ایسنا نوشت:

 دستگاه‌های امنیتی مصر یک اسرائیلی را به اتهام ورود غیرقانونی به منطقه مرزی مصر و جاسوسی بازداشت کردند.

به گزارش سایت شبکه الجزیره، دادستان کل جنوب شبه جزیره سیناء دستور بازداشت موقت گروهبان سابق ارتش اسرائیل را به مدت 15 روز تا زمان انجام بازپرسی به اتهام ورود غیرقانونی‌ به مصر و جاسوسی صادر کرد.

مقامات امنیتی مصر اعلام کردند که برخی مسوولان در جنوب سیناء متوجه شدند که این اسرائیلی بدون داشتن پاسپورت وارد شهر "طابا" شده است و مشغول عکسبرداری از تاسیسات مهم و حیاتی‌ است و اطلاعاتی از شهروندان مصری و شبه جزیره سیناء جمع آوری می‌کند، به همین منظور او را بازداشت کردند.

یک روزنامه اسرائیلی نوشت: این متهم در بازپرسی‌های خود گفته است که قصد داشته به منظور همبستگی با مردم فلسطین وارد نوار غزه شود اما مسوولان مصری اعلام کردند که دستگاه‌های امنیتی با توجه به نحوه ورود او به این منطقه و عکسبرداری او از تاسیسات و جمع آوری اطلاعات، نسبت به او مظنون شده و این امر را به مقامات ابلاغ کردند.

از سوی دیگر، عبدالفتاح،‌ مدیر دفتر الجزیره در قاهره با اشاره به اینکه ممکن است این اسرائیلی با هلی‌کوپتر وارد شده باشد، گفت: این متهم در منطقه‌ای کوهستانی میان مرزهای مصر و اسرائیل بازداشت شده است، منطقه‌ای که امکان عبور از آن برای هیچ کس میسر نیست.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =