن آزادی احزاب تضمین شده است و انتقال قدرت در جریان است. در زمان دولت اسلام گرا احزاب سکولار و کمونیست و ... آزادانه و فعالیت دارند و جلسات حزبی و میتینگ برگزار میکنند.
    • بدون نام IN ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
      7 4
      هرچند که به واسطه فعالیت های کردهای مسلح حقوق آن دسته از فعالین کرد که مسالمت آمیز فعالیت میکنند نیز تحت شعاع قرار گرفته و بسیاری از روزنامه نگاران کرد زندانی شده اند ولی در مجموع نسبت آزادی رسانه و مطبوعات که یکی از ارکان دموکراسی است در ترکیه از بسیاری از کشورهای منطقه بالاتر است و مقایسه آن با نظام تک حزبی و موروثی اسد خنده دار است. در مورد اردن نیز این نهایت بی اطلاعی شماست که آن را با سوریه مقایسه میکنید. در اردن نسبت آزادی های سیاسی و رسانه ای بسیار بالاتر از سوریه است و گروه های اپوزیسیون نظیر اخوان المسلمین آزادانه فعالیت دارند و نشریات خود را منتشر میکنند. در قطر نیز همین بس که در جریان بهار عربی حتی یک مورد اعتراض نیز رخ نداده است و این نشان دهنده رضایت عمومی از عملکرد امیر قطر است
  • ع IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    15 18
    خدا نسلتونو از روی زمین بکنه
  • میلاد IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    10 18
    آقا یا خانم سیاسی مگر من حرف بدی زدم من فقط گفتم که ان شاالله تروریسم از دنیا برچیده بشه از جمله سوریه این کجاش حرف بدی
  • ناراحت IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    2 1
    جواب بدون نام از India : کشور اسلامی آنهم ترکیه ...؟؟ میشه بگی کدام عالم اهل سنت یا شیعه را پرورش داده همین ترکیه؟؟ میشه بگی چند تا مرکز اسلامی مثل حوزه در ایران و دار العلم الازهر در مصر دارد ؟؟ میشه بگی وجود کلوپ شبانه و مسجد کنار هم یعنی چه؟؟ میشه بگی در کدام جنگ کنار مسلمانان شرکت داشته؟؟ غنای اسلامی با حوزه و اساتید حوزه است نه پذیرش غرب ؟؟ راستی برای شما کاملا عادیست که ریاست یک کشور اسلامی مشروب بخورد ؟؟ اردوغان ترکیه و ملک عبدالله عربستان و بن احمق قطر.. خداییش جالبه شما لابد نشنیدی همین پادشاه قطر میره فلسطین اشغالی شهرک افتتاح میکنه؟؟ لابد شما نشنیدی پادشاه عربستان دستور داده رژیم صهیونیستی دیگر دشمن ما نیست لابد اردوغان هم دم و دقیقه داره رژیم صهیونیستی را گلوله بارون میکنه ؟؟
  • ناراحت IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    3 2
    ملاک قرآنت یاد زیپی لیونی افتادم.. آخی لابد همانطور که خاخام صهیونیست به ایشان اجازه برقراری رابطه ... با شیوخ عرب و .. داده بوده علمای عالیقدر ترک و عرب و.. به رهبران این کشور ها اجازه رابطهء متقابل داده.... اردوغان ملک عبدالله و... سران عرب شراب خوریشان در ملا عام بر چه کسی پوشیده است؟؟ اینها پرورش یافته همان اسلامی اند که تو از آن دم میزنی : ترکیه اسلامی !! "بهار عربی" تا "بیداری اسلامی" فرقش از "اسلام آمریکایی" تا "اسلام ناب محمدیست" جونم برای این اسلام دربیاد که داره خودشو فدای آمریکا میکنه... چه جهادی!! البته شاید یکی از ایشان رهبر و الگوی شما باشد.. گه اگر باشد مبارک شما و هم قطارانتان ! بدانید اینها اسلام را روی یخ در حال ذوب آمریکا بنا کرده اند.. اینو تو کله ات فرو کن ببین کی گفتم
  • با نام IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    2 1
    فقط یک آیه قرآن جواب بدون نام از India و سیاسی از Islamic Republic of Iran : سوره بقره آیه 120 : وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ ﴿120﴾ ترجمه : و هرگز يهوديان و نصارا از تو راضى نمى‏شوند مگر آنكه از كيش آنان پيروى كنى بگو در حقيقت تنها هدايت‏ خداست كه هدايت [واقعى] است و چنانچه پس از آن علمى كه تو را حاصل شد باز از هوسهاى آنان پيروى كنى در برابر خدا سرور و ياورى نخواهى داشت (120) تفکر خوب است.....خیلی خوب...خوب تر...
  • محمد IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    2 1
    این بی نام از هند عجب جوکی میگه.... در سوریه که خود مردم در سال فکر 2000 بود رای به قبول داشتم بشار داده اند مقایسه اش با اردن خنده دار است.. همین سال پیش انتخابات برگزار کرد بالای 50% رای آورد... خوب شما از چی میترسید.. منه میدونم در وجود شما کرم صهیون در حال رشده... خوب ملک حسین2 پادشاه اردن هن که کاملا یک فرد مردم محور... و عالی است... کسی که ادعا میکند از نسل امام حسن است... البته مبارک باشه چون این بنده خداها نه اینکه کسی نمیدونه که مامانش انگلیسی و در دربار انگلیس نبوده و نه اینکه بچه هایی ک هاز ایشان داره کاملا شرعی هستند.. اینه که حب اینها در دل شما جای کرفته!!! برو بمیر خواهشا و ضمنا این آقای میلاد اومده فقط گفته "ان شاء الله..." حرف بدی زده... البته خدا شما را هدایت کند مگر !