مهر نوشت:

دستگیری 88 دلال سکه و ارز،افزایش پرونده های تجاوز به عنف و تعرض جنسی، اجرای طرح زوج و فرد در سراسر تهران و کاهش 10 درصدی قتل مهمترین اخبار پلیس در هفته جاری است.

 سردار احمدرضا رادان جانشین رئیس پلیس کشور با اشاره به فتنه سال 88 و حماسه میلیونی 9 دی گفت: بی بصیرتی موجب فتنه می شود و پلیس ایران قبل از توجه به علم باید ولایتمدار و با بصیرت باشد. خوشبختانه پس از فتنه 88 حماسه 9 دی خط بطلانی بر توهمات فتنه گران کشید و نشان داد ولی امر مسلمین تنها نیست.

به گفته وی ، 9 دی صحنه مطالبات مردمی بود اما عده ای ازبدهکاران آن روز، می خواهند خود را امروز طلبکار نشان دهند. اگر برخی خواص راه خود را جدا نکنند و به دامن ولایت بازنگردند دچار سرنوشت سختی می شوند.

سردار رادان که در برنامه افتتاح ازمایشگاه تشخیص مواد مخدر تهران سخن می گفت از برخورد قاطع و انقلابی با قاچاقچیان خبر داد و گفت: خوشبختانه با انسداد مرزها ترانزیت مواد مخدر از مرزهای ما کاهش چشمگیری یافت. امروز هیچ نگرانی از بابت آشپزخانه ها نداریم چرا که با برخورد های قاطع پلیس و قوه قضائیه باعث کاهش فعالیت آشپزخانه های تولید مواد مخدر صنعتی شد.

دستگیری 88 دلال سکه و ارز

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام اینکه 88 دلال سکه و ارز در عملیات شبانه نهم دی پلیس دستگیر شدند، گفت: این افراد پس از برخورد های قبلی ساعات فعالیت خود را به شب تغییر داده بودند و با استفاده از این زمان اقدام به فروش سکه با عیار کم، سرقت پول شهروندان، فروش دلار جعلی و سکه های تقلبی می کنند. این افراد که دیگر فرصتی برای فعالیت در روز نداشتند، اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه کردند که از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

درگیری خونین راننده و بنز و "بی.ام.و"

بامداد روز شنبه ماموران پلیس تهران در جریان درگیری خونین راننده بنز و بی.ام. و در سعادت آباد قرار گرفتند. با حضور ماموران مشخص شد دو خودرو لحظاتی قبل با یکدیگر برخورد کرده و خسارت جزئی به آنها وارد شد. اما دو راننده با یکدیگر درگیر می شوند و راننده بنز با قمه به سمت راننده دیگر حمله کرده و او مجروح می کند. راننده بی. ام. و نیز که از ناحیه دست مجروح شده بود با خودرو اقدام به زیر گرفتن راننده بنز می کند که در این حادثه راننده جوان بنز جان خود را از دست می دهد.
ماموران پس از دقایقی تعقیب و گریز در خیابان های سعادت آباد موفق شدند راننده فراری بی.ام. و را شناسایی و دستگیر کنند.

اجرای طرح زوج وفرد در سراسر تهران

این هفته نیز شاخص های آلودگی هوای تهران در وضعیت هشدار قرار گرفت و بار دیگر هر دستگاه اقدام به اجرای تمهیداتی برای کاهش آلودگی کردند. پلیس راهور نیز طرح زوج و فرد را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سراسر تهران اجرا کرد تا اندکی از آلودگی هوا کاسته شود. البته اجرای این طرح و تعطیلی مدارس باعث کاهش ترافیک در پایتخت شد. در روزهای پایانی هفته برخورد با خودروهای فرسوده، دودزا و فاقد معاینه فنی تشدید شد.

 

هدیه سال نو میلادی پلیس ایران به مردم اروپا

سردار علی مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در رابطه با کشفیات این پلیس در سالجاری گفت: در سالجاری 355 تن مواد مخدر کشف شد که در میان آنها 6 تن هروئین،270 تن تریاک،37.5 تن حشیش و 2.5 تن مرفین کشف و ضبط شد..

در این مدت 40 تن مواد مخدر نیز کشف شده که در حال تشخیص نوع آن در آزمایشگاههای پلیس هستیم.

همچنین مهمترین اقدامات پلیس در این مدت به شرح زیر است.

شناسایی 7000 محله آلوده در کشور که 6500 نقطه آن پاکسازی و هزار نقطه نیز به دستور مقام قضائی تخریب شد.

انجام 1050 عملیات و پاتک برعلیه باندهای قاچاق

انهدام 1700 باند قاچاق و تشکیل 180 هزار پرونده مرتبط با مواد مخدر

دستگیری 200 هزار قاچاقچی و معتاد و به هلاکت رسیدن 65 سرکرده قاچاقچیان

کاهش 10 درصدی قتل در کشور

سرهنگ هادی مصطفایی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با اعلام اینکه وقوع قتل در سالجاری 10 درصد کاهش یافته است، گفت: خوشبختانه نرخ وقوع قتل کاهش یافته است و به 2.9 در هر 100 هزار نفر رسیده است. در سالجاری 85 درصد قتل ها از سوی ماموران در استان ها کشف شد.

به گفته وی، در این مدت وقوع سرقت مسلحانه 11 درصد کاهش یافته بود،ضمن اینکه 100 درصد آدم ربایی ها کشف و گروگانگیران دستگیر شده و به مقاصد خود نرسیدند.

افزایش پرونده های تجاوز به عنف

سرهنگ مصطفایی در رابطه با پرونده های تجاوز گفت: متاسفانه وقوع تجاوز به عنف و تعرض جنسی 1.2 درصد بیشتر شده است. افرادی که مورد تعرض و تجاوز قرار می گیرند نباید از ریخته شدن آبرویشان بترسند و می توانند با مراجعه به پلیس اقدام به شکایت کنند. آنها باید بدانند پلیس زن از آنها تحقیق می کند و تمام اطلاعاتشان نزد پلیس مخقی می ماند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمان IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    0 0
    بنز و بی ام و سوارا رو ببین